Alla inlägg den 15 juni 2012

Av isabel - 15 juni 2012 22:38

idag har varit en sån jobbig dag, sov dåligt, vaknade kl 4 imorse i natt igen, grymt dryg när man somnar 23.30 dagen på jobb var mycket långa struliga samtal, tror jag snart har ringt varenda hjälplinje o avdelning vi har att tillgå. Några supertrevliga kunder o några som inte var riktigt lika trevliga men jobbet är kul, det är mycket att hålla i huvudet o mycket problemlösning men det är kul. Kollegorna är sjukt sköna så det finns alltid någon att fråga om man inte får rätt på det.


Åkte ut till Usport för att hämta ut min Malmö Milen tröja som jag skulle fått ut ihop med nummerlappen men som de missade att lämna ut när Tina hämtade lapparn, ringde dem på lunchen för att dubbelkolla att tröjorna fanns där, men tro fan att efter 30 minuter på en äckligt varm buss sittande bakom en kille med världens armhålestank o bredvid en tjockis som bara luktade svett så visade det sig att tröjorna inte alls fanns kvar där, de hade blivit hämtade strax efter att jag ringt. Fattar inte det; hur svårt kan det vara att lägg undan min tröja då om jag precis ringt o sagt att jag skulle komma o hämta den? Så jävla irriterad var jag när jag en stund senare satte mig på bussen på väg tillbaka till Malmö C, så 60 minuter på äckligt varma stadsbussar av ingen anledning alls. Så nu måste jag klydda med att få tag på tröjan imorgon innan starten. Från början var det sagt att vi kunde hämta tröjorna efter loppet men nu måste man hämta den innan o de stänger ju 1h innan första start. Så jädrans irriterande, det regnar nu o ska regna hela fm imorgon så jag är ju inte direkt intresserad av att sitta där o bara vänta i över 1h, ensam... hur kul är det? Samtidigt är jag inte så intresserad av att åka tåg fram o tillbaka ytterligare en extra gång för att hämta den långt innan start o sen åka tillbaka... Kanske åker med tina ut men bussarna till Lomma är inte precis vältajmade o så frekventa i sina avgångar så det blir ev bara klyddigt.

Är så trött på kollektivtrafiken, eller, nä, kollektivtrafiken fungerar bra, det är egentligen inte den det är fel på, jag är bara trött på att behöva nyttja den flera gånger per dag. Hade sparat så himla mycket tid om jag bara haft råd med bil, 1h var gång jag hade åkt till o från stallet hade jag sparat med bil o då är inte väntetiderna på tåget inräknat. Som den där halvtimmen man måste sitta o vänta ut när jag kommer hem 16.30 o inte hinner med 16.52 tåget utan måste vänta på 17.20 så mkt tid som hade kunnat användas till så mkt bättre o roligare saker.


Är just precis nu inte super pigg på att springa alls imorgon. Körde sista löprundan i onsdags, tog typ 7km med en snitt tid på 5.56/km o då stannade jag för att knyta skorna o för att gå upp för backen för jag inte alls orkade springa. Så det känns pepp...Ska klara loppet på 55minuter, senaste tiden på milen var 56.28 så det är 1½min som ska bort, det är fullt möjligt om jag bara kan behålla ett jämt tempo.


o tydligen åkte Sverge ut ur EM, jag trodde de bröt för halvlek, så engagerad var jag i matchen :p

Ovido - Quiz & Flashcards