Alla inlägg den 23 juli 2013

Av isabel - 23 juli 2013 21:49

en härlig dag med djur o motion. Tog bussen ut till hästarna imorse, det kändes som en dålig start för innan vi ens lämnat Lund så tjöt det till o bussen stannade, chauffören gick ut o tittade suspekt på ena däcket o bad oss sedan gå av för att vänta på en ersättningsbuss... MEN, det tog inte 5 minuter innan nästa buss kom körande rund hörnan. En ung snygg chaufför, en räddande prins i sin stora gula springare    hm, ja, nått sånt. Iaf kunde vi köra vidare. Plockade upp tränsen på vägen från bussen o traskade via stigen kantrad av midjehöga brännässlor ner till betet, helt utan att bränna mig en enda gång o hittade Felixen stående ända framme vid grinden! 

Var för lat för att orka rida upp o hämta sadeln, (Ja, jag var på tok för lat för att bära med mig sadeln ner från början) så det blev en barbackatur. Blev snabbt påmind om hur spetsig den lille hästen är så min rumpa var tacksam att han endast får skritta! 

Bytte ut den spetsige lille latmasken mot den tjocke lille latmasken. Chester är ju liiiite rundare, (över hela kroppen) otroligt mjuk att sitta på men kände ändå att det var bättre att skritta upp o lägga på en sadel innan vi ökade tempot. Något jag var glad för när vi skulle lämna sadeln sen! Själva ritten gick jätte bra, han var en aning lat, fick tjoa o tjimma lite på honom för att få honom att galoppa upp för en backe. Men sen när vi var på väg mot stallet för att lämna sadeln så hade vi lite roligare. Två rådjur, mamma o unge stod på stigen när vi kom runt svängen. O jävlar vad de var farliga! Stora starka Chester trodde de skulle äta upp honom! Blev några snurrar på bakbenen, länge sen jag satt på en häst som stegrade ordentligt, men han är så söt, snurrar runt i halv panik sen bara stannar han o väntar på vad jag ska göra. Efter några snurrar så hade rådjuren flyttat sig lite, men de var inte alls rädda, de bara spatserade lite längre fram på stigen innan de vek av o gick in i skogen. Då hade Chester äntligen fattat att de inte var farliga o gick glatt efter dem    Söte


Åkte inlines hem från Dalby, 16km, tog 1h ungefär. Himla skön tur måste jag säga. Lite dryg asfalt imellan åt, själklart blir det som sämst asfalt när det är uppförsbacke också... Måste nog se över mina hjul också, de är väldigt snedslitna, ska se om jag kan ta av o byta sida på dem så de slits på utsidan också


Tog med Zam till Lomma när jag kom hem, kände att han behövde få göra nått. Han är väldigt lat nu i värmen så igår var jag ute o cyklade med honom när jag kom hem från träningen på kvällen, men det tyckte han var lagom tråkigt. Han tycker egntligen inte om att bada. Sen han föll genom isen o höll på att drunkna förra vintern så har han fått småpanik av att tappa fotfästet när han badar men idag var vi i vattnet i ca 30 min, mest på grund men några vändor på "djupt" vatten, så djupt man nu kan hitta i Lomma utan att vara halvvägs över sundet. Första vändan var väldigt panikig, då skulle han mest klättra på mig men sen hittade han lite rytm i simningen o litade på att jag höll honom o sista rundan simmade han helt själv, helt lugn! stolt matte 

Ovido - Quiz & Flashcards