Direktlänk till inlägg 29 juli 2012

det krävs så lite

Av isabel - 29 juli 2012 00:32


denna låt går runt runt o runt i mitt huvud konstant just nu. Blivit pånytt förälskad i Sonata... vet inte ens varför, kan bero på att de är så sjukt underbara o deras texter är så talande :) I have the right to be everything I need. ska nog pränta in den texten så jag kan börja leva efter det.


Har haft en väldigt trevlig kväll i kväll. Följde med Jenny upp till Felixen o stack ut o red. Ja fick låna hennes kompis häst, en Chester, väldigt trevlig herre. Välmusklad, vältränad o välriden. Skrittade en runda i skogen o sen blev det lite dressyr. Blev helt slut i benen. Han var lite av en bomb som väntade på att gå av samtidigt som han vägrade gå fram i galoppen, i traven blev han riktigt mjuk o mysig men galoppen fick vi inte till, antingen så gick han inte alls eller så galopperade han på stället o kändes som om han skulle flyga i luften. Jag garvade mest. Men det var himla underbart att få rida. Saknar det som fan. Har varit ute o pussat på Royen nångång men att spendera hela dagen för att ta sig dit bara för att pussa lite på honom är inte riktigt smidigt, jag hade jätte gärna åkt ut till honom mer men det tar för lång tid eftersom jag måste gå fram o tillbaka från Dalby o det är 6km på varje håll. Men efter ridturen idag så känner jag att jag borde se till att åka dit mer ofta. Det krävs inte emr för att jag ska känna mig glad. Umgås med en go vän o få rida, det är ungefär vad som krävs.


Längtar tills hästarna kommer hem från betena igen, det är inte samma sak när de är iväg, mitt liv blir fel, det är i stallet jag träffar de flesta av mina kompisar o när hästarna är utspridda så finns det aldrig tid. Trots att folk har semester o man säger att man ska ses så blir det ju ändå inte så.... när jag väl sen kommer ha "semester" så börjar folk jobba igen, it sucks.... Det är sjukt härliga människor på jobb så det kompenerar en hel del, men inte tillräckligt. Inte när de jag verkligen vill umgås med försvinner bort x-antal mil.... men, ja, så är väl livet utformat. Människor kommer o går i ens liv, perioder är de nära, perioder är de lång bort. det gäller bara att få relationerna att överleva distansen, gör de inte det så är de helt enkelt inte så starka som man först trodde. Satt o diskuterade det med jenny när vi red, hur lite tid man egentligen har till sina vänner. det räcker aldrig till o det känns som ens vänners tid aldrig räcker till. Det går inte att vara sur för det för man vet ju själv hur det är, det finns bara 24h/dygn o det går aldrig ihop med det man vill, men trots det så lever man med en kombination av dåligt samvete för att man inte hinner med att träffa folk och att vara besviken på de som inte hinner träffa en själv. Det känns alltid lika trist när någon har sagt till en att "men den veckan kommer jag ha tid att träffa dig" o sen så har de ändå inte det, men det är lika ofta det är en själv som säger samma sak och inte får ihop det. det är värdelöst.


Funderar på att ta zam o bara dra iväg någonstans under mina två lediga veckor, eller, ja, två blir det inte helt för jag börjar på det nya extra jobbet redan den 28e men vet inte hur mycket jag ska jobba då, det är bara 10h/v så det ska vara ganska lugnt. Veckan innan funderar jag på om vi bara borde dra. De är värdelöst att försöka vara ledig här hemma, kommer ändå inte få någon ro i kroppen o boka upp mig på sjuhundratolv saker som jag inte riktigt vill göra, har inte en spänn över men är vädret ok så är det bara attslänga på sig ryggsäcken o gå. dra ut på skåneleden en vecka eller nått bara för att få komma bort. Behöva fixa ett tält, tror det blir bättre än att köra på vindskydd som jag gjorde förra gången jag vandrade, tror Zam sover bättre i tält. men ja, får väl se vad som händer när vi kommer så långt i livet.


Borde väl sova, upp innan 7 imorgon för att åka till ven för en dag med dykning. ska bli nice, hoppas på att vädret håller sig fint, då blir det dubbla dyk o om jag har riktig tur så känner Tommy sig snäll o följer med mig ner på ett djupdyk så jag kan få klart mitt förbaskade cert.


Det är 24grader i mitt sovrum... saknar min halmstadlägenhet lite just nu, där var alltid svalt, ska se till att ha en källarlägenhet nästa gång jag flyttar. alltid perfekt temperatur :)


nä, upp om 5½h, fuck off world, Im of to bed

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av isabel - 13 juni 2015 16:21

Det här med att folk tror att man är social bara för att man har djur kan jag bara inte greppa...  minns alla gånger jag åkte tåg med Sune (kaninen) o alla som satt nära en skulle prata... Why?   O som idag, där ligger jag på en gräsmatta långt b...

Av isabel - 5 augusti 2014 19:25

Andra skryter om sina barns framsteg , jag tänker skryta om min hund! Idag gick jag en runda genom stadsparken kl 16.30. I perfekt "ut med hunden väder. En tid ch plats då parken är fylld med skrkande barn, löpande människor , cyklande människor och ...

Av isabel - 22 februari 2014 20:50

...har varit på mitt nya jobb i snart en hel månad och jag känner i skrivandet stund att jag verkligen kan tänka mig att stanna kvar där mycket längre än till sommaren. Jag trivs verkligen. Det känns smått märkligt att jag verkligen trivs så bra som ...

Av isabel - 12 januari 2014 14:17

när man har mycket att göra kommer det alltid något man måste tacka nej till pga tidsbrist men de tillfällen då man är helt ledig dyker det sällan upp något.    Igårem/kväll fanns det inget jag såg fram emot så mycket som att jag idag skulle vara...

Av isabel - 2 januari 2014 23:13

om jag följer mina vanliga rutiner så bör bloggen från o med nu bombaderas med meningslösa och tråkiga inlägg för tro det eller ej: Jag är sen igår officiellt arbetslös! Men, faktiskt bara en kort period! Ska få en timanställning som lärarvikarie ino...

Ovido - Quiz & Flashcards