Direktlänk till inlägg 17 december 2012

den vanligaste tillhållet för idioter är....

Av isabel - 17 december 2012 19:08

... på tåget... 

det är egentligen inte så konstigt, för jag umgås med så lite människor och på tåget är det absolut störst cirkulation kring vilka människor jag stöter ihop med så rent statistiskt är det ju inte så märkligt att jag möter absolut flerst idioter på tåget, eller ute på promenad med hunden. Det är ju inte precis så att jag bjuder hem idioter till min lägenhet.. 

men jag blir så jävla trött, igårkväll, trött som F, hungrig som F, värk i hela kroppen ink grym huvudvärk så står jag på ett halvfullt tåg, men eftersom IDIOTER måste sprida ut sig i den enda kupen som min hund får åka i och inte kunde göra plats så jag kunde sitta utan att ha honom mitt i gången så stod vi upp. Zam satt hur snällt o fint som helst, helt lugnt (eller slutkörd efter en heldag på jobb) o så kommer en j(&/%&/a kärring fram, ok, kärring är fel ord, hon var inte mycket äldre än mig själv. Tittar på Zam o utan att ägna mig en blick tar hon av sin handske o sträcker fram handen mot honom för att hälsa. Jag lackar ut o snäser till henne: Du klappar inte min hund. Du vet inte om han bits, man frågar innan man klappar en främmande hund. Hon verkade helt förnärmad... Eh, nähe, meh, o tittade på mig som jag var dum i huvudet. O människorna runt omkring kan ju inte låta bli att glo, o jag vill inte att folk ska tro att min hund bits, vilket han inte gör, så jag förklarar för kärringen att jag håller på att träna min hund på att inte hälsa på främlingar, för att han är översocial o hälsar på alla o när någon då hälsar på honom så förstörs min träning. Varpå idioten säger att Ja, Men jag har ju också hund!!!!! 

Förlåt men asså............ snacka om att dum förklara sig själv.... Om hon också har hund, va fan ska hon på min hund att göra då???? Har man inte mer vett i huvudet om man själv har hund? Idiot. 


men täget är faktiskt inte bara fyllt med idioter, imorse gick en gubbe på samtidigt som mig o där var platser i 2a ½ av kupen men där satt en stor vit schäfer (JÄTTE FINT btw!) o jag såg att den taggade till när den såg oss, Zam la inte riktigt märket till den av någon konstig anledning, så jag frågade gubben om han kunde tänka sig att sätta sig i bakre delen av kupen så vi inte behövde sitta precis vid den andra hunden o han var jätte snäll o trevlig o flyttade sig direkt. Så där finns trevliga människor också, de är bara sällsynta... 


O just nu är jag grymt trött o sjukt stressad.... har inte fått ett smack gjort med studierna senaste dagarna (veckan) jobbar, jobbat o jobbat, o efter jobb så har jag förflyttat mig ganska exakt noll meter o börjat ta hand om "mina" hästar. det är lite segt att jobba till 16.00 o därefter behöva mocka till två hästar till... speciellt mtp att 50% av mitt jobb består av att mocka... några av dagarna har jag fått mockat på arbetstid för vi har varit så snabba, som idag, men igår fanns inte ens suck till att ta hand om mina under arbetstid. >

Detta j%¤%&¤a vädret ställer ju till det fruktansvärt. vi hade en hage som vi kunde ta oss till igår, o 20 hästar...  för det var isbana på hela gårdsplanen.... privatarna kunde vi få ut för den delen var ok att gå på o de är inte lika tossiga. Så ponnierna fick ha ridhusen som hage, vilket de tycke var skitrolig, jäklar vad de busade o rullade sig! O de stora fick gå två o två en timme var i den lilla hagen vi kunde ta oss till. de tre tossigaste fick löslongeras i ridhuset under em så alla fick iaf komma ut o busa av sig även om det blev mycket mindre än i vanliga fall... hatar is... ska det vara vinter så ska det vara vinter, då ska det inte helt plötsligt bli en plusgrad o regn... isbana.... livsfarligt. 

red båda pojkarna i ridhuset för det gick inte att komma längre bort, o dessutom var det mörk när jag skulle rida, men de var riktigt trevliga båda två. Boy var väldigt mjuk o sammarbetsvillig, tror det var WE:n på lördagen som gjorde tricket, red honom där o det gick bra, hade ett "hinder" där vi skulle backa slalom, det var lite klyggigt o svårt men vi fick till det efter lite om o men. felixen fick vila i lördags för jag hann o orkade inte rida. Skulle ha ridit honom på dagen efter att vi var klara med mockningen men fick gå in o ha ponnylektionerna så den tanken sket sig... o idag fick han stå för han gick o plockade av skon ute i hagen... irriterande häst, nu är han igång så han travar nästan 10 min/pass o så tar han av skon, o hovslagaren som skulle ha varit där idag för att lägga på snösulor (till snön som nu är borta) ligger hemma i influensa.. IRRITATION!!! Men Roy fick iaf en liten skrittrunda idag istället för dressyr för jag orkade inte rida dressyr o han behövde komma ut lite, så då blev han glad ;) 


o jag är trött o förkyl o har ont i huvudet o resten av kroppen värker som F också så nu ska jag hitta nån rörlig bild på tv, äta ett stort marabou daim choklad o njuta av vetskapen av att få sitta still o plugga hela dagen imorgon o inte behöva mocka 13boxar o borsta 19 hästar!!! 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av isabel - 13 juni 2015 16:21

Det här med att folk tror att man är social bara för att man har djur kan jag bara inte greppa...  minns alla gånger jag åkte tåg med Sune (kaninen) o alla som satt nära en skulle prata... Why?   O som idag, där ligger jag på en gräsmatta långt b...

Av isabel - 5 augusti 2014 19:25

Andra skryter om sina barns framsteg , jag tänker skryta om min hund! Idag gick jag en runda genom stadsparken kl 16.30. I perfekt "ut med hunden väder. En tid ch plats då parken är fylld med skrkande barn, löpande människor , cyklande människor och ...

Av isabel - 22 februari 2014 20:50

...har varit på mitt nya jobb i snart en hel månad och jag känner i skrivandet stund att jag verkligen kan tänka mig att stanna kvar där mycket längre än till sommaren. Jag trivs verkligen. Det känns smått märkligt att jag verkligen trivs så bra som ...

Av isabel - 12 januari 2014 14:17

när man har mycket att göra kommer det alltid något man måste tacka nej till pga tidsbrist men de tillfällen då man är helt ledig dyker det sällan upp något.    Igårem/kväll fanns det inget jag såg fram emot så mycket som att jag idag skulle vara...

Av isabel - 2 januari 2014 23:13

om jag följer mina vanliga rutiner så bör bloggen från o med nu bombaderas med meningslösa och tråkiga inlägg för tro det eller ej: Jag är sen igår officiellt arbetslös! Men, faktiskt bara en kort period! Ska få en timanställning som lärarvikarie ino...

Ovido - Quiz & Flashcards