Direktlänk till inlägg 29 oktober 2012

skrivkrampsångest

Av isabel - 29 oktober 2012 21:13

detta känns lite hemskt, den viktiga inlämingen är på lördag kl 12, läste klart en bok idag som jag först var säker på att jag skulle kunna använda för att köra en analys mot men när jag läst sista kapitlet så slog det mig att allt jag funnit intressant är totalt orelevant för min nuvarande frågeställning, även med LÅNGdragna kopplingar. Jag har vridit o vänt på mitt ämne och litteraturen men hur fan jag är gör så får jag inte ihop det just nu. Har så vansinnigt mycket information om ämnet, o känner att jag absolut inte är intresserad av att byta det, tror AH underkänner mig om jag gör det Men jag vet inte hur jag ska få ihop det just nu. Kanske bara så att jag tänker för mycket.


Var o tränade precis, det brukar få hjärnan att släppa lite, världens härligaste Body Combat pass o för första gången på länge kände jag verkligen att kroppen sammarbetade o kunde ta i fullt ut, var så pigg/trött när jag kom ut att jag kände för att springa en mil bara på ren adrenalin! o jag trodde jag hade frågeställningen när jag kom ut därifrån o slog lite på cykellampan för att den skulle tändas, lagom till den tändes så kändes det som om det gick upp ett ljus för mig också, men, det visade sig vara glapp i lampan så den slocknade lite fortare än vad jag insåg att min nypåkommna frågeställning låg ännu längre bort från ämnet än den gamla. AH menade på under handledningen att ämnet o frågeställningen fungerade o kan bli jätte bra men jag kan inte se hur jag ska få ihop det. Hon påstod ju också att jag är smart så hon kan ju inte ha alla hästar hemma :P 

Ska dra ner till biblan imorgon o försöka få tag på den sista boken vi skulle ha o sen snabbläsa om den första jag läste. Har 4½ dag på mig. Det ska ju gå, så är det bara. Får försöka göra som jag brukar göra, skriva klart allt utom frågeställningen o sen hitta på en fråga som jag råkat besvara. 


För ärlig, hemlöshet, välfärd, skiften i risk/ansvarstagande, delning av ansvar NGO's/staten, regulering, omställning till ett mer neo-liberal welfare system... det är ju inte så svårt. inte egentligen, slänger in lite de/recommodification, lite EA, o lite third way theory o governmentality och refereser till styrdokument... så är det ju klart. Svårare än så är det ju inte. Nästan så jag borde vara klar ikväll innan jag åker o hämtar föräldrarna på flyget.   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av isabel - 13 juni 2015 16:21

Det här med att folk tror att man är social bara för att man har djur kan jag bara inte greppa...  minns alla gånger jag åkte tåg med Sune (kaninen) o alla som satt nära en skulle prata... Why?   O som idag, där ligger jag på en gräsmatta långt b...

Av isabel - 5 augusti 2014 19:25

Andra skryter om sina barns framsteg , jag tänker skryta om min hund! Idag gick jag en runda genom stadsparken kl 16.30. I perfekt "ut med hunden väder. En tid ch plats då parken är fylld med skrkande barn, löpande människor , cyklande människor och ...

Av isabel - 22 februari 2014 20:50

...har varit på mitt nya jobb i snart en hel månad och jag känner i skrivandet stund att jag verkligen kan tänka mig att stanna kvar där mycket längre än till sommaren. Jag trivs verkligen. Det känns smått märkligt att jag verkligen trivs så bra som ...

Av isabel - 12 januari 2014 14:17

när man har mycket att göra kommer det alltid något man måste tacka nej till pga tidsbrist men de tillfällen då man är helt ledig dyker det sällan upp något.    Igårem/kväll fanns det inget jag såg fram emot så mycket som att jag idag skulle vara...

Av isabel - 2 januari 2014 23:13

om jag följer mina vanliga rutiner så bör bloggen från o med nu bombaderas med meningslösa och tråkiga inlägg för tro det eller ej: Jag är sen igår officiellt arbetslös! Men, faktiskt bara en kort period! Ska få en timanställning som lärarvikarie ino...

Ovido - Quiz & Flashcards