Direktlänk till inlägg 27 augusti 2013

för att jag är så jävla bra!

Av isabel - 27 augusti 2013 20:41

o jag har jobb!!!!
Det är så jädrans coolt! O nu fortsätter jag i rätt väg, det är faktiskt så att jag har än så länge inte gått på en enda jobbintervju utan att få jobbet. Jobbet via Proffice skulle jag ha fått OM de inte dragit tillbaka rekryteringen och omorganiserat istället för att nyrekryterat. Det är lite coolt.


O på måndag börjar mitt nya äventyr, PMO-utbildare hos region skåne. Det är nästan så att jag själv tänker: Vad katten är det? Men efter intervjun så vet jag ändå ganska bra vad jag ger mig in på och det ska bli super spännande. Utbilda vårdpersonal i ett nytt journalsystem, både där de kommer till "oss" för klassisk undervisningssituation och där vi åker ut till deras arbetsplats för att hjälpa dem få igång allt. Klassiskt "vuxet" 8-17, måndag-fredag jobb, första gången sen jag slutade gymnasiet som jag har det på det viset (fast då var det 8-16) Känner egentligen inte att jag är helt redo för det där steget in i vuxenlivet, det blir en himla massa vuxenpoäng som ramlar in där och det känns lite skrämmande måste jag erkänna MEN det ska bli så fruktansvärt skönt. Det kommer inte att ta fel på arbetstiderna eller vilket jobb jag ska vara på! (om det inte är en driftsättningsdag för då kanske jag måste börja tidigare o vara på någon annan plats).Ska bara skaffa dagmatte/husse åt Zam så är allt perfekt!!!


O det känns perfekt att avsluta arbetslösheten med en helveckas jobb i stallet. Både stalltjänst och ridlektioner. Trött som tusan just nu, 2kvällar kvar, sovmorgon imorgon o lite på torsdag, sen ska fredagen spenderas åt att fixa hemma, trimma och bada Zam för han har långt stinkande smutsig päls :p o lägenheten är stökig o småsmutsig, fylld med smutstvätt o disk också, så det är tvätt, städa, diska, handla så allt sånt är klart innnan jag börjar jobba. + att jag ska antingen ner till stan eller till Nova och införskaffa en ny garderob! Eller ja, så mycket jag kan få råd med... hoppas på halva reapriset på en massa kläder! Har verkligen inte tillräckligt med presentabla kläder. Letade längst bak i garderoben för att hitta något att ha på mig på intervjun o var väldigt tacksam att jag hittade vad jag hittade för det är "kontorsklädsel" som gäller... inte mina slapp-hejkomohjälpmig-klädstil. Några nya jeans för det paret jag har är ju som sagt paret, i singular, några snygga och stilrena toppar, nån cardigan/kavajliknande för att ha utanpå o kanske ett par nya skor. Mina gympaskor med neongröna skosnören fungerade förvisso på intervjun men de är lite off, fast, det är klart, lite av mig själv måste ju vara kvar. O jag har dessutom mina älskade kilklackar o så fort hösten tar fart är skoproblemet löst! Men då är behovet av långärmat dessto större, mina hoodies med "Svenskt kosttillskott" loggan, eller MSDK märket eller döskallar är kanske inte de snyggaste tröjorna om man säger så... Så på fredag blir det shopping för (en del av) de sparade pengarna som skulle ha gått till hyran om jag inte fått jobbet   



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av isabel - 13 juni 2015 16:21

Det här med att folk tror att man är social bara för att man har djur kan jag bara inte greppa...  minns alla gånger jag åkte tåg med Sune (kaninen) o alla som satt nära en skulle prata... Why?   O som idag, där ligger jag på en gräsmatta långt b...

Av isabel - 5 augusti 2014 19:25

Andra skryter om sina barns framsteg , jag tänker skryta om min hund! Idag gick jag en runda genom stadsparken kl 16.30. I perfekt "ut med hunden väder. En tid ch plats då parken är fylld med skrkande barn, löpande människor , cyklande människor och ...

Av isabel - 22 februari 2014 20:50

...har varit på mitt nya jobb i snart en hel månad och jag känner i skrivandet stund att jag verkligen kan tänka mig att stanna kvar där mycket längre än till sommaren. Jag trivs verkligen. Det känns smått märkligt att jag verkligen trivs så bra som ...

Av isabel - 12 januari 2014 14:17

när man har mycket att göra kommer det alltid något man måste tacka nej till pga tidsbrist men de tillfällen då man är helt ledig dyker det sällan upp något.    Igårem/kväll fanns det inget jag såg fram emot så mycket som att jag idag skulle vara...

Av isabel - 2 januari 2014 23:13

om jag följer mina vanliga rutiner så bör bloggen från o med nu bombaderas med meningslösa och tråkiga inlägg för tro det eller ej: Jag är sen igår officiellt arbetslös! Men, faktiskt bara en kort period! Ska få en timanställning som lärarvikarie ino...

Ovido - Quiz & Flashcards