Direktlänk till inlägg 17 juni 2012

jag vill ha en bil tralalalalala

Av isabel - 17 juni 2012 19:31

idag blev ytterligare en sån där påminnelse dag kring att jag verkligen verkligen verkligen vil ha en bil. Kom på tåget hem från stallet, trött o småirriterad för att hästkräken inte fattar bättre än att galoppera på asfalt trots att han precis är på väg att sättas igång efter en hovbensfraktur... o så är där smockfullt med människor. Ghaaa, varför åker folk tåg klockan 17.30 en söndag???? Ska de inte vara hemma o äta söndags middag då? Så irriterande.


Måste lista ut vad det är för fel på min mage just nu också, mår illa så fort jag äter någonting. Började igår innan loppet, frukosten var svår att få ner o sen åt jag en bit jätte god paj hemma hos Tina men efter varje tugga så vände sig magen på mig, o så har det fortsatt hela dagen idag. Sitter o försöker få ner en tallrik med fil o flingor men det går inte så jädrans bra. O det mest irriterande är att jag är hungrig så jag vill äta den där filmjölken men min mage håller inte riktigt med. Har bara ätit två mackor så det behövs lite mer mat i magen idag om vi säger så. Men ja, det ger sig väl.


Börjar jobba på riktigt imorgon, efter en veckas praktik ska vi nu klara att nå alla samtalsmål o lösa alla problem som uppstår själva. Det känns lite små nervöst, men jag försökte få in vanan av att ringa vår hjälplinje redan förra veckan o den får vi ringa när var o hur vi vill så det ska nog gå bra. Känns smådrygt att nu när jag efter 4v med regelbundna 8-16.30 tider börjar jobba oregelbundet redan imorgon, har arbetstider där jag börjar allt från 7.45 till 12.45 o slutar tidigast 17.30 o senast 21.15 så något regelbundet blir det inte framåt i tiden. Måste försöka planera ihop tiderna med träningen så jag inte slappar av med löpningen bara för att MM är avklarad. Ska fortsätta springa 3dagar/v men får börja göra det på fm de dagar jag jobbar sent. Är ledig hela midsommarhelgen så där är iaf 2dagar fria till att löpa med en vilodag imellan :) Ska försöka klara av att springa 2mil utan att stanna innan sommaren är slut. Tänker inte anmäla mig till nån halvmara men kan springa ett själv på eget bevåg utan massa människor att trängas med :)


Nä, ska göra ett glas O'boy o försöka få ner i magen. O slänga ut hunden för fy fan vad hans fisar luktar illa.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av isabel - 13 juni 2015 16:21

Det här med att folk tror att man är social bara för att man har djur kan jag bara inte greppa...  minns alla gånger jag åkte tåg med Sune (kaninen) o alla som satt nära en skulle prata... Why?   O som idag, där ligger jag på en gräsmatta långt b...

Av isabel - 5 augusti 2014 19:25

Andra skryter om sina barns framsteg , jag tänker skryta om min hund! Idag gick jag en runda genom stadsparken kl 16.30. I perfekt "ut med hunden väder. En tid ch plats då parken är fylld med skrkande barn, löpande människor , cyklande människor och ...

Av isabel - 22 februari 2014 20:50

...har varit på mitt nya jobb i snart en hel månad och jag känner i skrivandet stund att jag verkligen kan tänka mig att stanna kvar där mycket längre än till sommaren. Jag trivs verkligen. Det känns smått märkligt att jag verkligen trivs så bra som ...

Av isabel - 12 januari 2014 14:17

när man har mycket att göra kommer det alltid något man måste tacka nej till pga tidsbrist men de tillfällen då man är helt ledig dyker det sällan upp något.    Igårem/kväll fanns det inget jag såg fram emot så mycket som att jag idag skulle vara...

Av isabel - 2 januari 2014 23:13

om jag följer mina vanliga rutiner så bör bloggen från o med nu bombaderas med meningslösa och tråkiga inlägg för tro det eller ej: Jag är sen igår officiellt arbetslös! Men, faktiskt bara en kort period! Ska få en timanställning som lärarvikarie ino...

Ovido - Quiz & Flashcards