Direktlänk till inlägg 28 juli 2013

musik, musik o trevliga kvällar

Av isabel - 28 juli 2013 00:11

Det här med semester är inte fel när vädret är underbart o sällskapet o aktiviteterna blir bättre för var dag!


Senaste dagarna har tillbringats i solen, med hästarna, hunden och på diverse musikaliska tillställningar. 

Världens Snabbaste Allsång både torsdag och fredagkväll. I torsdags var det i stadsparken här hemma med picknik på gräsmattan innan, igår var det på Helsingborgsfestivalen i ett överhettat och överförfriskat öltält. Samma show (men olika låtar), 50% av samma sällskap men två helt olika upplevelser! Båda lämnade mig med ett leende från öra till öra, ont i halsen och en lycklig känsla i magen. 

Efter VSA igår väntade en runda på karuseller, (fast det blev bara en som snurrade väldigt mycket) o kvällens "höjdpunkt" The Sounds. Älskar musiken, älskar sångerskans röst, älskar låttexterna men tyckte inte om showen. Antingen var hon hög eller full eller båda delarna men det var överdrivet, smått förvirrande och bitvis på gränsen till lite sorgset när sångerskan står med ciggen i ena handen och ölflaskan i andra handen o ser ut som hon ska trilla, vilket hon uppenbarligen gjorde efter sista sången då en av vakterna bar iväg henne back stage... Väldigt synd för hennes röst är fantastisk o musiken helt underbar. 


Sov uppe i Helsingborg så det blev inte mycket sömn, snacka långt in på småtimmarna o mtp hur bra jag sover i min egen säng hemma så blev jag ju inte förvånad över att jag knappt sov där heller. Men vad gör det när sällskapet är trevligt och det enda som väntar dagen efter är hundpromenader och soffhäng? 


Har varit ute o ridit Felix o Chester två dagar i rad o äntligen börjar få ihop ett system som fungerar med sadelhämtning/bytning/lämning. Det är bara 5-700m mellan stallet och hagen men Felix sadel är rövtung o släpa sadel, två träns, hink med borste, benskydd, spö, hjälm, säkerhetsväst, grimma o allt anat man behöver är lite jobbigt så jag går ner o hämtar en häst som får bära hälften :P Fast om jag tar med Chesters sadel först och lägger alla "småsakerna" i en ryggsäck så går det! Eller om man cyklar dit så ligger sadlarna perfekt på pakethållaren! Fick lite konstiga blickar från mötande bilister när jag kom cyklande med träns på styret o sadel på pakethållaren iförd ridhjälm och säkerhetsväst! Men ja, jag bjuder på det! 


Kanske dags att sova, ska dyka imorgon så jag måste ställa klockan o gå upp om 6h för att rasta fisen o snarkis innan jag ska åka. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av isabel - 13 juni 2015 16:21

Det här med att folk tror att man är social bara för att man har djur kan jag bara inte greppa...  minns alla gånger jag åkte tåg med Sune (kaninen) o alla som satt nära en skulle prata... Why?   O som idag, där ligger jag på en gräsmatta långt b...

Av isabel - 5 augusti 2014 19:25

Andra skryter om sina barns framsteg , jag tänker skryta om min hund! Idag gick jag en runda genom stadsparken kl 16.30. I perfekt "ut med hunden väder. En tid ch plats då parken är fylld med skrkande barn, löpande människor , cyklande människor och ...

Av isabel - 22 februari 2014 20:50

...har varit på mitt nya jobb i snart en hel månad och jag känner i skrivandet stund att jag verkligen kan tänka mig att stanna kvar där mycket längre än till sommaren. Jag trivs verkligen. Det känns smått märkligt att jag verkligen trivs så bra som ...

Av isabel - 12 januari 2014 14:17

när man har mycket att göra kommer det alltid något man måste tacka nej till pga tidsbrist men de tillfällen då man är helt ledig dyker det sällan upp något.    Igårem/kväll fanns det inget jag såg fram emot så mycket som att jag idag skulle vara...

Av isabel - 2 januari 2014 23:13

om jag följer mina vanliga rutiner så bör bloggen från o med nu bombaderas med meningslösa och tråkiga inlägg för tro det eller ej: Jag är sen igår officiellt arbetslös! Men, faktiskt bara en kort period! Ska få en timanställning som lärarvikarie ino...

Ovido - Quiz & Flashcards