Direktlänk till inlägg 30 juni 2013

semester i hjärnkontoret

Av isabel - 30 juni 2013 22:56

har insett att när jag inte pluggar så stänger min hjärna av iaf 75% av sin kapacitet. Jag har helt slutat tänka, vilket resulterar i att jag har absolut ingenting att skriva här. Jag kan sitta rätt upp o ner o titta ut genom fönstret helt utan att tänka någonting och igår kväll när jag inte kunde somna så funderade jag på fullaste allvar att börja räkna får. Det fanns helt enkelt ingenting i mitt huvud. En mycket mycket mycket märklig känsla. Min hjärna brukar gå på högvarv och för första gången på otroligt länge känner jag mig oerhört avkopplad, nästan så jag är stressad av känslan. 


Om saker klaffar så kanske semestern är slut om en vecka, först fick jag en viss panikkänsla kring det, hade ju sett fram emot att vara ledig HELA sommaren, men det hade varit helt underbart om det klaffar. För helt ärligt, semester på obestämd tid är inget för mig. Det här med att vakna på morgonen och inte ha någonting inplanerat på hela dagen är stressnde. Speciellt när det bara regnar o regnar o alla mina planer för lata sommardagar involverade fint väder. Det är inte så speciellt lockande att träna spår eller inkallning med Zam i ösregn. O Felix har åkt på bete o resten av hästarna åker på fredag så nu finns det ännu mindre att göra om dagarna så jobb är mer än välkommet! 

O det är bara tre saker som ska passa; Få jobb, hitta hunddagis och skaffa bil. Det kan ju inte gå fel! Förhoppningvis får jag ett check på två av tre imorgon. Förvisso bara ett tillfälligt jobb men det är någora månader av lön och sysselsättning, hade varit helt suveränt! O vem vet, kanske kan hitta on-knappen till min hjärna igen då också! 


Hade iaf en väldigt trevlig dag idag. Jobba i stallet, sista helgen, kanske sista någonsin, hur slappt som helst. Red ut o ponnybusa med Maria på Bess o Magnifiek, älskar dessa söta små ponnier, det går inte att ta dem på allvar, bara skratta när både jag o Maria satt på halvlånga tyglar o lät dem galoppa upp för backen o båda ponnierna bara slappa o fortsatta galopperna hur lugnt som helst.  Hela rundan var bara ett enda stort LOL. 


O så en trevlig avslutning på dagen hos jeanna, att sitta o käka o dricka kaffe med riktigt trevligt sällskap är så vansinnigt underskattat. Fast Zam blev lite besviken när vi gömde marsvinet o inte lät honom hälsa på det. Han förstod nog inte riktigt vad ett marsvin är för något men jag kände mig väldigt säkert på att han skulle prova o se om det fick plats i munnen på honom om han bara fått chansen. Är man jakthund så är man. Men han stendog i sängen 2minuter efter att vi kom hem. Själv tror jag att kaffet håller mig vaken för jag är inte det minsta trött även om jag knappt sovit i natt o varit uppe sen 6.30 Kanske dags att lära mig att jag inte klarar av koffein på kvällen. Men så är ju hjärnan på semester! 

peace out o hopp o lek! 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av isabel - 13 juni 2015 16:21

Det här med att folk tror att man är social bara för att man har djur kan jag bara inte greppa...  minns alla gånger jag åkte tåg med Sune (kaninen) o alla som satt nära en skulle prata... Why?   O som idag, där ligger jag på en gräsmatta långt b...

Av isabel - 5 augusti 2014 19:25

Andra skryter om sina barns framsteg , jag tänker skryta om min hund! Idag gick jag en runda genom stadsparken kl 16.30. I perfekt "ut med hunden väder. En tid ch plats då parken är fylld med skrkande barn, löpande människor , cyklande människor och ...

Av isabel - 22 februari 2014 20:50

...har varit på mitt nya jobb i snart en hel månad och jag känner i skrivandet stund att jag verkligen kan tänka mig att stanna kvar där mycket längre än till sommaren. Jag trivs verkligen. Det känns smått märkligt att jag verkligen trivs så bra som ...

Av isabel - 12 januari 2014 14:17

när man har mycket att göra kommer det alltid något man måste tacka nej till pga tidsbrist men de tillfällen då man är helt ledig dyker det sällan upp något.    Igårem/kväll fanns det inget jag såg fram emot så mycket som att jag idag skulle vara...

Av isabel - 2 januari 2014 23:13

om jag följer mina vanliga rutiner så bör bloggen från o med nu bombaderas med meningslösa och tråkiga inlägg för tro det eller ej: Jag är sen igår officiellt arbetslös! Men, faktiskt bara en kort period! Ska få en timanställning som lärarvikarie ino...

Ovido - Quiz & Flashcards