Alla inlägg den 4 november 2012

Av isabel - 4 november 2012 00:45

vilket känns lite lockande för jag skulle ha varit ute med Ewa o dansat på Neostalgia just nu... sminkad o utspökad... men så blev det inte... nytta före nöje suger ibland :( 


Lagom slut i huvudet kan ju vara just nu. 

Uppe sen kl 7 för att rasta Zam o börja plugga, iväg en sväng (blev längre än tänkt) till stallet för lite personalmöte o en puss på Roy o Zams fick pussa på Peps så han blev överlycklig. Blev överlycklig av att få lämna lägenheten för annat än bara promenader också. Han är så sjukt uttråkad av att jag bara pluggar. Han kan vara helt ok med att vi tillbringar en hel helg i soffan men om jag sitter vid "skrivbordet" (matbordet) hela dagen så blir han skit sur o uttråkad. Stör hund... tycker synd om honom som behöver stå ut med mig just nu. Är så tråkig så det finns inte o tempetamentet är sämre än någonsin, men försöker ändå hinna med en riktigt ordentlig runda med honom varje dag o lite tankeövningar inomhus. 

han är ju dessutom sjukt lättroad o kan leka ganska länge helt själv med bara en lite godisbit som leksak :) 


hade först inte tänkt skriva uppgiften till Arbetspsykologin, tänkte att det var bättre att bara ta den på kompletering för att fokusera på WF-papret, men lagom 3½h innan deadline så kom jag på andra tankar o 23.40 lämnade jag in skiten, 24 minuter till godo! Nytt personrekord för att skriva en hemtenta. Visst den var bara på 2 sidor, enkelt radavstånd, men det var ändå 8kapitel som skulle "läsas", 


 
i Zams favoritbok då! första kapitlet gick av nån konstig anledning inte att få ut mycket av men de sista är helt hela. O det bästa med den boken är att där är mkt bilder, små söta info rutor där alla viktig begreppsbeskrivningarna står så man behöver bara läsa ungefär 4sidor/kapitel. Tror att jag kanske till o med kan lyckas få ett VG på den, även om den blev gjort på 3h för det var 3 effektiva timmar ;)


önskar bara jag kunde känna mig lika trygg med den stora inlämningen. Blir inte nöjd, får inte fram poängerna jag vill ha fram, hittar inte korrekt stöd i det jag vet är fakta, vilket gör att jag inte kan skriva det... förstår inte alla teorier fullt ut vilket gör att jag inte heller kan applicera dem men det hjälper inte att läsa mer, det ger inte mer mening för det. Speciellt inte nu när jag bara stressar över att få röran till att bli en sammanhängande text. Kommer nog sätta mig o läsa iaf två av böckerna igen när kursen är över. För jag kommer nog ha användning av dem till Master uppsatsen. Sen att där är 2 kurser som ska avslutas innan jul hade jag tänkt o projektet på sjukhuset plötsligt slagit slint och kört igång med full fart gör väl att där inte kommer finnas jätte mycket tid över ändå. Just nu ser jag fram emot måndagen 12e, för då ska jag ha sovmorgon ända till kl 9.00 Det blir den första på länge! tur man glädjer sig åt de små sakerna i livet   

o nu är frågan, ligga i sängen 6h o köra stenhårt igen eller köra på i 2h o sen ligga i sängen i 4h. Sover ju ändå bara 4h så rent sådär kan det ju kvitta    


men, sängen 6h känns mest lockande. Tror hjärnan gick o la sig i samma sekund som jag gick ut med zam i det snö/hagelblandade regnet    

Ovido - Quiz & Flashcards