Direktlänk till inlägg 26 december 2012

men sluta bombadera mig med bantningsreklam...

Av isabel - 26 december 2012 21:21

jag förstår inte detta, överallt nu är det reklam på reklam på reklam som tjatar om att NU SKA JULKILONA bantas bort o julmaten ska tränas bort... vad är det med detta egentligen? Jag personligen förstår inte problemet, jag har gått ner i vikt över jul, det tyckte jag var en bättre ide o då har jag ändå ätit som en häst så fort tillfälle getts. Tricket med att inte gå upp i vikt över julen är enkel, jobba i stall o rör på dig 12h/dag så kroppen till slut skriker av utmattning-. Sen är en fördel att inte baka en massa, inte tycka om julmat o helt enkelt fortsätta leva som vanligt, trots att det är jul... all denna "stress" över mat o vikt kring julen är ju patetisk... förlåt, men det är ju det... 

o jag blir så fruktansvärt frustrerad över att behöva bli bombaderad med reklam som säger att jag ska banta bort julmaten... jag har ingen julmat att banta bort, kilona från innan jul har jag tappar under julen, det är ju inte de att jag saknar dem men asså, bantningshetsen som kommer nu efter jul som varar ända till sommaren för självklart är dte ju Beach 2013 som gäller. Kan människor inte bara lära sig att hålla en jämn vikt isf? Lönt att gå upp en massa över vintern bara för att gå ner till igen till sommaren? O de som vill banta, kan man då inte låta dem söka informationen själv? Det behöver ju inte synas på varenda TV reklam o internetsida o tidning. Det är ganska frustrerande. 

För å ena sidan har vi diskussionen kring att det är sån utseendefixsering o hets kring det smala kroppsidialet, å andra sidan har vi miljonindustrin kring bantningsmedel. Sen har vi alla människor som hackar på modellerna o anklagar varenda modell för att ha anorexi, visst, absolut är det vanligt o modebranschen är i mångt o mycket sjukt o driver en otroligt negativ hets kring bantning o "ideal kvinnan" men det är jäkligt elakt att tracka smala människor o helt plötligt vända det till att det är sjuk o fult att vara smal för det finns smala människor som INTE har ätstörningar, som faktiskt bara är smala naturligt o det måste vara lika jobbigt för dem att hela tiden få höra att de smala supermodellerna är äckligt smala som det är för en fetknopp att bli matad med att det är äckligt o fult att vara tjock. Speciellt med tanke på att det är mycket större chans att den tjocka människan själv kan påverka sin vikt o faktiskt banta än att den naturligt smala personen klarar av att gå upp.... 


men ja... med det avslutar jag mitt dagliga utbrott o ska nu ägna mig helhjärtat åt ostbågar, Cola och Pirats otC 


fast jag måste lägga till att min lille gangster uppförde sig sjukt bra under hela middagen idag, trot en busande Ellen :)


tutelooooo 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av isabel - 13 juni 2015 16:21

Det här med att folk tror att man är social bara för att man har djur kan jag bara inte greppa...  minns alla gånger jag åkte tåg med Sune (kaninen) o alla som satt nära en skulle prata... Why?   O som idag, där ligger jag på en gräsmatta långt b...

Av isabel - 5 augusti 2014 19:25

Andra skryter om sina barns framsteg , jag tänker skryta om min hund! Idag gick jag en runda genom stadsparken kl 16.30. I perfekt "ut med hunden väder. En tid ch plats då parken är fylld med skrkande barn, löpande människor , cyklande människor och ...

Av isabel - 22 februari 2014 20:50

...har varit på mitt nya jobb i snart en hel månad och jag känner i skrivandet stund att jag verkligen kan tänka mig att stanna kvar där mycket längre än till sommaren. Jag trivs verkligen. Det känns smått märkligt att jag verkligen trivs så bra som ...

Av isabel - 12 januari 2014 14:17

när man har mycket att göra kommer det alltid något man måste tacka nej till pga tidsbrist men de tillfällen då man är helt ledig dyker det sällan upp något.    Igårem/kväll fanns det inget jag såg fram emot så mycket som att jag idag skulle vara...

Av isabel - 2 januari 2014 23:13

om jag följer mina vanliga rutiner så bör bloggen från o med nu bombaderas med meningslösa och tråkiga inlägg för tro det eller ej: Jag är sen igår officiellt arbetslös! Men, faktiskt bara en kort period! Ska få en timanställning som lärarvikarie ino...

Ovido - Quiz & Flashcards