Direktlänk till inlägg 25 december 2012

tv i sängen eller säng i soffan?

Av isabel - 25 december 2012 22:04

jag funderar på att flytta min tv till sovrummet, eller köpa en liten billig sak att sätta upp på väggen i sovrummet. för det finns inget mer irriterande än att ligga i soffan o drifta bort o sen bli tvungen att flytta sig till sovrummet för den lilla krälturen på flera meter väcker mig o sen kan jag ju glömma att somna om. 

finns förvisso en risk att hela väggen hade rasat om jag satt upp en tv på den för det är bara en liten gipsskiva... 


spenderade hela fm med att mocka, precis som igår o dagarna innan dess. Känns som jag inte gör mycket annat än att mocka, rider o flyttar hästar in o ut i hagar gör jag visst också. Men nu är det vansinnigt skönt att det fram till den 3e bara är en eller två hästar att ta hand om, inte 20... kroppen har tagit stryk just nu, stod i går o öste gödselstacken för att folk tyckte det var en bra ide att bara tömma rakt upp o ner o inte ösa upp på högen så där var nog 20hästars skit som skulle ösas upp igår o min axel tycker inte om det just nu. känns som där är ett stort blåmärke inne i axeln/muskeln men ja, några dagarns fysisk vila ska väl råda bot på det. O försöka hinna ta mig till gymmet o göra några andra övningar än att bara lyfta skit. Borde nog gå på nått Yoga eller Body Balance pass o strecka ut musklerna... 


Felixen var iaf grymt pigg idag, han var väldigt lugn när vi red ut, förutom när vi skulle ta en liten LUGN galopp, yeah, han tyckte han skulle galopperna med rumpan i åkern så det gick ju lagom bra :P men så gick vi in i ridhuset o så fick han galoppera lite där o då blev han lycklig! Sen tyckte han ju till, gick med honom o Boy o vad gör hästkraken, jo, självklart lägger han sig o ska rulla, MED SADEL.... fick upp honom innan han förstörde den o sen efter att jag plockat av den så la han sig två gånger o rulla o rulla o rulla. Så skönt tyckte han det var, o SÅ skitig blev han, svettig ihop med ridhusskit, hahaha

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av isabel - 13 juni 2015 16:21

Det här med att folk tror att man är social bara för att man har djur kan jag bara inte greppa...  minns alla gånger jag åkte tåg med Sune (kaninen) o alla som satt nära en skulle prata... Why?   O som idag, där ligger jag på en gräsmatta långt b...

Av isabel - 5 augusti 2014 19:25

Andra skryter om sina barns framsteg , jag tänker skryta om min hund! Idag gick jag en runda genom stadsparken kl 16.30. I perfekt "ut med hunden väder. En tid ch plats då parken är fylld med skrkande barn, löpande människor , cyklande människor och ...

Av isabel - 22 februari 2014 20:50

...har varit på mitt nya jobb i snart en hel månad och jag känner i skrivandet stund att jag verkligen kan tänka mig att stanna kvar där mycket längre än till sommaren. Jag trivs verkligen. Det känns smått märkligt att jag verkligen trivs så bra som ...

Av isabel - 12 januari 2014 14:17

när man har mycket att göra kommer det alltid något man måste tacka nej till pga tidsbrist men de tillfällen då man är helt ledig dyker det sällan upp något.    Igårem/kväll fanns det inget jag såg fram emot så mycket som att jag idag skulle vara...

Av isabel - 2 januari 2014 23:13

om jag följer mina vanliga rutiner så bör bloggen från o med nu bombaderas med meningslösa och tråkiga inlägg för tro det eller ej: Jag är sen igår officiellt arbetslös! Men, faktiskt bara en kort period! Ska få en timanställning som lärarvikarie ino...

Ovido - Quiz & Flashcards