Alla inlägg under december 2012

Av isabel - 4 december 2012 20:40

ibland undrar jag hur smart min lille hund är. Kunde inte förstå vad det var han låg o tuggade på men insåg när jag tog det från honom att han hade virat in sitt tuggben i min filt... så han tuggade tuggben (vilket han får) genom filten, som han inte får tugga på.... rätt/fel att skälla på honom? tveksamt så jag skrattade bara, det var ju iaf 50% rätt. 

Var ännu en gång otroligt tacksam för barnlås på spisen. Kom hem från 1h's spinningpass o vad lyser om inte spisknappen. Då har han varit uppe o klättrar för att komma åt en grytvante o ett lock o vridit om knappen till en av plattorna, som tur var hade han inte låst upp barnlåset så värmen hade inte gått på. Pust o tack o lov för barnlås som fungerar på hundar. 


Har varit effektiv nästan hela dagen, upp o rida direkt på morgonen, ut o byta Zams täcke, fixa leksaker till mamma o skrivit klart 3/4delar av sjukhusrapporten som ska in först. O flippat ut ungefär 200 gånger på människor som förstör min planering genom att planera om våra möten gång på gång på gång på gång. Som om att jag inte har ett liv utan bara kan flytta våra möten hur som helst för att de blir kallade på andra möten??? Blir tokig, o dessutom via mail, var gång jag svarat att jag kan det datumet som föreslogs så skickas det ett nytt datum, o då pratar vi med 10 minutes mellanrum. Ring upp istället, hade kunnat skippa hela mötet o löst problemet över ett 30-40 minuters telefonkonferans. Ghaaaaaaa. Människor är nog de jobbigaste varelserna på hela planeten, eventuellt i hela universumet, 


Ska skriva klart resten av rapporten imorgon och den sista hemtentan på distanskursen så då är det bara en rapport, o 3 gigantiska skolinlämningar kvar innan jul. Det är nästan möjligt att hinna. Har bara typ 1v heltid i stallet o informationsinsamlig för nästa avdelning också. Fullt möjligt att klara av, Caus Im that good! 

O har hjälp: 

  zam är expert på att skriva!!!  

Av isabel - 3 december 2012 19:52

helt ärligt, jag vill verkligen ha det just nu. 100% fasta arbetstider o när man lämnar jobbet så lämnar man jobbet o är helt ledig från det. Inget utrymme för att skjuta på saker, göra det på helgen, kvällen eller någonting sånt, är man sjuk så gör någon annan ens arbetsuppgifter så man kan vara sjuk i lugn o ro, har man semester så är man ledig o är det helg så kan man ta en lång sovmorgon med gott samvete. Dvs allt som jag inte kan idag.


Det har många fördelar med att vara student, friheten att göra saker när man själv behagar är en av dem men det är också en förbannelse... mina studier är ett heltidsjobb + lite till, upp på det har jag ett extra jobb som jag till 50% kan göra när var o hur som helst (så länge jag har datorn med mig) o sen stalljobb som också kan vara nästan vilka tider som helst, från 8-22 typ..


o jag menar, nu på vintern så är det mkt skönare att rida när det är ljust ute så det är klar jag gör det o det är en underbar lyx jag kan ha men det är vansinnigt drygt att sitta här kl 20 på kvällen o slita håret av mig för att jag har för mycket plugg och rapporter att göra. kommer inte bli klar för att få jullov. o det är inte bara pga min dåliga planering, jag hade en jätte en bra planering men när förutsättningarna ändras o andra faktorer spelar in o förstör min planering så går det åt helvete. O denna idioten är för fattig för att tacka nej till hälften o för dum för att säga nej till andra hälften som förstör chanserna till mitt jullov. 

Lyckades dessutom hitta en bortglömd räkning o insåg väldigt snabbt att där var en gigantisk summa som stod obetald... jag ska aldrig mer använda ett kreditkort. DET är djävulens uppfinning. Detta är första gången någonsin jag fått en räkning på det kortet som jag inte visste skulle komma, var bensäker på att jag betalt de grejerna med mitt vanliga direktbetalningskort, men fel hade jag så nu blir det nudlar o knäckebröd fram till nästa lön. Bajs åt skogen. Är så jädrans förvirrad med allt just nu, tror min hjärna har börjat koka över, den är nog överfull efter 5års universitetsstudier... kanske inte klarar mer information, undra om man kan spränga hjärnan med information? eller om det är därför den nu tömmer ut all annan information, som att betala räkningar o vart min mössa tog vägen? Hm, kan vara så... tur huvudet sitter fast på resten av kroppen så jag inte glömmder det också. Det var någon som frågade mig vad jag gjorde förra helgen o det tog flera minuter innan jag kunde komma på det, o då var det ändå min systersons dop så det var inte en helg som händer varje helg... O nu kom jag dessutom på att jag glömt sätta betfor till Felix för imorgon, men ja, det kan jag göra imorgon innan jag rider, om jag kommer ihåg det. 

jaja, skriva vidare var det... har 17 sidor rapport hitintills o 2/3delar kvar att skriva.... wihooo

Ovido - Quiz & Flashcards