Direktlänk till inlägg 2 januari 2014

nytt år, nytt jobb, bara hälften är en lögn ;)

Av isabel - 2 januari 2014 23:13

om jag följer mina vanliga rutiner så bör bloggen från o med nu bombaderas med meningslösa och tråkiga inlägg för tro det eller ej: Jag är sen igår officiellt arbetslös! Men, faktiskt bara en kort period! Ska få en timanställning som lärarvikarie inom Malmö Stad o har hitintills 5 arbetspass inplanerade i januari o februari. Det är inte mycket en så mycket bättre än ingenting. 


Jobbar lite till o från i stallet också men det räknas inte riktigt i min värld. 


Så på måndag är det söka jobb som gäller registera CV på en miljoner olika sidor, skicka mail till varenda människa jag kan tänka mig behöver en ny medarbetare, i nuläget inom vilken bransch som helst, bara det är ett jobb, men i framtiden hoppas jag innerligt på en anställning inom personal o organisationsutveckling. Jag vill verkligen få ett jobb där jag kan använda mig av det jag lärt mig under mina 5 långa år i skolan o gejen är den att det är väldigt mycket olika jobb som kan ha nytta av den kunskapen. För det är lika mycket fördelar som nackdelar med att ha läst breda o smått ospecificerade utbildningar där svaret på frågan "vad är du utbildad till" är en halv roman. Ibland undrar jag om jag ens vet själv men när jag läser jobbannonser så känner jag hyfsat ofta att jag har exakt de egenskaper och kvalificationer som de söker. Tyvärr saknar jag ofta den praktiska erfarenheten de efterfrågar, men någonstans måste jag få börja. Det går inte att få arbetserfarenhet utan att få ett arbete. O ser man till vilken erfarenhet jag har så är det ganska mycket o bred erfarenhet för jag har haft ganska många olika jobb o det ena har inte varit det andra likt så erfarenhet har jag gått om, bara inte alltid just exakt det som efterfrågas. 


Fram till jag får jobb kommer fokus ligga på (förutom sökande av jobb då) träning! Har blivit så otroligt förslappad de senaste månaderna så jag skäms. Det är på gränsen till obehagligt att titta på mig själv i spegeln, inte för att det är så överdrivet mycket större men muskeldefinitionen är borta o samtliga kroppsdelar är mycket mycket mycket slappare än vad de borde vara. Har kommit på den absolut bästa dieten nu också nämligen Arbetslöshetsdieten. Den går ut på att endast handla det ytterst nödvändiga i matväg fram till att jag får lön igen o hur gott det än är så är godis inte nödvändigt. (förutom en bit choklad just den där speciella veckan i månaden) O sen lägger man till att 40h i veckan nu blir ledig eftersom jag inte har ett jobb att gå till så då kan minst 20 av de timmarna tillbringas på gymmet eller ute på löpspåret! 

Det jobbiga är att börja om från början med löpningen. Har inte löptränat ordentligt sen i sommras, så det är att f hjärnan att förstå att det inte går att springa milen på 50 minuter första rundan utan att jag kanske måste börja om med att lyckas ta mig runt 5km i taget i joggingtempo. Men, å andra sidan så brukar det gå snabbt att komma igång igen för det är bara sista månaden jag inte tränat alls, hela hösten var jag trots allt på gymmet ett par dagar/v o körde blandat styrka o kondition. 


men, allt börjar på måndag så även ikväll tänker jag sitta o njuta av en stor skål godis o av någon märklig anledning titta på New Moon... den är lika dålig som den var första gången jag såg den men TV är ett trevligt sällskap på sätt o vis. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av isabel - 13 juni 2015 16:21

Det här med att folk tror att man är social bara för att man har djur kan jag bara inte greppa...  minns alla gånger jag åkte tåg med Sune (kaninen) o alla som satt nära en skulle prata... Why?   O som idag, där ligger jag på en gräsmatta långt b...

Av isabel - 5 augusti 2014 19:25

Andra skryter om sina barns framsteg , jag tänker skryta om min hund! Idag gick jag en runda genom stadsparken kl 16.30. I perfekt "ut med hunden väder. En tid ch plats då parken är fylld med skrkande barn, löpande människor , cyklande människor och ...

Av isabel - 22 februari 2014 20:50

...har varit på mitt nya jobb i snart en hel månad och jag känner i skrivandet stund att jag verkligen kan tänka mig att stanna kvar där mycket längre än till sommaren. Jag trivs verkligen. Det känns smått märkligt att jag verkligen trivs så bra som ...

Av isabel - 12 januari 2014 14:17

när man har mycket att göra kommer det alltid något man måste tacka nej till pga tidsbrist men de tillfällen då man är helt ledig dyker det sällan upp något.    Igårem/kväll fanns det inget jag såg fram emot så mycket som att jag idag skulle vara...

Av isabel - 21 oktober 2013 21:47

har inte skrivit något här på hur länge som helst av två enkla anledningar, 1: Har inte haft tid. 2: har inte haft något att skriva. Jag förstår inte helt nöjet med att skriva bara för att skriva men just nu blir det lite av det slaget ändå. Är mes...

Ovido - Quiz & Flashcards