Alla inlägg den 11 december 2012

Av isabel - 11 december 2012 18:56

fick en kommentar på mitt förra inlägg om att min blogg var väldigt fin, jo, men tack. jag lägger absolut ingen tid på att göra min blogg fin, hade nog velat ha en sk header men har inte en susning om hur man gör dem så det bli ingen sån, lägga upp bilder tar också en massa tid så det blir inte många sånna heller, mest text o dumma smilys. Tjejen som la kommentaren hade en blogg med massa bilder, såg tidskrävande ut, men, visst, den var ju fin. Vet bara inte riktigt vad defintitionen av en fin blogg är. Bloggar fyllda med sk modebilder o bilder på kläder ser jag absolut inget nöje i att kolla på, inte mitt intresseområde alls. Diskussionen kring jag o mode har jag haft en gång innan o nä, mjukisbyxor är vinnaren fortfarande :) 


Bloggar jag fastnar för, de få jag faktiskt läser är antingen super satiriska så man skrattar tills man gråta samtidigt som allvarliga ämnen lyfts fram eller så är de bara rent komiska, typ som Mullebloggen, nu har jag inte läst den på säkert ett år, vet inte ens om den finns kvar, men den handlade om hästen/ponnyn som var en riktigt Mulle (serietidninsghästen för er oinvigda) OMG, jag skrattade så jag dog flera gånger om. En sån blogg hade jag velat skriva, det hade varit skitkul, men, det enda jag skriver bra är akademiska texter o de är inte så roliga att läsa. 


har iaf fått skickat iväg första delrapporten, den STORA delrapporten för jobbet o har fått grymt bra kritik tillbaka på den, min chef och "beställare" var väldigt nöjd vilket känns riktigt kul för jag var lite nervös där ett tag...  så flaggan i topp! 


nu ska jag bara prestera lika bra på resterande skoluppgifter o resten av projektet. Ser fram emot att få börja jobba på min masteruppsats o skriva om sånt som verkligen intresserar mig, o ser just nu fram emot att få skriva slutrapporten för jobbprojektet, efter ett möte med chefisen igår har jag verkligen blivit piggare på att köra vidare o fått lite nya ideér o känner att där finns nog ganska bra spelrum för att göra en lite ordentligare socialpsykologisk analys av situationen.... moahahahaha, det kan bli bra detta ^^


o passet jag skulle köra på gymmet idag blev inställt pga sjukdom, fick veta det kl 3 typ o solen var uppe o det var vindstilla o varken snöade eller regnade så jag drog på en hög med kläder o gick ut för en joggingrunda. SÅååå skönt, lugnt tempo för att inte trilla, o för att löpkondisen har försvunnit efter 1½månads uppehåll, men joggade på 7.5km med ett medeltempo på 10.2km/h, ändå helt ok. Framförallt var det skönt, det är en helt annan känsla att springa på snö, roligare, känns lite som man blir barn på nytt, hoppa över snödrivor, halka, snubba, hoppa mellan förtrampade fotspår o upptrampade stigar, jag tänker liksom inte på att springa utan mest på att röra fötterna på trygga platser, lite som inte nudda mark fast tvärt om. Efter 6km var jag hemma men tog en extra omväg, där var det tyvärr saltade o halvplogade vägar så då försvann känslan, tänkte jag skulle tagit milen men på det underlaget blev det bara blött o kallt så jag tog rundan hemåt o landade på 7.5km, nöjd o glad med kalla ben, kall näsa o lungor som var fyllda med iskall frisk luft :) Helt underbart   

Ovido - Quiz & Flashcards