Direktlänk till inlägg 30 juli 2013

sur stumpa, blöt neopren o rostat bröd

Av isabel - 30 juli 2013 22:00

vissa kvällar ska man bara inte ha ett tangentbord framför sig men när samtal med bästa kompisen inte hjälper, chatt men en annan underbar vän heller inte får hjärnan att klarna, choklad inte får en på minsta lilla bättre humör, kanske det då hjälper att skriva ut skiten på en officiell blogg så att hela världen kan se? 


Men nej, skulle inte tro det egentligen så skiter i att berätta o konstaterar enkelt att just, precis nu i denna sekund, denna kväll, dessa senaste timmarna så känns mitt liv lite som min hall luktar, en blandning mellan fotsvett, sur strumpa, blöt neopren och rostat bröd. 


Dagen fram till kvällen var iaf väldigt trevlig. 


Upp tidigt som tusan (eller, ja, iaf för en arbetslös) för att åka o hämta hö med Tina. Efter att ha lämnat av det i stallet i ösregn så åkte vi ut till betet o tog en skrittrunda med Felix o Chester. Då regnade det nästan inte alls längre, bara nån droppe! 

              

Åkte vidare till Burfahästarna o pussade på varenda en, utom Dallas för han surade bara o gick iväg!


Kände inte igen William så vi gick o letade bland kossorna i ett försök att hitta honom tills vi till slut kom överens om att den ljusa, väldigt tjocka ponnien faktiskt var Willi o han var inte försvunnen. 


Åkte tillbaka för att hämta hundarna o käka supergod lasange till lunch o sen iväg till Lomma med pojkarna för att låta dem bada lite. Zam var jätte duktig o gick i ihop med Tina helt utan problem! 


Efter en glass så åkte jag o träffade Elisabeth o la spår till Zam o Yassa. Lagom till spåren var lagda o vi var på väg tillbaka så öppnade sig himlen o världens ösregn släpptes ner. Blev att sitta i bilen o dricka kaffe medan vi väntade på att spåren skulle lägga sig lite. Sen var det inte helt enkelt för hundarna att ta dem efter det regnet men de lyckades båda två.


Är helt underbart att se Zam spåra, han tycker verkligen det är jätte roligt och är riktigt riktigt duktig på det! Himlen öppnade sig igen när Yassas spår var avklarat så det blev bara ett var sen åkte vi hem, lagom genomblöta. 


Väl hemma däckade Zam fullständigt av trötthet. Finns inget bättre än när han är helt slutkörd! Jag älskar min hund väldigt mycket, men lite extra när han sover   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av isabel - 13 juni 2015 16:21

Det här med att folk tror att man är social bara för att man har djur kan jag bara inte greppa...  minns alla gånger jag åkte tåg med Sune (kaninen) o alla som satt nära en skulle prata... Why?   O som idag, där ligger jag på en gräsmatta långt b...

Av isabel - 5 augusti 2014 19:25

Andra skryter om sina barns framsteg , jag tänker skryta om min hund! Idag gick jag en runda genom stadsparken kl 16.30. I perfekt "ut med hunden väder. En tid ch plats då parken är fylld med skrkande barn, löpande människor , cyklande människor och ...

Av isabel - 22 februari 2014 20:50

...har varit på mitt nya jobb i snart en hel månad och jag känner i skrivandet stund att jag verkligen kan tänka mig att stanna kvar där mycket längre än till sommaren. Jag trivs verkligen. Det känns smått märkligt att jag verkligen trivs så bra som ...

Av isabel - 12 januari 2014 14:17

när man har mycket att göra kommer det alltid något man måste tacka nej till pga tidsbrist men de tillfällen då man är helt ledig dyker det sällan upp något.    Igårem/kväll fanns det inget jag såg fram emot så mycket som att jag idag skulle vara...

Av isabel - 2 januari 2014 23:13

om jag följer mina vanliga rutiner så bör bloggen från o med nu bombaderas med meningslösa och tråkiga inlägg för tro det eller ej: Jag är sen igår officiellt arbetslös! Men, faktiskt bara en kort period! Ska få en timanställning som lärarvikarie ino...

Ovido - Quiz & Flashcards