Alla inlägg den 9 juni 2012

Av isabel - 9 juni 2012 00:05

det är lite häftigt hur man kan vinna respekt för människor som man inte ens känner genom att själv hamna i situationen de är i.

Vi ska börja svara på riktiga samtal på måndag, då får vi sitta två o två för att hjälpas åt o det ska bli skitkul, nervöst, men kul. Vi har suttit o ringt till varandra med påhittade case för att öva på att hitta rätt i systemen o svara på frågorna o det är svårare än jag kunde tro. Varje system för sig är inga större problem men när man ska lista ut vad det är kunde vill och framför allt minnas vilket system jag hittar den saken, där kommer mitt problem in. Där är sjukt många system och sökvägar, men, där är det en fördel att ha ett minne som fungerar ibland, tydligen fungerar det ganska bra på mobiltelefoni. Jag kan inte minnas att ta med plånboken och pendelkortet när jag går hemifrån på morgonen men jag kan memorera merparten av erbjudanden som företaget erbjuder :p


paniken som uppstod i morse när jag satt på tåget på väg till Malmö och när konduktören kom så tror jag att den mesta av min färg i ansiktet försvann när jag insåg att plånboken låg kvar i den andra väskan, hemma. Han var jätte snäll, sa att han skulle komma tillbaka senare så jag skulle få tid på mig att leta, han får ju inte lov att säga att det är ok att åka utan biljett så jag blev SÅÅ tacksam för att han gjorde så, för han precis som jag visste ju att han inte skulle komma tillbaka innan vi var framme. Sen på vägen hem köpte en av kollegorna en biljett till mig. Men det är så typiskt mig, mamma messade i förrgår o frågade om det var mina nycklar som låg i sadelkammaren, självklart var det de! Måste börja klistra fast sådana saker i handen på mig själv.


Har haft en mindre helvete med hästarna förra veckan. Samma dag som Roy var på ATG och fick bekräftat kotledsinflamation i BÅDA frambenen så gick Felix o blev blockhalt när Sofie red honom på lektion.

Roys prognos är inte bra, han får åka på bete på midsommar o vila sommaren ut o sen får vi se vad som har hänt, om de läker ut eller vad de gör. Där är någon ny behandlingsmetod som Helena vill testa på honom om han inte svarar på denna behandlingen så hoppet är inte ute, men prognosen för att han ska bli helt frisk är inte jätte god.

Felix däremot hade en liten hovbensfraktur. Åkte till stallet halv sju på torsdagsmorgonen för att hinna kolla honom innan jobb, men det var bara att meddela att jag inte skulle komma till jobb o fixa skjuts o tid hos ATG. Var livrädd för att det var hans gamla senskada som hade gått upp så jag kan ju erkänna att tårarna började spruta både en och tio gånger på morgonen när ja kom dit o benet var dubbelt så stort som dagen innan o hältan 50 gånger värre. Men lättnaden blev lika stor när Helena bekräftade att senan var 100% hel o hon började prata om en hovböld :) Har aldrig hoppats så mycket på en hovböld som då, men hon hittade ingen så det blev en röntgen o då hittade hon en liten krossfraktur i utkanten av hovbenet. Jätte liten, mest troligt orsakad av ett dumt feltramp på en sten. Så det är 4v skritt o sen tillbaka för en ny bild när Jenny kommit hem bara för att dubbelkolla att den läkt ut. Så det var riktigt riktigt riktigt skönt. Var så lättat när vi kom hem. O inte nog med att han skulle bli helt återställd, hästen STOD upp i släpet när vi kom hem. De senaste 2-3 gångerna vi åkt hem från ATG med honom har han hittat på dumheter som att lägga sig ner, eller trampa av sig alla skorna, men i tordags så stod han 100% lugnt och stilla o han gick lätt upp i släpet både dit och hem.


Löpningen går också framåt. Sprang 11km i onsdags på 1.03 så det betyder milen på 58-59 någonting, LITE snabbare än första gången. Har sprungit hela milen utan att behöva stanna nu 4 gånger så det känns bra, tron på att klara loppet på 55 på lördag börjar stärkas. Kanske lite i överkant att tro att jag kan få ner det så mycket på bara en vecka, men vinnarskalle har jag så med rätt draghjälp ska jag fan kunna dra på de sista 5km. När man väl har klarat fler kilometer än vad som är kvar så är det bara att dra på o hoppas på det bästa :p


sovdags... förstår inte hur hjärnan o kroppen kan förstå att det är fredag idag, brukar gå o lägga mig senast 23 på vardagarna för att ha en chans att få tillräckligt med sömntimmar men nu är kl 00.30 o jag har inte ens börjat gäspa :p

Ovido - Quiz & Flashcards