Direktlänk till inlägg 15 september 2013

bästa helgen på länge :)

Av isabel - 15 september 2013 20:45

De senaste två veckorna har jag lärt mig att uppskatta helger. Det är en sån skillnad att verkligen ha helg när man jobbar måndag-fredag. Som student har helgerna kvittat fullständigt, jag har varit ledig fler onsdagar än lördagar så varför uppskatta helgen när mitt i veckan är mer att av en helg? Men nu när vardagarna är ungefär likadana så blir helgerna faktiskt något extra. O speciellt en helg som inleds med ett träningspass o sen mötte jag Karin på tåget! Har haft en super härlig helg ihop med ett av världens bästa sällskap! Spenderade hela fredagkvällen i soffan, efter att vi handlat o tvättat o rastat hunden. Låg o snacka till 3på natten, sov länge o sen var det shopping som gällde i några timmar. Kollade på kläderna jag köpt nu ikväll o insåg att det mesta är randigt... så det är bara för mig att inse att jag tycker om randigt! En skjorta var vit, leggingsen helt svarta, ett linne var mörkblått o resten var nog randigt, svart, rött, blått o vitt består min garderob av just nu.

hittade skor också så nu slipper jag ha plaskvåta fötter var gång det ens är lite dagg i gräset.

Men, tillbaka till helgen. Jenny kom över på lördagkvällen så då blev det ännu mer mat o skitsnack, om allt mellan fisar o djupa politiska diskussioner. Sov ganska länge idag också. Lyckades masa rumpan från sängen till soffan vid 9-10 o sen tyckte Zam att han skulle gå ut. Något jag inte helt höll med om o Karin skyllde på huvudvärk o lät mig gå helt ensam. SÅÅÅÅ elakt... men så anföll Zam henne när vi kom tillbaka o hoppade på hennes mage som straff   

Söndagen tillbringades precis som en söndag ska, först Harry Potter o den flammande bägaren och därefter Alice in Underland. Rostade mackor o te avlöstes med chips och cola! Sen var det tyvärr var jag tvungen att följa henne till tåget, så hon åkte norrut till Halmstad o jag åkte söderut till stallet. Lite skrittarbete i ridhuset var en härlig avslutning på en underbar helg.


Sen är det tillbaka till vardagen imorgon. En del av mig tänker att det är lite småjobbigt o ser inte alls fram emot att klockan ringer strax efter 5 men grejen är faktiskt den att jag gillar att jobba. Det är så mycket bättre att ha saker inbokade från 6-20 måndag-fredag än att inte ha något att göra eller sitta med studer dygnet runt. Börjar bli riktigt nöjd med livet nu. Ska bara få zam på dagis o hitta en bättre rutin med träningen så blir allt helt perfekt :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av isabel - 13 juni 2015 16:21

Det här med att folk tror att man är social bara för att man har djur kan jag bara inte greppa...  minns alla gånger jag åkte tåg med Sune (kaninen) o alla som satt nära en skulle prata... Why?   O som idag, där ligger jag på en gräsmatta långt b...

Av isabel - 5 augusti 2014 19:25

Andra skryter om sina barns framsteg , jag tänker skryta om min hund! Idag gick jag en runda genom stadsparken kl 16.30. I perfekt "ut med hunden väder. En tid ch plats då parken är fylld med skrkande barn, löpande människor , cyklande människor och ...

Av isabel - 22 februari 2014 20:50

...har varit på mitt nya jobb i snart en hel månad och jag känner i skrivandet stund att jag verkligen kan tänka mig att stanna kvar där mycket längre än till sommaren. Jag trivs verkligen. Det känns smått märkligt att jag verkligen trivs så bra som ...

Av isabel - 12 januari 2014 14:17

när man har mycket att göra kommer det alltid något man måste tacka nej till pga tidsbrist men de tillfällen då man är helt ledig dyker det sällan upp något.    Igårem/kväll fanns det inget jag såg fram emot så mycket som att jag idag skulle vara...

Av isabel - 2 januari 2014 23:13

om jag följer mina vanliga rutiner så bör bloggen från o med nu bombaderas med meningslösa och tråkiga inlägg för tro det eller ej: Jag är sen igår officiellt arbetslös! Men, faktiskt bara en kort period! Ska få en timanställning som lärarvikarie ino...

Ovido - Quiz & Flashcards