Direktlänk till inlägg 31 oktober 2012

medan andra klär ut sig till spöken....

Av isabel - 31 oktober 2012 21:19

sitter jag bakom fördragna gardiner och sliter mitt hår. Kan nog låtsas att jag klätt ut mig till häxa just nu för att ge en bättre förklaring till varför jag ser ut som jag gör :P 

eller inte... 

wtf. nyduschad efter ett tufft spinningpass släcker jag snart ner datorn, tar hunden på sista rundan o kryper till sängs för att samla krafter inför morgondagens utmaning; bli klar med 75% av papret... just nu har jag 75% av angivet ordantal men de är uppdelade på ungefär 4olika uppsatser. På någosätt ska dessa slås ihop o bindas samman med en sån där osynlig röd tråd eller så skall beslutet fattas kring vilken inriktning jag ska ha och därefter raderas 50%. Mest troligt är det alternativ nr 2 som kommer ske. 


Så jäkla nice att köra spinnigen ikväll, eller, nä, det var det egntligen inte, jobbig var det o ont i knäna fick jag men sista intervallen, upp på 94-96% av max puls dvs bmp 185-190 ungefär, 3 minuter senare tillbaka på stående vilopuls på bmp 55! Älskar när jag får bekräftat att kroppen fortfarande är vältränad även om det känns som jag tappat formen. Har haft enormt hög vilopuls senaste två månaderna, legat mellan 55-65, helt sjukt, normalt är att den ligger på  42-47, känns som min idiotdiet bestående av socker och fett kan ha påverkat det ganska mycket o små förkylningar/infektioner i kroppen. men, får ordning på pulsen nu när jag börjar få lite ordning på maten. Banan o mango smoothie till kvällsmat idag, snuskigt gott. Förstår egentligen inte ens varför cravingsen vill ha choklad o konstgjort godis när man kan göra så mycket gott av frukt och bär. O jag menar, det tog 1v av att äta normalt för mitt midjemått att minska med 7-8cm o vågen att visa ca 2kg mindre. Hej vätskebildning! Hur mycket bättre insidan mår behöver jag inte ens gå in på. En vecka med ordentlig diet, dvs knäckebröd, fil, lagad mat, frukt och massa mjölk,  och resultet: sömnen är bättre, pulsen är bättre, koncentrationen är bättre (eller, nja kanske inte), magen är bättre, huden är bättre. Det finns inget som blir sämre o det är inte precis så det är svårt, jag menar, det är ingen "diet", det är normal kosthållning, sån man hade när man bodde hemma o gick i skolan. frukost, mellis, lunch, fika, middag o kvällsmat. The End. Its not rocket science! 


Träffade en grymt otrevlig gubbe från hyrsegästföreningen idag också, han ringer på dörren o stör, hunden blir tossig men lägger sig direkt o ligger kvar!!! jag säger att jag inte är intresserad just nu för jag pallar inte med när de ringer på dörren o han bara: Jaha, då måste du ha en jäkligt fet plånbok! Svarade med den bittra saningen: jag har inte alltid 80kr över för att betala er avgift. O då tyckte han att jag skulle "gå hem till mamma och pappa och be dem betala det åt dig". 

Fy fan vad otrevlig han är. Det är min förbannade rättighet att INTE vara med, ja, det gör ett jätte bra jobb o ja, jag har skickat iväg en medlemsanmälan ändå, men hans bemötande var så jävla otrevligt att jag hade kunnat bojkotta hyresgästföreningen för alltid. För det är så jäkla enkelt att när jag la upp min budget förra året och valde att gå ur så hade jag inte 80kr över varje månad. Nu har jag det, men "gå hem till mamma och pappa"... Fy fan säger jag bara. O gubbjäveln hette dessutom Ove. Av alla namn så heter han Ove. 


Men ja, Zam gjorde ett enormt framsteg i sitt lilla liv idag, vi mötte hans nya "ärkefiende" 10 åriga dvärgschnauzer Charlie. De tycker inte om varandra, vi började möta dem strax innan sommaren, de går alltid samma runda mellan 7.30-8.30 på morgonen o Charlie tycker inte om Zam så Zam har ju börjar käfta emot o det har bara escalerat. Vi möttes för några dagar sedan o då diskuterade vi om vi skulle släppa ihop dem, jag som inte vill att Zam ska hälsa i koppel föreslog hundgården men då hade de inte tid. Igår bytte de riktning när de såg mig men idag hade jag förberett en plan. Så jag föreslog att vi skulle gå en sväng ihop så jag vände o gick med dem en bit. Zam lugnade ner sig mkt fortare än Charlie så när vi kom till gräsmattan utanför oss så släppe vi dem (Zam fick ha kvar kopplet hängande för där är inte inhägnat) o utan koppel var ju Charlie inte särskilt kaxig så Zam busade rundor lite o Charlie gick o luktade honom lite i arslet. Sen ble Charlie trött på honom o skällde ifrån lite o då blev jag stolt över min kille för han backa direkt o sprang o lekte med en pinne istället. Så förhoppningsvis blir nästa möte i koppel lugnare. Vi mötte 3 andra hundar när vi lämnat Charlie, alla på lite distans (iaf en cykelbana mellan) o ingen av dem sa något till Zam o han sa inget till dem :) (promenaden efter var det nära slagsmål med 4st istället men det behöver jag ju inte komma ihåg). Han har dessutom nästan helt slutat bry sig när Simon hoppar fram och skäller på oss från sin trädgård. Vilket är grymt skönt eftersom vi går förbi Simons trädgård på ungefär 75% av våra rundor. Framsteg!!! Sakta sakta sakta faller småsmå saker på plats. O mantrat "alla hundmöten är positiva träningstillfällen" går om o om i huvudet på mig. En dag snart kommer vi gå förbi även den stora hoppande skällande svarta blandissaken utan att både jag o hans ägare är på väg omkull :) En dag! 


puss o godnatt världen

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av isabel - 13 juni 2015 16:21

Det här med att folk tror att man är social bara för att man har djur kan jag bara inte greppa...  minns alla gånger jag åkte tåg med Sune (kaninen) o alla som satt nära en skulle prata... Why?   O som idag, där ligger jag på en gräsmatta långt b...

Av isabel - 5 augusti 2014 19:25

Andra skryter om sina barns framsteg , jag tänker skryta om min hund! Idag gick jag en runda genom stadsparken kl 16.30. I perfekt "ut med hunden väder. En tid ch plats då parken är fylld med skrkande barn, löpande människor , cyklande människor och ...

Av isabel - 22 februari 2014 20:50

...har varit på mitt nya jobb i snart en hel månad och jag känner i skrivandet stund att jag verkligen kan tänka mig att stanna kvar där mycket längre än till sommaren. Jag trivs verkligen. Det känns smått märkligt att jag verkligen trivs så bra som ...

Av isabel - 12 januari 2014 14:17

när man har mycket att göra kommer det alltid något man måste tacka nej till pga tidsbrist men de tillfällen då man är helt ledig dyker det sällan upp något.    Igårem/kväll fanns det inget jag såg fram emot så mycket som att jag idag skulle vara...

Av isabel - 2 januari 2014 23:13

om jag följer mina vanliga rutiner så bör bloggen från o med nu bombaderas med meningslösa och tråkiga inlägg för tro det eller ej: Jag är sen igår officiellt arbetslös! Men, faktiskt bara en kort period! Ska få en timanställning som lärarvikarie ino...

Ovido - Quiz & Flashcards