Alla inlägg den 16 maj 2013

Av isabel - 16 maj 2013 22:31

det faktum att jag fortfarande är vaken nog för att kunna räkna är för mig ofattbart. Stängde ner datorn vid 01 i natt, ut med vovve, somnade vid 2, vaknade kl 5, satte igång datorn 5.30 o nu är kl 22.31 o jag har precis säkerhetskopierat álá tvångstankar delux. 2h har jag spenderat AFK idag för att lämna in telefonen på lagning, äta lunch och rasta zam. Det är sånna här dagar man är tacksam över trädgården för han hade inte varit så lycklig annats... han är inte så lycklig ändå, tycker jag är fruktansvärt tråkig som bara sitter här med ryggen mot honom o knappar o knappar o knappar. Men, livet är inte lätt när det är svårt försöker jag få honom att förstå o livet är inte helt tokigt när man får springa i trädgården o skälla på människor utanför staketet hela dagen heller! 


Just nu har jag 45 sidor uppsats, den enda delen som inte har kvantiteten redo att lämnas in är slutsatserna. De ska jag skriva imorgon. Kvaliteten däremot är en helt annan femma. 


I söndags påbörjade jag mitt analysarbete. Då hade jag inte ens läst igenom hela analysunderlaget, idag har jag 20 sidor analys. Jag hade en hela fm i tisdags ledigt för att åka med Fleluxen till veterinären, 2h paus i måndags för att åka med Zam till veterinären (vaccinering) o igår var jag ute o sprang på lunchen som paus. Förutom det har jag inte gjort något annat än att läsa o skriva (o självklart rastat zams)

Så nu har jag kvantiteten men kvaliten är urusel insåg jag efter att ha läst igenom den. vissa sektioner är klockrena medan andra är fruktansvärt lama. Balansen mellan resultat o teori är ojämn, de teoretiska argumenten är svaga, informationen återgiven speglar inte det jag egentligen vill presentera. 

Sen kämpar jag med det faktum att jag har ändrat min uppsats så ofantligt många gånger att jag kan ju inte minnas vad det är jag har för syfte o vad som är med i inledningen o bakgrunden. Så helt plötligt kommer jag på mig själv att börja argumentera för syften jag skrotade i vintras. Men vem vet, lite sömn i natt kan nog få problemen att lossna imorgon. 


för idag är jag lite förvirrad...  fick jag ett sms av Tina i em som undrade om Felix fick lov att gå ut idag. Nej svarade jag, för han har boxvila, 100 % säker på att det var onsdag. Som tur var hade jag sagt till henne igår att han skulle ut idag så när hon ifrågasatte det insåg jag att jag låg 24h fel i huvudet. Tror det blir så när man missar natten. Tänkte att jag skulle ha sovit nån timme mitt på dagen idag eftersom jag inte sovit i natt men de facto är att jag nu, 26år gammal har upptäckt den magiska drogen Koffein som jag uppenbarligen förtillfället är överkänslig mot så jag har varit superpigg hela dagen, minns inte när jag var så här vaken sist (förutom då att jag inte vet vilken dag det är, men det är förvirring o inte trötthet) Helt speedad. Koffein har dessutom en fruktansvärd vätskedrivande effekt på min kropp så min plan att ladda upp vätskedepåerna inför lördagens halvmara har ju varit så där lyckad. Har förvisso druckit mina 2l vatten idag men har gått på toa o gjort av med motsvarande liter. Jävlar vad det driver vätska... Övergick till att fylla på saltdepåerna i stället o käkade en påse lättsaltade chips till middag! Måste säga att jag nog har världens bästa uppladdning inför loppet; 

Ingen sömn, skräpmat, koffein och vätskedrenring! Men, en kopp kaffe innan loppet o en toa som väntar i slutet så ska nog en halvmara springas fort som satan! 


Men ja, sova lite innan jag ska starta upp den stora datorn igen. Uppsatsen är säkerhetskopierad på fyra platser så den ska nog vara kvar imorgon också... o sen ska jag innan kl 15 imorgon ha slutsaterna klara och förstärkt upp analysen tillräckligt mycket för att det ska kunna övertyga min handledare att släppa upp den för bedömning. För gör hon det har jag ytterligare 2 ½ dygn på mig att förbättra den o med tanke på att den blev skapad från grunden på 4 dagar kan jag göra underverk på 2½ till om hon bara ger mig chansen. 


ttan dog 

Ovido - Quiz & Flashcards