Direktlänk till inlägg 27 augusti 2013

Hundvaktsökes!!!

Av isabel - 27 augusti 2013 21:22

Passar på att använda bloggen som annonsering! Så här följer världens längsta beskrivning av min hund ihop om att hitta någon som vill bli hans nya dagmatte/husse!!! Självklart diskuterar vi lönen när du träffat honom!

Söker dagmatte/husse till min 2½åriga Airdaleterrier!

          
Jag söker dig som kan ta hand om Zamson måndag-fredag ca 4h/dag, mellan 8-17 beroende  på hur vi löser det med hämtnings/lämning. Optimalt för mig och Zam är att du hämtar honom runt 10-12 tiden och sen lämnar honom nångång mellan 15-17. Det kan variera från dag till dag, o jag kan lämna honom på väg till/från jobbet om det passar bättre. Är det någon dag du inte hinner ha honom flera timmar så går det bra att någon gång då och då bara ta ut honom på en långpromenad! Minst till årsskiftet vill jag att du ska kunna ha hand om honom!

Du måste ha vana av stora hundar, han väger nästan 30 kg och är mycket hund!

Du måste vara lugn, ha tålamod, använda dig av lugna, mjuka uppfostringsmetoder men inte vara rädd för att säga till på skarpen om han gör saker som är otillåtet.

Du ska vara konsekvent i vilka beteende som är/inte är ok. Vissa regler bestämmer jag (ex han får inte hoppa när han hälsar) andra regler bestämmer du själv, (ex vill du inte ha honom i soffan så får han inte det men är det ok så är det ok).

Du kan ha egen hund men Zam är enklare att ha att göra med om du inte har egen hund.

Du kan inte ha andra djur hemma om du passar Zam. Katter, kaniner, marsvin, hamstrar, fåglar ect jagar han tills han får tag på dem. Möjligvis om det andra djuret är i bur och inlåst i ett annat rum så Zam aldrig får se att där finns ett djur till.

Du måste bo i Lund, ska jag lämna/hämta honom så måste du bo ganska nära västra Lund el Centralen för jag har inte bil. Zamson o jag bor i Västra Lund, Papegojlyckan, 15min promenad från centralen.

Nu till Zamson, det blir en lång beskrivning för han har ju så många sidor   


Zamson är pigg och glad, otroligt social och kelen. Han är väldigt aktiv, hittar gärna på saker, älskar att åka bil/buss/tåg, går att ha bredvid cykel eller att ha med på en löprunda. När han är trygg hemma hos någon så är han lugn och kan ligga still flera timmar i taget men innan han är trygg så vandrar han runt och följer efter personen som är i lägenheten.

Han skäller väldigt sällan inomhus, går bra att lämna ensam, tugga inte på möbler och liknande men stjäl mat om det står framme!


Har du egen hund (annan daghund) provar vi att släppa ihop dem på neutra mark innan vi bestämmer något. Zam är är alltid snäll mot tikar och valpar men vill tiken inte leka står Zam gärna o skäller på henne för att få henne att börja leka. Mot valpar är han supersnäll, tålmodig och bara leker.

Andra hanar är 50/50, vissa går han superbra ihop med, andra slåss han med men det märks i första mötet.


Han går bra i koppel, kan dra om man möter andra hundar, framförallt om de skäller på honom men annars är han lugn och drar inte. Han får inte gå lös i icke inhägnat område för han sticker så fort han hittar något att jaga.


  Skriv en kommentar här med ditt nr om du är intresserad så ringer jag upp!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av isabel - 13 juni 2015 16:21

Det här med att folk tror att man är social bara för att man har djur kan jag bara inte greppa...  minns alla gånger jag åkte tåg med Sune (kaninen) o alla som satt nära en skulle prata... Why?   O som idag, där ligger jag på en gräsmatta långt b...

Av isabel - 5 augusti 2014 19:25

Andra skryter om sina barns framsteg , jag tänker skryta om min hund! Idag gick jag en runda genom stadsparken kl 16.30. I perfekt "ut med hunden väder. En tid ch plats då parken är fylld med skrkande barn, löpande människor , cyklande människor och ...

Av isabel - 22 februari 2014 20:50

...har varit på mitt nya jobb i snart en hel månad och jag känner i skrivandet stund att jag verkligen kan tänka mig att stanna kvar där mycket längre än till sommaren. Jag trivs verkligen. Det känns smått märkligt att jag verkligen trivs så bra som ...

Av isabel - 12 januari 2014 14:17

när man har mycket att göra kommer det alltid något man måste tacka nej till pga tidsbrist men de tillfällen då man är helt ledig dyker det sällan upp något.    Igårem/kväll fanns det inget jag såg fram emot så mycket som att jag idag skulle vara...

Av isabel - 2 januari 2014 23:13

om jag följer mina vanliga rutiner så bör bloggen från o med nu bombaderas med meningslösa och tråkiga inlägg för tro det eller ej: Jag är sen igår officiellt arbetslös! Men, faktiskt bara en kort period! Ska få en timanställning som lärarvikarie ino...

Ovido - Quiz & Flashcards