Direktlänk till inlägg 27 oktober 2012

tell me this week is over

Av isabel - 27 oktober 2012 22:25


det är nog inte bara denna natten jag önskar vore över, även om jag nog kommer önska det om bara en stund mtp hur min kropp mår just nu... f******g helvete säger jag bara... ipren+panodil= hjälper inte... men ändå... 


ca 12h i stallet. Kom hem trött, kall, hungrid o på allmänt pissigt humör av absolut ingen anledning egentligen, förutom då att jag var trött, kall o hungrig. Det mesta gick över efter en dusch o frusen pizza (eller, ja, den var ju inte frusen när jag åt den, men ändå...) 


Började ju dagen bra, tröttnade på att ligga o vrida mig i sängen när klockan var 5.30 vilket visade sig vara ganska bra eftersom det tog typ 15minuter att skrapa rutorna på bilen. Mina älskade föräldrar har tydligen inte införskaffat sig en isskrapa till sin bil.... där låg en keps i bilen o jag kan inte rekomendera att skrapa frost med en kepsskärm men det gick.... tog en evighet och när jag väl var klar så hade jag ingen känsel i händerna (inte förrän de började göra ont så inåtahelvete) Red Loppan på dressyrlektionen. Fan va härlig hon är, riktigt trevligt litet (eller, ja, ganska stort) sto. Var nån månad sedan jag red henne sist o hennes utveckling går verkligen framåt, så jag var nöjd o glad efteråt :) Tränade Zamson efter att vi slutade, hundmöten o det gick bra, Tack Alex o Eva för att ni ställde upp som statister :)  O sen blev det rida pojkarna, Felix fick springa bredvid för jag orkade seriöst inte ta ut båda två var o en för sig. Blev en kall men trevlig runda ihop med Eva. Så hela haggänget var ute samtidigt. 

O självklart stod vi inför att ingen vill/kan jobba imorn så efter att ha ringt runt till större delen av personallistan lyckades jag övertala en att komma in, dock fick det bli genom att jag åker dit o fodrar så imoron blir det återigen en tidigt morgon i stallet...  orka... men sen får jag iaf träffa my one and only twinny :) dör på att jag egentligen skulle plugga hela dagen... vet inte när jag får chansen att träffa henne nästa gång så böckerna får vänta... det blir ändå mest kattskit :P

Är nog lite som Zam, antingen så är jag lugn o trevlig, eller helstörd och helt omöjligt att ha att göra med... 

men ja, fuck of and die..... because the most radical thing to do is to love someone who loves you 



fått the ark på hjärnan... men deras låtar är så underbart bra. 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av isabel - 13 juni 2015 16:21

Det här med att folk tror att man är social bara för att man har djur kan jag bara inte greppa...  minns alla gånger jag åkte tåg med Sune (kaninen) o alla som satt nära en skulle prata... Why?   O som idag, där ligger jag på en gräsmatta långt b...

Av isabel - 5 augusti 2014 19:25

Andra skryter om sina barns framsteg , jag tänker skryta om min hund! Idag gick jag en runda genom stadsparken kl 16.30. I perfekt "ut med hunden väder. En tid ch plats då parken är fylld med skrkande barn, löpande människor , cyklande människor och ...

Av isabel - 22 februari 2014 20:50

...har varit på mitt nya jobb i snart en hel månad och jag känner i skrivandet stund att jag verkligen kan tänka mig att stanna kvar där mycket längre än till sommaren. Jag trivs verkligen. Det känns smått märkligt att jag verkligen trivs så bra som ...

Av isabel - 12 januari 2014 14:17

när man har mycket att göra kommer det alltid något man måste tacka nej till pga tidsbrist men de tillfällen då man är helt ledig dyker det sällan upp något.    Igårem/kväll fanns det inget jag såg fram emot så mycket som att jag idag skulle vara...

Av isabel - 2 januari 2014 23:13

om jag följer mina vanliga rutiner så bör bloggen från o med nu bombaderas med meningslösa och tråkiga inlägg för tro det eller ej: Jag är sen igår officiellt arbetslös! Men, faktiskt bara en kort period! Ska få en timanställning som lärarvikarie ino...

Ovido - Quiz & Flashcards