Direktlänk till inlägg 19 februari 2013

dubbeldag

Av isabel - 19 februari 2013 18:11

idag är allt dubbelt upp, vaknade två gånger (älskade snoooze) tränat två gånger, druckit två koppar kaffe, gått två rundor med hunden, duschat två gånger, diskat två gånger, gjort mat två gånger, jobbat två gånger (jobb + skoljobb) nu återstår o se om jag ska somna två gånger innan dagen är slut också. 


Zam har gjort mig tokig några fler än två gånger men efter att ha diskat en skål med gammal vanlijsås o pussar på mig efter med hela skägget vitt av vanlijsås så blev han förlåten. Nu luktar han ganska gott om trynet faktiskt, mest vanilj o mindre skit! 


Sista dagen på projektet näst sista avdelning blev klart idag. Nästa vecka kör jag igång med sista datainsamlingen i Malmö, sen återstår dubbel delrapportskrivning och en enorm singel slutrapportskrivning. Tänk om uppsatsen kunde gå på i samma tempo. Ser verkligen slutet på projektet men har inte ens hittat början på uppsatsen. Ämnet känns inte ens intressant längre. Inte alls just nu. Det är mer lockande att klippa klorna på Zam än att påbörja informationsinsamlingen till uppsatsen. 


Återbesök hos kirporaktorn med Zam imorn, tror inte hon kommer säga så mycket nytt, jag har slarvat med hans massage  , glömmer helt enkelt bort det, det är inte meningen, det bara blir så, plus att han inte tycker om det. Massage ska vara avkopplande o det har varken jag eller min hund förstått så när jag ska massera rumpa/lår på den lille skiten så fiser han och snurrar runt för att kolla vad jag håller på med. Blir jätte bra massage då, massagedans kanske jag ska kalla det. O massagen över revben/mage/rygg står han bara o drar tillbaka öronen o tittar på mig som om han undrar om jag är helt dum i huvudet som står där o klappar. Inte alls hans grej det där. Dessutom blir han bara jävligare o jävligare. Idag plockade jag av remmarna på selen när han sprang i hundgården o sen efter mycket om o men fick jag tag på honom när vi skulle gå hem o medan jag försöker få på remmarna för att kunna gå vrider han sig ur mitt grep o drar iväg. Då gick jag så fick han stanna kvar där själv, det var inte riktigt lika kul så han stannade vid grinden när jag vände för att hämta honom. Men han är full i fan för att uttrycka mig milt. Gangster är vad han är. En dyr irriterande ouppfostrad gangster. Men jag älskar honom ändå!   Tror det är dealen, om jag tvingar honom att stå ut med mig så får jag tvingas stå ut med honom för jag kan ju inte påstå att jag är särskilt mycket trevligare sällskap just nu!   


Nä, tillbaka till de där 2000 sidor av rapporter. Suck. Har iaf både hunnit köra ett Body Pump pass och 8 km löpning med intervaller idag så dagen har ändå haft sina vettiga inslag    O så ska jag testa om det gick att gör Oboy glass genom att hälla Oboy pulver i vaniljvisp och frysa in det. Kanske blir gott, kanske inte... annars äter säkert Zams det   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av isabel - 13 juni 2015 16:21

Det här med att folk tror att man är social bara för att man har djur kan jag bara inte greppa...  minns alla gånger jag åkte tåg med Sune (kaninen) o alla som satt nära en skulle prata... Why?   O som idag, där ligger jag på en gräsmatta långt b...

Av isabel - 5 augusti 2014 19:25

Andra skryter om sina barns framsteg , jag tänker skryta om min hund! Idag gick jag en runda genom stadsparken kl 16.30. I perfekt "ut med hunden väder. En tid ch plats då parken är fylld med skrkande barn, löpande människor , cyklande människor och ...

Av isabel - 22 februari 2014 20:50

...har varit på mitt nya jobb i snart en hel månad och jag känner i skrivandet stund att jag verkligen kan tänka mig att stanna kvar där mycket längre än till sommaren. Jag trivs verkligen. Det känns smått märkligt att jag verkligen trivs så bra som ...

Av isabel - 12 januari 2014 14:17

när man har mycket att göra kommer det alltid något man måste tacka nej till pga tidsbrist men de tillfällen då man är helt ledig dyker det sällan upp något.    Igårem/kväll fanns det inget jag såg fram emot så mycket som att jag idag skulle vara...

Av isabel - 2 januari 2014 23:13

om jag följer mina vanliga rutiner så bör bloggen från o med nu bombaderas med meningslösa och tråkiga inlägg för tro det eller ej: Jag är sen igår officiellt arbetslös! Men, faktiskt bara en kort period! Ska få en timanställning som lärarvikarie ino...

Ovido - Quiz & Flashcards