Alla inlägg den 21 juli 2012

Av isabel - 21 juli 2012 23:39

jag vet att jag inte har rätt att vara sur för det brukar vara jag som flyttar o lämnar alla o allt men asså, det är inte ok att Jazze bara packar ihop o flyttar till Göteborg, vem fan ska jag nu gå ut o gå med??? Jag tycker inte om förändringar som jag själv inte styr över.... det är ju nästan så långt bort att telefonen inte når dit  


hon hade iaf väldit lite grejer så allt var inpackat i skåpbilen på under 1h, knappt 45 minuter, så det var smidigt iaf...  men det kommer kännas helt fel att inte ha henne inom 15minuters radie.... även om vi kommit fram till att förutom när vi båda bott i arlöv så har vi nog träffats oftare ju längre bort vi bott från varandra för då planerar vi in träffarna mer eftersom man inte bara kan säga "ja, men vi tar det en annan dag för jag behöver peta navelludd idag"... men ändå... känner att jag får lov att vara gnällig över det idag, även om jag egentligen är jätte glad för hennes skull för jag tror att hon kommer trivas o må jätte bra av att flytta dit  

lite sött är det, Zam fick en röd ko som hon inte ville ha med sig till gtb o i normala fall dör ett gossedjur i den storleken inom 5minuter, han tog den, sprang runt med den i munnen i 1h, skulle ta med den ut på promenad, plockade upp den när vi kom hem igen o nu ligger den bredvid honom när han sover, HEL...

kan vara att han bara älskar kor, men KOerik har han styckat så nu blir kanske Rödkon den nya snuttefilten för den är från jazze :)


hundskrället fick iaf bada efter en långpromenad. Gick längst med Höjeå o det blev mycket varmare än jag trodde o vi gick typ 1mil så han sprang ner till ån o skulle dricka, där är ganska väldigt mycket dy så han sjönk ner till armbågarna med båda frambenen o såg ut som F när vi kom tillbaka så det var lika bra attstoppa ner hela honom i badkaret, det var ett tag sedan sist så det var välbehövt (men inte omtyckt)




   






    o efteråt blev det till att städa badrummet :)

fick rensat båda avloppen också, nackdelen med att jag är långhårig o hunden fäller när han badar, det blir en massa hår i avloppet som kloggar igen, men nu är det rent överallt, både runt rören o i rören, skurade till o med golvet under badkaret. O resten av golven i lägenheten.



Sen blev det matlagning, ska grilla med familjen här hemma imorgon kväll efter att ja flygit skärmflygning så jag tänkte att vi skulle ha hemmagjorda hamburgare. Gjorde köttbullar av det som blev över o insåg att det blev ganska mycket krydda i färsen, lite för mycket, nästan! men va katten, mat ska ju smaka eller hur?



  jädrans vad långhårig jag börjar bli... inte unda på att avloppen kloggar igen, fäller ju det långa håret 10gr mer än vad hunden fäller sitt :P

Ovido - Quiz & Flashcards