Direktlänk till inlägg 12 januari 2014

livets paradox

Av isabel - 12 januari 2014 14:17

när man har mycket att göra kommer det alltid något man måste tacka nej till pga tidsbrist men de tillfällen då man är helt ledig dyker det sällan upp något. 


Igårem/kväll fanns det inget jag såg fram emot så mycket som att jag idag skulle vara 100% ledig och bara kunna vara hemma med Zam och göra absolut ingenting om jag inte kände för det. Nu sitter jag här, på rumpan i soffan o det kliar i benen för att göra något men utan egentligen ha något intresse för att göra något. Borde gå ut o springa men har ingen motivation till det alls.

Hade kunnat åka hem till mamma o pappa för middag men känner verkligen inte för att sätta mig på tåget. Arlöv är bandlyst från kartan idag. De senaste 4 veckorna har jag haft 4 dagar då jag inte åkt till Arlöv. Funderar väldigt mycket på varför jag ens flyttade därifrån. Så många gånger jag ångrat det. Alla promenader till tåget i ösregn, väntan på försenade tåg sent på kvällen o tidigt på morgonen hade kunnat undvikas o istället bara vara en 6 minuters promenad om jag bott kvar i min gamla lägenhet. Samtidigt så älskar jag min lägenhet här i Lund, trädgården är underbar, omgivningarna så mycket härligare än de på Rapsvägen, grannarna trevligare och framförallt tystare (förutom fyllona ovanför ibland). Men, min gigantiska inglasade balkong är saknad likaså mitt stora vardagsrum där min soffa fick plats på riktigt och köket med många många skåp i. Men, 1400 kr mer i hyra, glasskärvor precis utanför ytterdörren, skrikande ungar på gården dygnet runt, tråkiga promenadslingor och det faktum att det är Arlöv påminner jag mig om var gång jag promenerar till tåget kl 22.00 på kvällen i ösregn efter en kväll i ridhuset. O så fort jag fått ett fast jobb med tillräckligt bra lön för att ha råd med bil så är nackdelarna med att bo i Lund jämfört med Arlöv helt bortblåsta. 


Snacka om sidorspår... men det är trots allt så att just nu när jag jobbar i stallet minst 3kvällar/v o åker dit ytterligare gånger för att ta hand om Felix så är det smådrygt att jag inte bor kvar där. Och så hade det varit smidigt o enkelt att promenera hem till mamma o pappa för gratis o färdiglagad middag! 


Borde göra något idag, har tvättat o gått en långpromenad med Zam, vaknade inte förrän närmre halv elva för ja somna inte förrän runt 3-4 tiden, mins inte när jag sov så länge sist men skönt var det! O det tyckte Zam också! Han sover fortfarande! 

Det är jobbigt för honom att vara med i stallet hela dagarna, blir längre dagar än vad han hade på dagis o så är det tråkigare. Fast han har fått leka en hel del för både My o Peps o Zaro har varit i stallet o även lille Dennis och igår var vi i Dalby halva dagen med Elisabeth o Yassa o spårade. Jädrans vad duktig han var då, första spåret gick så där, då la vi ett ganska långt o rakt spår med bara två skarpa svängar i ganska öppen terräng, ett enkelt spår kan man tycka men inte om man heter Zam o drar igång i 190km/h när det är rakt fram. Han får upp spåret o sen drar han, svänger sedan spåret så hinner han flera meter innan han reagerar. Yassa är tvärt om, hon går lugnt o metodiskt och upptäcker direkt om spåret svänger. Spår nr 2 la vi som ett jippo av svängar i ganska tät o jobbig terräng o jäklar vad han var klockren! Tror han gick fel 2 gånger o då upptäckte han det direkt o var på det omedelbart. Han behöver utmaningen, han behöver ett spår som tvingar honom att tänka, hålla nosen i backen och tempot nere. Det är så kul att se honom jobba, han älskar det, så fort jag fäster spårlinan o ger kommandot så är han iväg och vill knappt sluta. Vi har hittat det bästa stället att utgå ifrån också, rastplats en liten bit från skryllegården precis bredvid en liten kohage, möjlighet både till öppna spår och spår inne i skogen, tak över huvudet när vi sitter o fikar i väntan på att spåren ska lägga sig och hela kohagen till hundarna att busa lösa i efter att de jobbat färdigt (även om Zam får han linan på sig då fall i fall en annan hund kommer in i hagen). 


Världens längsta inlägg känns det som det blev just nu, smått meningslöst och en massa svammel! Precis som ett blogginlägg ska vara o en tydlig indikation på att jag är smått uttråkad.... tur man jobbar hela nästa vecka! 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av isabel - 13 juni 2015 16:21

Det här med att folk tror att man är social bara för att man har djur kan jag bara inte greppa...  minns alla gånger jag åkte tåg med Sune (kaninen) o alla som satt nära en skulle prata... Why?   O som idag, där ligger jag på en gräsmatta långt b...

Av isabel - 5 augusti 2014 19:25

Andra skryter om sina barns framsteg , jag tänker skryta om min hund! Idag gick jag en runda genom stadsparken kl 16.30. I perfekt "ut med hunden väder. En tid ch plats då parken är fylld med skrkande barn, löpande människor , cyklande människor och ...

Av isabel - 22 februari 2014 20:50

...har varit på mitt nya jobb i snart en hel månad och jag känner i skrivandet stund att jag verkligen kan tänka mig att stanna kvar där mycket längre än till sommaren. Jag trivs verkligen. Det känns smått märkligt att jag verkligen trivs så bra som ...

Av isabel - 2 januari 2014 23:13

om jag följer mina vanliga rutiner så bör bloggen från o med nu bombaderas med meningslösa och tråkiga inlägg för tro det eller ej: Jag är sen igår officiellt arbetslös! Men, faktiskt bara en kort period! Ska få en timanställning som lärarvikarie ino...

Av isabel - 21 oktober 2013 21:47

har inte skrivit något här på hur länge som helst av två enkla anledningar, 1: Har inte haft tid. 2: har inte haft något att skriva. Jag förstår inte helt nöjet med att skriva bara för att skriva men just nu blir det lite av det slaget ändå. Är mes...

Ovido - Quiz & Flashcards