Direktlänk till inlägg 31 juli 2012

BigBangTheory, choklad o vovve

Av isabel - 31 juli 2012 21:05

sitter o kollar på BBT, käkat choklad till middag och njuter av det tysta sällskapet av hunden... det känns mer deprimerande än det låter :p

ångrar just nu att jag inte stack till gymmet o körde ett spinningpass. Var att välja mellan att tillbringa kvällen med Zam utan träning o löpa imorgon innan jobb eller spinning ikväll o lugn morgon imorgon. Men det blev en långrunda med zam, gick till hundgården o lekte en stund o sen en kortare telefondate med jenny vilket var väldigt trevligt. Så det får bli milen imorgon, käkade choklad till middag som sagt så löpträning är ett grymt måste.


Det ska bli det bästa med att börja plugga igen, kunna komma tillbaka iform. När Zam inte behöver vara ensam hemma hela dagarna så kan jag äntligen gå tillbaka till att köra 2-3h i taget på grupppass på gymmet. Måndagkvällarna kommer bestå av 45min Sh'bam, 55min Combat o avslutas med 55min Body Balance för ordentlig stretch. Kan inte vänta :) Ska se till att hinna med 3löppass/v, helst minimum 10km/gång, o 1gr/v öka upp kilometer för kilometer så jag den 18/5-2013 kan klara Gtb-varvet utan problem. O sen ridningen ovanpå det o ytterligare pass på gymmet för att maxa upp kondisen och bibehålla styrka, så nått step up pass o ett o annat Body Pump får det bli också.

Det är inte förvånande att man känner sig smådeprimerad o fet just nu.... gör ju ingenting o försöker döda tristessen med choklad...  sitta inne dagarna i ända o prata med kunder som skäller på en.... Under den första timmen jag jobbade idag så hade jag 5kunder som skrek på mig. Fick blandannat höra att jag borde gå en utbildning i kundhantering! Bet mig i tungan o berättade inte att jag har en högskoleutbildning i beteendevetenskap inriktat just på relationer. Sen åandra sidan så fick jag höra av en kund några timmar senare att jag var den mest proffesionella personen hon talat med under hela sin tid som kund o att om alla som jobbar där var som jag så hade hon stannat som kund hos oss :p så jag vet inte, jag tar inte åt mig så mkt av deras skällande även om det efter ytterligare 2nätter av dålig sömn börjar gå mig lite på nerverna... måste sluta vakna flera gånger på nätterna... det börjar kännas gammalt, "been there, done that, It never ends well"....


funderar fortfarande på vad jag ska göra under mina lediga dagar. Jag vill väldigt väldigt gärna bort härifrån under den veckan jag inte har något inplanerat, samtidigt så vill jag inte vara för långt bort, syrran kanske ploppar ut en unge o då vill jag inte vara iväg mitt ute i ingenstans, plus att hästen ska börjas sättas igång o burfhästarna kommer hem så där kanske finns några extra hästar att få lov att rida... Så ta väskan o dra ut på skåneleden kanske inte bli av, fast det hade varit skönt. Kan lika gärna vara ute i ingenstans med Zam o en avstängd telefon som att vara hemma med zam o en tyst telefon... för nä, jag är inte bitter o känner mig ensam just nu... o nä jag saknar inte Jazze överhuvudtaget... idag var en sån dag då jag verkligen önskade att vi bodde kvar i Arlöv båda två så det bara varit att ringa o sen mötas 5min senare... this sucks.... Det är lite sjukt, när jag har folk nära så man rent teoretiskt kan träffas när som helst så kan det gå några veckor utan att ses o då är det inga problem men när man inte KAN träffa sina vänner så saknar jag dem som fan...  Trodde aldrig jag skulle säga detta men jag längtar till skolan börjar så livet kan gå tillbaka till lite mer normala förhållanden, ordentligt med träning, massa tid i stallet o där med få träffa människor jag tycker om. för utan stallet som mötespunkt så försvann visst mitt sk sociala liv...


men ja, semester... hade så vansinnigt gärna bara åkt iväg, det behöver inte vara långt, kan sätta upp ett tält på Lomma camping, eller, nja, kanske inte så nära, men nästan, kommer gå runt här hemma o vara stressad o ha ångest av att inte göra något om jag inte gör planer, men om jag gör en massa planer så kommer jag bli förbannad o stressad av att jag inte kan få vara ledig o ta dagen som den kommer.... får campa ute hos Roy lagom avstånd o kan skritta runt med honom hela dagarna   

 
 
Malin

Malin

1 augusti 2012 21:57

Mycket envishet! :D Tro mig! ;) Och en hel del träning! :) Hur har du de? :) Kram

http://split.blo.gg

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av isabel - 13 juni 2015 16:21

Det här med att folk tror att man är social bara för att man har djur kan jag bara inte greppa...  minns alla gånger jag åkte tåg med Sune (kaninen) o alla som satt nära en skulle prata... Why?   O som idag, där ligger jag på en gräsmatta långt b...

Av isabel - 5 augusti 2014 19:25

Andra skryter om sina barns framsteg , jag tänker skryta om min hund! Idag gick jag en runda genom stadsparken kl 16.30. I perfekt "ut med hunden väder. En tid ch plats då parken är fylld med skrkande barn, löpande människor , cyklande människor och ...

Av isabel - 22 februari 2014 20:50

...har varit på mitt nya jobb i snart en hel månad och jag känner i skrivandet stund att jag verkligen kan tänka mig att stanna kvar där mycket längre än till sommaren. Jag trivs verkligen. Det känns smått märkligt att jag verkligen trivs så bra som ...

Av isabel - 12 januari 2014 14:17

när man har mycket att göra kommer det alltid något man måste tacka nej till pga tidsbrist men de tillfällen då man är helt ledig dyker det sällan upp något.    Igårem/kväll fanns det inget jag såg fram emot så mycket som att jag idag skulle vara...

Av isabel - 2 januari 2014 23:13

om jag följer mina vanliga rutiner så bör bloggen från o med nu bombaderas med meningslösa och tråkiga inlägg för tro det eller ej: Jag är sen igår officiellt arbetslös! Men, faktiskt bara en kort period! Ska få en timanställning som lärarvikarie ino...

Ovido - Quiz & Flashcards