Direktlänk till inlägg 21 oktober 2013

rubriken är lika torr som innehållet

Av isabel - 21 oktober 2013 21:47

har inte skrivit något här på hur länge som helst av två enkla anledningar, 1: Har inte haft tid. 2: har inte haft något att skriva.

Jag förstår inte helt nöjet med att skriva bara för att skriva men just nu blir det lite av det slaget ändå. Är mest frustrerad på situationen just nu men efter 1h på gymmet med det bästa Combat passet på länge så känns det mycket mer positivt än innan jag gick dit. Måste hitta någon ny sport som ger riktigt bra fysträning samtidigt som det är riktigt kul och skapar möjlighet att träffa nya människor. Tips mottages gärna!


Känns som jag står lite i ett stand by läge. Jobbar, tränar lite, rider lite, tränar lite med Zam, sover lite, äter mycket, o dagarna går mest in i varandra. Har super svårt för att planera något framåt eftersom jag inte har en susning om vad jag gör med mitt liv efter års skiftet. Kan vara tillbaka till arbetslöshet, kan vara förlängning på jobbet jag har nu, kan (förhoppningsvis) vara en ny tjänst på ett ställe jag verkligen verkligen vill jobba på/med. Vågar inte göra av med några pengar mer än nödvändigt för jag vet ju inte hur räkningarna ska betalas i januari. Vet just precis nu inte helt hur jag ska betala räkningarna denna månaden heller för idag upptäckte jag att någon har lyckats "trycka på någon knapp" så jag är tydligen inte ens anställd på mitt jobb just nu och ska enligt mitt lönebesked endast få mina reseersättningar i lön nu den 25e, dvs 162kr! O efter15 minuter i telefonkö till lönesupporten så blev jag klickad o när jag ringde upp igen så fick ajg veta att deras öppetider var 8-16 o då var ju klockan 16,06. Så lär få sitta i samtal med supporten halva dagen imorgon för vad jag vet så har jag jobbat hela månaden! Det är säkert jätte lätt att fixa men jag är vansinnigt tacksam över att jag såg det nu och inte den 25e när räkningarna ska betalas...


Zam stormtrivs på dagis iaf. Han har en Golden hane som kompis och de är tydligen oskildaktiga. Känns suveränt att ha honom där. Han är trött på morgonen och helt slut på kvällarna men återhämtar sig snabbt till helgen så nu när vi börjat spårträna på helgen så går det riktigt bra igen! Ytterligare en stress i den eventuelt stundande arbetslösheten, att han kanske kommer bli av med sin dagisplats. Det får bara inte hända för jag tror inte det går att hitta en bättre lösning till honom!

 
 
Malin

Malin

8 december 2013 14:21

Polefitness! ^^

http://lallinka.blogg.se

isabel

8 december 2013 15:38

haha, nja, har funderat lite på det, det verkar vara super bra fysträning men det där med dans, flexibilitet o träna med väldigt lite kläder på sig är inte min grej...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av isabel - 13 juni 2015 16:21

Det här med att folk tror att man är social bara för att man har djur kan jag bara inte greppa...  minns alla gånger jag åkte tåg med Sune (kaninen) o alla som satt nära en skulle prata... Why?   O som idag, där ligger jag på en gräsmatta långt b...

Av isabel - 5 augusti 2014 19:25

Andra skryter om sina barns framsteg , jag tänker skryta om min hund! Idag gick jag en runda genom stadsparken kl 16.30. I perfekt "ut med hunden väder. En tid ch plats då parken är fylld med skrkande barn, löpande människor , cyklande människor och ...

Av isabel - 22 februari 2014 20:50

...har varit på mitt nya jobb i snart en hel månad och jag känner i skrivandet stund att jag verkligen kan tänka mig att stanna kvar där mycket längre än till sommaren. Jag trivs verkligen. Det känns smått märkligt att jag verkligen trivs så bra som ...

Av isabel - 12 januari 2014 14:17

när man har mycket att göra kommer det alltid något man måste tacka nej till pga tidsbrist men de tillfällen då man är helt ledig dyker det sällan upp något.    Igårem/kväll fanns det inget jag såg fram emot så mycket som att jag idag skulle vara...

Av isabel - 2 januari 2014 23:13

om jag följer mina vanliga rutiner så bör bloggen från o med nu bombaderas med meningslösa och tråkiga inlägg för tro det eller ej: Jag är sen igår officiellt arbetslös! Men, faktiskt bara en kort period! Ska få en timanställning som lärarvikarie ino...

Ovido - Quiz & Flashcards