Alla inlägg den 29 mars 2013

Av isabel - 29 mars 2013 16:17


 

we träningstävling med BTB idag, gick inte riktigt så bra som jag hoppats men inte ändå inte så dåligt som det kunde. I det stora hela är jag nöjd. Har aldrig ridit We med honom, red ett dressyrpass på honom i sommras men sen dess har vi bara hoppat. Han gjorde alla "svåra" hinder lätt som en plätt, förutom klockan där vi hade lite för brått, men serpentinerna är så man vill blunda, o tunnorna var inte helt snygga heller. Lite för mycket rumpa överallt o ingenstans, men ganska snygga skänkelvikningar som inte skulle vara där ;) O hoppet halvt i sluta, det där med att vara rak är inte helt vår grej idag. Haha!


Skrämmande när man ser sig själv rid också, fy katten vad min sits och handhållning blivit dålig igen, det är så man vill skrika: sträck på dig, lyft blicken o räta ut de där fula handlederna. Jisses, det är så jag skämt lite. Men himla bra när man kan se det själv nu när möjlighet att filma är så smidigt. Det krävs att man ska se det själv för att inse vad jag måste göra för att fixa till det. 


Igår däremot var BTB super fin! Svävade över en oxer på 1.10, högervarvet är han helt suverän i, där hänger hela kroppen med, vänstervarvet är lite svårare för han är mycket svagare där men han är så villig o så taggad i hoppningen så han gjorde ett tappert försök men petade ner bommen när vi kommer över 1m. Ska ta o anmäla mig o honom till klubbtävlingen nästa vecka, känns riktigt kul att ha en häst som jag trivs att hoppa med, det går verkligen bättre o bättre var vecka, tror jag haft honom 4v i sträck nu o var gång är jag lite mer nöjd än gången innan o det känns så skönt, känner hur självförtroendet i hoppningen äntligen börjar stiga, börjar äntligen komma ihåg hur man gör, både med rytm o teknik. Det var några år sedan sist  Riktigt härlig känsla o jag trodde aldrig någonsin att tossen BTB skulle vara hästen som fick mig dit. 


Den andra tokstollen är däremot helt knäpp, älskade galningen Felix, promenerade i ridhuset imorse medan Tina red, ca 35-40 minuter o de första 10-15 så var jag lycklig att jag hade hjälm på huvudet. Han är urdålig på att vara konvalicent, o nu har han varit i box/sjukhage vila sen i måndags så jag har full förståelse för att han är uttråkad men jävlar vad han kan bocka o sparka, var faktiskt glad att jag stod på marken o inte på ryggen, men o andra sidan så är han snällare när man rider honom än när man går med honom! Men, förhoppningsvis är det bara 3v, håller tummarna hårt att det bara var en vrickning o en liten kotledsinflamation som läker ut nu snabbt så han kan sätts igång innan han tappar allt igen! Vår lille galenpanna, tokig men söt så man får ju älska honom ändå  


Ovido - Quiz & Flashcards