Alla inlägg under januari 2012

Av isabel - 31 januari 2012 20:31

sitter och glor på Top Model Sverige, långa, smala kaxiga brudar. Gillar att brudarna har så mycket självförtroende, går in, säljer sig själva, visar stolt sig i bara bikini inför hela svenska folket. Det hade jag aldrig gjort, i helsike heller. Nog för att jag har ganska ok självförtroende men det där hade jag definitivt inte gjort.


Aggroanfallet över gymmet igår var totalt onödigt. Någon bokade av sig så jag drog dit för att köra ett Sh'bam pass, sjukt roligt men inte fullt så jobbigt som jag hoppat på så jag stannade kvar och körde ett Body Combat pass direkt efter, sen jäklar kom blodsmaken i munnen. Full fart och pulsen på max i 50 minuter var precis vad jag behövde som avslutning på dagen. Sen är det ganska gött för det där självförtroendet att orka igenom hela passet i full fart, pumpa armhävningarna på tå när de som bara kört ett pass gick ner på knä för att orka. Lite kaxig får jag känna mig då :)


Hade bästa hopplektionen med lillhästen idag. Röda livsfarliga bommar som höll på att bita honom i mulen var gång han kom nära dem men förutom de så gick han vansinnigt bra. Pigg, tog för sig, lyfte högt över hinderna något han inte gjort tidigare. För att vara 4e gången han hoppade och klarade en hel bana måste jag säga att jag är väldgt nöjd med. Förvisso bara 60-70cm höga men tekniken börjar visa sig, han har redan fått bättre koll på sina ben, håller balansen när vi svänger och tar för sig inför hindret.


Av isabel - 30 januari 2012 15:43

det känns som om var och varannan människa idag har en blogg, jag är inget undantagsfall, har redan en blogg som är helt anonym där alla mina aggro-anfall på världen spyr ut utan att jag står för det alls, men så frågar jag mig själv, varför skulle jag ha en blogg? Vem katten vill sitta o läsa andra bloggar? Men så kommer jag ju på att jag sitter förkatten själv och läser andra bloggar. Inte för att de alltid är så intressanta, för allvar, hur kul är det att gå in på en blogg där nån stackars fjortisk skriver: Tja, hejhallo, f'låt lixom att jag inte bloggat på länge då (va säker 2dagar sen sista uppdateringen) men asså jag har lixsom mycket att göra o så, så jag måste gå och måla naglarna. Puss hej


det hemska är att jag har ändå varit inne på flera sådana bloggar och läst om dessa småflickors liv. Varför? För att jag inte har något bättre för mig.


Dagens aggroanfall är på 24/7 fitness, var helt inställd på att komma iväg till gymmet och köra ett Body Combat pass ikväll, för fy katten vad min kropp hade behövt en genomkörare, men går det? nej, för passet är fullbokat. Alla passen för hela dagen var fullbokade, förutom bodybalance, men allvar, jag vill svettas och inte somna när jag tränar. Så jag kommer inte träna, det är så vansinnigt irriterande. Hade kunnat sätta på mig joggingskorna och ge mig ut på isen men jag känner inte för det, det är och förblir tråkigt att löpträna. Men det är så det bjuder på ett skrattanfall, jämfört med innan nyår har antalet joggare jag möter på hundpromenaderna ökat med ca500% Innan nyår var det två stycken jag mötte, nu är de överallt hela tiden. Beach 2012 tror jag de satsar på, som om att de kommer hålla igång i det tempot ända till sommaren! Det hoppas jag inte för de är seriöst ivägen när jag går med hunden. Då är det bättre en regnig december dag, då är för katten knappt andra hundägare ute.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards