Direktlänk till inlägg 8 december 2012

imorgon, imorgon, imorgon

Av isabel - 8 december 2012 22:42

denna hemska dag kommer om bara några timmar, imorgon måste jag verkligen ta tag i mitt s.k liv o få klart saker. Har en känsla av att jag gått i ide mentalt. Har en liten bit kvar, en bit som egentligen är den mest intressanta biten dessutom kvar på jobbrapporten. Den ska inte ta många timmar att skriva, knappt en ens om jag skärper mig. Sen har jag en kort delrapport som också måste in innan jul, som jag verkligen bara skjutit framför mig pga lathet o tidsbrist...

 Hemtena nr 4 är egentligen klar, den ska korrekturläsas o invänta betyg för HT3 för att se om något måste fixas för att säkra högsta betyg på kursen, o så måste jag hitta på en 10 sidor casestudy, det blir lätt, återigen, NÄR jag väl kör igång.  Utvärderingskursen måste bara börjas, det är steg ett, jag måste börja. 470 sidor bok att läsa, hitta någon befintlig utvärderingsrapport för att kunna skriva kompleteringsuppgiften som nog inte är så svår om/när jag väl får koll på vad de egentligen efterfrågar. O sen är det bara att skriva en 15-20 sidor egen utvärderingsrapport på ett påhittat ämne/projekt, vad nu instruktionerna efterfrågade o så är det klart. 


Pick o pack o färidigt! Hade varit halvvägs där om jag inte spenderat större delan av dagen i stallet o sen på middag med mamma o pappa o sen framför tv för jag inte fick tummen ur att göra vad jag behövde. 


Hade dessutom en helknäpp dröm i natt, snodde min kompis skor o letade desperat efter mina borttappade ridbyxor o så hade en massmördare från Criminal Minds gjort inbrott i min lägenhet... ja, hej ketchup, nu går vi. 


Men det var som natten till igår, eller, ja, morgonen snarare, då drömde jag att kompisen gick hem, någon främande brud kom in i min lägenhet, med snötäckta skor dessutom så golven blev helt smutsiga o så gick de, i drömmen var klockan typ 4 på morgonen, o när jag vaknade var jag tvungen att kolla om hon var kvar för drömmen var så verkligt att jag var säker på att jag var ensam i lägenheten. 


Men, IMORGON!!! Då jivlar ska det tas tag i. Rapporten MÅSTE bli klar för jag har möte med chefen på måndag o då ska den vara klar så hon kan godkänna att jag skickar iväg den o så är det bara att köra på. O få fokus tillbaka på träningen. Shit vad jag blivit slapp. Har varit på gymmet två gånger denna veckan, ett spinningpass o 7km på löpbandet, de jobbigaste 7km någonsin o långsamt gick det. Hur jag ska ta mig runt en halvmara på 2h i maj vet jag inte i dagsläget. Visst, 2 ridturer idag men vad gör det för kondisen när Felixen nästa bara får skritta? Nä, skärpning på den frånten gäller, det är ju så man blir tjock o lat. Fy fan. Det går inte för sig. Måste ju springa några mil i veckan för att kunna sitta här o trycka i mig 1kg godis utan att svälla över för mycket ;) 


O det var så ful... var inne o handlade innan o en pappa med sina två söner var där, de var typ 1m höga o den ena kunde inte räkna till 10, för de fick ta 10 bitar godis var. 10!!!! O vissa av godisbitarna, om de var stora, räknades som 2stycken!!!!! Jag gick där o såsade för att följa förloppet... pojkarna gick där fram o tillbaka bland lösgodiset o räknade o räknade, de var ju tvungna att räkna högt så pappan hade koll. Pappa: Räknas detta som en eller två bitar???? varpå den andra utropar högt: men då har jag ju EN bit kvar!!!! för jag räknade den som två... 

o medan pojkarna går o sliter sitt hår av beslutsångest går pappan o slevar upp i en egen påse till honom o mamman. 

O blicken den minste killen gav när jag tog en stor slev choklad o hivade ner i min påse var värd guld! hahahahahaha, Jag är vuxen o får äta hur mycket godis jag vill!!! När jag vill!!!! hahahaha 

stackars pojk :p mohahahahahaha

 
 
Ingen bild

blogiz

9 december 2012 16:58

Fin blogg!!:) besök gärna min blogiz.blogg.se,:-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av isabel - 13 juni 2015 16:21

Det här med att folk tror att man är social bara för att man har djur kan jag bara inte greppa...  minns alla gånger jag åkte tåg med Sune (kaninen) o alla som satt nära en skulle prata... Why?   O som idag, där ligger jag på en gräsmatta långt b...

Av isabel - 5 augusti 2014 19:25

Andra skryter om sina barns framsteg , jag tänker skryta om min hund! Idag gick jag en runda genom stadsparken kl 16.30. I perfekt "ut med hunden väder. En tid ch plats då parken är fylld med skrkande barn, löpande människor , cyklande människor och ...

Av isabel - 22 februari 2014 20:50

...har varit på mitt nya jobb i snart en hel månad och jag känner i skrivandet stund att jag verkligen kan tänka mig att stanna kvar där mycket längre än till sommaren. Jag trivs verkligen. Det känns smått märkligt att jag verkligen trivs så bra som ...

Av isabel - 12 januari 2014 14:17

när man har mycket att göra kommer det alltid något man måste tacka nej till pga tidsbrist men de tillfällen då man är helt ledig dyker det sällan upp något.    Igårem/kväll fanns det inget jag såg fram emot så mycket som att jag idag skulle vara...

Av isabel - 2 januari 2014 23:13

om jag följer mina vanliga rutiner så bör bloggen från o med nu bombaderas med meningslösa och tråkiga inlägg för tro det eller ej: Jag är sen igår officiellt arbetslös! Men, faktiskt bara en kort period! Ska få en timanställning som lärarvikarie ino...

Ovido - Quiz & Flashcards