Alla inlägg den 12 juni 2013

Av isabel - 12 juni 2013 20:35

Igår var det examen, stor ceremoni med tråkiga tal och väldigt inspirerande tal. 

O jag gick, mot alla odds, ut med flaggan i topp! Fick ett B på min master uppsats, ett B. Det var så totalt överraskande och chockande så jag kunde inte fatta det. Jag menar, jag skrev hela analysen på 4 dagar, diskussionen påbörjades mindre än 24h innan uppsatsen skulle skickas in. Jag har aldrig slitit så panikartat med ett skolarbete som jag gjort med denna uppsat, aldrig varit så otroligt osäker och ifrågasatt min egen kompetens så mycket som jag gjort under denna termin. O så slutar det med ett B, näst högsta betyg. Det var chockerande i det mest positiva sätt jag kunde finna. Kan jag lyckas få ett B på en master uppsats så kan jag lyckas med vad som helst i mitt liv! 


Idag började ett nytt kapitel av mitt liv, något annat kan jag väl inte kalla det o jag började det på bästa sätt. Lång sovmorgon, lång promenad med hunden o sen jobbade jag några timmar på artikeln för jobb o sen la jag mig raklång i solstolen med Games of Throne i min hand. Kunde inte bli bättre!


Examensfest i lördags med grillning o trevligt sällskap, slappedag i söndags, tränade spår med min galne vovve i måndags o så examensceremoni igår följt av trevlig lunch med familjen o sen vin med klassen på kvällen. 


Grillmästaren på examensfesten var igång!   

rök så inåta h**e gjorde det också!! 

 O super fina blommor fick jag med 



Har varit en riktigt härligt vecka förutom att jag har hostat sönder lungorna på natten o inte haft någon röst på dagen. Har någon irrirerande luftvägsinfektion eller nått sånt som inte ger sig, inte jobbig nog för att vara helt utslagen men jobbig nog för att inte kunna träna. 

En del av mig börjar bli fullständigt tokig av att inte få träna, en annan del av mig känner att det är ganska bra att bli tvingad till vila. Tror att mitt ben äntligen kan få läka ut som det ska, alla muskler hinner återhämta sig o bygga upp sig lite. Inte för att jag äter något vettigt som kan bygga muskler på något positivt sätt men tror att det kna vara bra med lite ofrivillig vila. 

Malmö Milen på lördag, men jag får se om jag kommer springa eller inte. Blir det att springa så blir får det bli mer som ett lugnare träningspass för jag har inte fått ner tiderna alls på milen o inte alls tränat på att höja tempot o nu har jag inte rört mig på snart 7dagar så det känns inte som något upplägg för nått nytt rekord. Skulle ha fått ner milen på max 50 minuter var planen men har inte sprungit under 57 på hela året så det får bli att pressa ner tiden inför Iformloppet i september istället, efter Malmö Halvmaraton, som ska springas på under 2h :) 


Är färdig med trädgården nu också, 

 

före



under tiden


     

Mina föräldrar jobbar hårt! 

        

O spana in resultatet!!!!

Älskar min nya uteplats. Det är så skönt att kunna gå ut o sitta på en jämn yta, Zam drar inte in smuts o han kommer kunna vara ute året om utan att ta in 2kg lera var gång. Den absolut bästa investeringen jag gjort på länge (eller kanske någonsin)


   o här är utmaningen som börjar på måndag, lyfta upp rumpan några centimeter o få den lite fastare än vad den är nu är sommarens mål! Kombinera squats med att hoppa hopprep några minuter varje dag o sen självklart ska det till några timmar på gymmet varje vecka o 3-5 timmars löpning på det så ska jag nog få ordning på kroppen igen! 


 här är utgångspunkten (taget innan tvångsvilan började o med världens konstigaste ansiktsuttryck) o nu kan det bara bli bättre!

Kan jag bara få lite ordning på kosten så satsar vi på rutor i augusti!    


o självklart måste sötaste hunden få vara med på en bild också!    



Ovido - Quiz & Flashcards