Direktlänk till inlägg 21 februari 2013

ibland säger det klick

Av isabel - 21 februari 2013 21:48

det var ett tag sedan jag red en häst där jag direkt kände tillit o det där riktiga nöjet med att rida men vår nya kille på ridskolan är en speciellt liten sak. Red en dressyr och en hopplektion på honom i lördags. Dressyren gick ingen vidare men hoppningen fick mig att le hela dagen efter. Fick nöjet att hoppa honom ikväll också o han gjorde mig inte besviken. Orutinerad o springer på något fruktansvärt när han kommer på en raksträcka, varför gå på 4 galoppsprång när man kan ta det på två? O varför lägga in ett galoppsprång när man kan hoppa studs? Men, när hinderna kom upp lite ovanför marken o han kastat sig hejdlöst över sista språnget några gånger var det som om något kopplade så han började inse att klumpen som satt på hans rygg var ganska bra att lyssna på! Så avslutningsvis fick vi riktigt fina språng även i kombinationerna! Han är vansinnigt snabb med stor galopp men så kvick i fötterna och mjuk i sprången att det är lite som att flyga :) 


Tänkte först inte ens åka o hoppa, har egentligen inte tid för att göra något annat än att bara plugga nu men kände att jag ändå behöver pausen o få lov att vara glad iaf för en timme i veckan! Det ger mer energi än vad det tar i tid!  


O energi behövs just nu. Uppsatsen går baklänges. Det enda ljuset i tunneln känns som det är strålkastarna från långtradaren som kör över mig med jämna mellanrum när jag inser att jag nått en återvändsgränd igen. Ämnet i sig är intressant men det hade varit 100 gånger mer intressant och tusen gånger lättare om jag hade fått skriva uppsatsen ur ett socialpsykologiskt perspektiv än tvingat fram ur välfärdsteorier. Men, meningen med livet är inte att det ska vara enkelt så det är bara att anta utmaningarna! 


Så just nu ligger fokus på att innan 21 maj ha skrivit en 50sidor kick as Master uppsats (på engelska), skrivit en X-antal sidor projektrapport och spridit den i hela sjukhushierarkin och tränat upp mig för att springa 21km på max 2h (ska förvisso göras innan 18e maj) 


Det är fullt möjligt! Så nu ska jag sova för gymmet o spinning väntar kl 7 imorgon bitti för jag orkade bara jogga 5km nu ikväll så jag måste ta ikapp konditionsträningen imorgon.  


over and out

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av isabel - 13 juni 2015 16:21

Det här med att folk tror att man är social bara för att man har djur kan jag bara inte greppa...  minns alla gånger jag åkte tåg med Sune (kaninen) o alla som satt nära en skulle prata... Why?   O som idag, där ligger jag på en gräsmatta långt b...

Av isabel - 5 augusti 2014 19:25

Andra skryter om sina barns framsteg , jag tänker skryta om min hund! Idag gick jag en runda genom stadsparken kl 16.30. I perfekt "ut med hunden väder. En tid ch plats då parken är fylld med skrkande barn, löpande människor , cyklande människor och ...

Av isabel - 22 februari 2014 20:50

...har varit på mitt nya jobb i snart en hel månad och jag känner i skrivandet stund att jag verkligen kan tänka mig att stanna kvar där mycket längre än till sommaren. Jag trivs verkligen. Det känns smått märkligt att jag verkligen trivs så bra som ...

Av isabel - 12 januari 2014 14:17

när man har mycket att göra kommer det alltid något man måste tacka nej till pga tidsbrist men de tillfällen då man är helt ledig dyker det sällan upp något.    Igårem/kväll fanns det inget jag såg fram emot så mycket som att jag idag skulle vara...

Av isabel - 2 januari 2014 23:13

om jag följer mina vanliga rutiner så bör bloggen från o med nu bombaderas med meningslösa och tråkiga inlägg för tro det eller ej: Jag är sen igår officiellt arbetslös! Men, faktiskt bara en kort period! Ska få en timanställning som lärarvikarie ino...

Ovido - Quiz & Flashcards