Alla inlägg den 24 mars 2013

Av isabel - 24 mars 2013 18:10

att springa en halvmara på 2h om 2månader! 

15.3km idag på 1.28.20 o jag hade kunnat springa längre, det hade gått. Ville inte, planen var 15km idag o det var ju inte precis så jag kände JA, snälla längre, men det fanns ork kvar i benen till nån kilometer till. Jag är dock orolig för uppförbackarna i Gtb, där är några stycken o backar tar musten ur mina ben, tappar rytmen totalt i både takt o andning av att springa i backar så jag måste verkligen öva på det. Fokusera ett pass/v åt backträning. Får spinga upp o ner i ravinen eller jogga bort till St Hans. Det är ju inte så att Lund är särskilt backigt annars.. 

Zams fick inte följa med ut o springa idag. Ger upp på honom. Han fick 1h promenad imorse, endast i koppel, fick inte springa lös alls men likförbannat haltade han en stund på em. Bara att invänta att lönen ska komma o sen ringa till Mörne igen, *svordommar så det svartnar för ögonen* 


Hur katten ska jag klara av att leva med min hund om han inte får lov att springa? Jovisst, mental träning, yeah, I know, men de som tjatar om det har aldrig träffat min hund, de har aldrig tränat "trix" med honom, de vet inte hur inåtanorden hysterisk han blir av det. Ok, bättre för benet än löpning men han kan riva hela lägenheten av frustration för att han inte fattar o mitt tålamod lämpar sig inte för trixträning, antingen går jag därifrån eller så lägger jag mig platt på golvet och skrattar så jag gråter när Zam försöker lista ut hur man ska stänga en dörr eller ligga på sidan eller hämta något. Har försökt att träna på att hämta grejer men asså, Nej, jag gav upp. Spår får bli nästa grej vi provar, så fort skolan är klar och vädret blir bättre, Där kan jag dessutom få hjälp och träningssällskap :) 


Ska försöka ta upp rallyn igen också till sommaren, nu finns där inte utrymme, den är ju inte direkt påfrestande för benen. Inte för att han blir så trött i huvudet av det men det är något o han tyckte det var kul! Hittar jag bara en klubb med en grupp som inte har en massa tanter som får för sig att min hund kommer äta upp deras småråttor så kan jag nog också tycka det är riktigt roligt. Gruppen jag tränade med på nybörjarkursen var inte så jätte roliga, där var någon som var riktigt trevlig men det kändes lite som att vi med stora hundar inte är välkommna in i små hundsgänget o det var ju bara jag som hade en stor hund. Brydde mig inte jätte mycket men det kändes så där lagom kul när de hejade på varandra o berömde varandra hela tiden o trots att min hund gjorde bättre ifrån sig än deras så sa de inte ett ljud till mig. Kom 2a på vår avslutnings "tävling" o ingen sa ett ljud. Men ja, så klarar jag o Zam oss också jäkligt bra själva, lika barn leka bäst o det är nog ingen som kan matcha oss två. Han är en jobbig irriterande stirrboll med myror i hela jävla kroppen som ingen egentligen står ut med för länge åt gången, precis som hans matte!   men vi är jäkligt trevliga o snälla när vi sover   


på tal om att sova, när man sover ensam i en 160säng så är ju tricket att bre ut sig så mycket som möjligt. Vilket Zam definitivt fattat (att jag ska få plats räknas liksom inte) så nu har han börjar med att i stället för att snällt placera sig i fotänden eller på ENA sidan, lägga sig i mitten mitten, precis där min väl utformade grop är. Ja, nackdelen med att sova ensam i dubbelsäng är att det blir en stor grop i mitten som matchar min rumpa väldigt bra! Iaf, eftersom jag är en sån snäll matte o inte vill störa min söta hund när han väl somnar (för orka att han börjar hoppa o studsa igen) så har jag börjat lägga mig ute på kanten, hyfsat strategiskt val för att jämna ut den där rumpformade gropen dessutom, o det coola med det är att istället för att vakna med kuddar o täcke utspridda i hela sovrummet (ja, jag kastar iväg kuddarna o vänder täcket upp o ner under natten) så har jag nu i nästan 1v i sträck vaknat på exakt samma plats som jag somnat på (med ena benet hängande ut över kanten) o med både kuddar o täcken kvar på sina platser. Vet inte om det är någon undermedveten rädsla för att röra mig o riskera att  trilla med huvudet före ner i bokhyllan och symaskinen som står bredvid sängen eller vad, men det känns som det är ett tecken på att jag sover bättre? Inbillar mig det iaf, även om jag fortfarande är trött så jag kan kräka på morgonen o somnar 20gr/dag när jag sitter o läser. 


o bara pga måste jag fortsätta läsa. det tomma löftet jag gav min handledare om att ha klart teorikapitlet innan imorgon visar sig vara ett extremt tomt löfte för det är ju inte ens suck i världens susning att det kommer hända. 


over and out

Ovido - Quiz & Flashcards