Alla inlägg den 13 maj 2013

Av isabel - 13 maj 2013 19:35

är nog inte ett ord, men crux är ett ord som användes i offentliga utredningar 1945, det tycker jag är lite coolt. Långt innan svengelskan kom in i bilden användes crux. världens coolaste ord. Yeha, hm, har jag sagt att min hjärna håller på att implodera? Eller vad det nu hette? 

Dessutom är mitt skrivbord ojämnt  eller så är det något fel (utöver allt annat som jag redan vet om då) på min dator för när jag ställer den på tvären över skrivbordet så guppar den. Fruktansvärt irriterande för jag måste ha den lilla datorn på tvären för att kunna använda den stora datorn och jag måste använda den stora datorn för annars får jag ont i huvudet. Eller, ja, mer ont i huvudet. 

Jag hatar min uppsats just nu, mer än tidigare. I lördagskväll typ kl 1.00 (ok, lördags natt) så fick jag en riktigt "yes, analys" känsla. Äntligen ska jag få börja tänka lite fritt, pussla o hitta på egna åsikter. Nu dag 2 av pusslandet har jag tröttnat. Eller inte så mycket tröttnat som smått gett upp för jag är förvirrad över hur jag ska få ihop det. Hade jag haft mer tid så hade jag strukit hela biten om hemlöshet från min uppsats o bara skrivit om bostadspolitiken för det är klyddigt som F att få ihop det. Känns som jag skriver på två uppsatser o det är den jag finner intressant som blir "the odd one out" Men tid är ju det jag inte har. 1v sen ska min handledare ha en fullständig och klar variation av mitt oförstående pussel. Jag vet inte riktigt hur det ska gå till. Men så vet jag aldrig det förräns det är över så jag ska kanske inte oroa mig. 


Ville gå o träna ikväll, köra dubbelpass, spöa skiten ur en spegel på ett Combat pass men nä, för jag måste vila inför Göteborgsvarvet. Så grymt jävla tråkigt. Var ute o sprang igår, 13 km på 1.15 typ. Helt ok, kändes i baksidan på benet som vanligt, måste få ordning på den muskeln/nerven vad det nu är sen, men annars gick det bra. Andningen är i takt o benen kändes fräscha hela vägen så det ska nog gå att ta sig runt 21 km. Men det kräver också att låret får läka ut så mycket som möjligt så denna vecka kommer bli exceptionellt frustrerande. Dels non-stop pluggande o så ingen träning. Den sämsta kombinationen jag kan ha. 

Tänkte iaf långa promenader med Zams men han är inte helt frisk på det just nu. Fick en 4cm lång tagg in i trampdynan igår när han sprang runt i trädgården, jäklar vad han skrek, jag fattade ingenting först, bara såg honom hoppa runt som en tok på tre ben. Min första tanke var att nu har han dragit höften ur led men så såg jag taggen när han väl stannade o slutade sparka bakut. Aj Aj Aj, så han går lite udda o haltar lite emellanåt  Svårt att säga dock om det är pga taggen eller höften som spökar igen. Han blev vaccinerad idag iaf så han ska ju ta det lugnt nån dag oavsett. 


O min telefon avlivade jag igår, ofrivilligt. Tappade den i marken när jag kom tillbaka från löpningen. Hade plockat av skalet när jag spran för den passar bättre i armbandet då o självklar landar den facedown på asfalten. Den har klarat det förr, flera gånger, men nu måste den ha landat på en liten sten eller något för det sprack. Så 3/4 delar av glaset är sprucket o skärmen är död. Väntar på godkännande från försäkringsboladet innan jag får skicka iväg den. För en gång skull är jag tacksam att jag betalar drulleförsäkring för den. 499kr i självrisk o jag får en ny telefon. (så länge försäkringsbolaget godkänner det). Det känns helt ok. Men just nu har jag min gamla ericsson, kan knappt skriva sms för jag kommer knappt ihåg hur knappar fungerar på en telefon. Galet hur snabbt man vänjer sig vid modernitetet. 


Jaja, analysen väntar. suck... 

Ovido - Quiz & Flashcards