Alla inlägg den 17 juli 2012

Av isabel - 17 juli 2012 20:59

efter att hundfanskapet rykt ihop med en annan hane för tredje gången nu o på allvar visat sin otrevliga sida så känns det ännu mer rätt att kastrera honom. Ska göra en kemisk kastrering först för att se hur han reagerar, så fort veterinären är tillbaka från semestern, om han nu är på semester, som jag uppfattade telefonsvararen så är han det, men jag blev lite konfunderad. Hoppas som in i på den berömda "biverkningen" som alla varnar för Att hunden blir LUGNARE!  Det hade varit en dröm om min hund hade blivit lugnare, en riktig dröm. Blev så arg på honom idag, han lekte med en 9månaders tik o så var där en 2.5åring tik där också o sen kom en mellan schnauser (hur katten det nu stavas) tror han är i "medelåldern" o först gick det ok, sen skulle båda pojkarna leka med den lilla tiken o jävlar vad det small från min hund. De andra hanen började morra lite men det var definitivt min som började slagsmålet o definitivt min som inte slutade det, den andre försökte springa undan o Zam hängde sig i magfettet på den. Fick slå bort honom med kopplet, ägaren till schnausern tyckte det var en bra ide att försöka ta tag i sin hund med händerna, idiot, det var en jävla tur hon inte blev biten. så jag smällde min med kopplet för inte katten kör jag ner händerna i närheten av deras käftar när de slås, sen gick vi hem... blir så trött på honom, de andra två gångerna har det varit de andra hanarna som börjat slagsmålet även om Zam framförallt i andra fallet fortsatte det. Han har varit en super fegis innan, retats o velat leka men aldrig något agressivt, blir helt chockad när han tar ton på det viset. Hundfan...


men hela dagen idag har varit småbajs. Vaknade mitt i natten för jag behövde gå på toa, sen gick detknappt att somna om, vaknade vid 5 igen o tänkte; katten, nu ringer snart klockan. Men somnade om o hade världens konstigaste dröm där mamma skulle ta blodprov på mig och körde en hel slang genom armen på mig, in genom ett hål i handleden o ut genom handen o sen tog hon en stor sug o skulle dra ut typ 3st plastpåsar fulla med blod. I drömmen fick jag kramp i armen o vaknade av att min arm hade domnat bort helt o krampade o kollade på klockan. Yeh, 6.41 var klockan då, 5.30 skulle jag ha gått upp. PANIK...   så det blev e kort runda för Zam o frukost på tåget. O resten av dagen var allmänt jobbig. Jätte mycket jobbiga samtal, hade en kund som jag till slut la på på för han vägrade sluta skrika på mig. Jag frågade honom rent ut: Tänker du sluta skrika o vara otrevlig så vi kan lösa problemet eller ska jag lägga på. O då sa han att jag fick förhelvete göra vad fan jag ville.  så jag la på. O strax efter det var det nästa som också var grymt otrevlig o direkt efter det ytterligare en som bara skrek på mig för att priset jag presenterade för henne var "för dyrt"... Orka.... det var Så skönt att få gå hem. O ut med hunden som hamnade i slagsmål   

men kom iaf iväg till gymmet för ett spinningpass. jisses vad det var jobbigt, kör med pulsband när vi cyklar o katten i hatten vad det är jobbigt att ligga på 85-90% av maxpuls i 5minuter/set, trodde benen skulle gå av eller att lungorna skulle sprängas men det är SÅÅÅ skönt efteråt.

Förutom att min cykel beslöt sig för att halvdö på vägen hem, kedjan är för slapp o hoppar av o jag tror jag har punka på framhjulet för luften bara försvinner... :s


så det blev glass till kvällsmat

  tur jag har zam som kräver sin del, annars hade jag varit överfet just nu.

Ovido - Quiz & Flashcards