Alla inlägg den 12 november 2012

Av isabel - 12 november 2012 21:40

att inte skriva offentliga bloggar när jag är trött, arg, ledsen, upprörd, irriterad, hungrig... eh, ja, dvs på alla humör utom lugn, harmonisk och glad, dvs det är väldigt sällan jag borde skriva något alls. inte uppdatera Fb heller men där är det så få rader man skriver så man hinner inte få ur sig lika mycket där. 


Så idag har inte varit en dag jag borde skriva någonting. Hela dagen har varit en stor skitdag, vaknade helt på fel sida o fortsatte med med diskussioner jag inte fullständigt förstår varför jag behövde ha eftersom det som diskuterades tydligen gick att lösa utan problem ändå... gick vidare med att hunden satte i sig saker han absolut inte skulle sätta i sig, som jag verkligen inte kunde förstå hur jag kunde ha lämnat på en plats där han ens i sin vildaste fantasi skulle kunna få tag på dem. Ringa veterinär, sjukvårdsupplysning och giftcentralen för att tillslut fått upprepat 3 gånger av tre olika personer att jag inte behövde åka in o magpumpa honom, men såg ändå till att mamma kom hem o kollade till honom timmen efter jag lämnat honom. 


Åkte ifrån både papper, penna och datorn. Kändes ju jätte professionellt att komma till jobb för att genomföra intervjuer utan ens papper så det blev att anteckna i kalendern... o folk var försenade o jag kände att jag verkligen inte gjorde ett bra jobb, hoppade var gång telefonen burrade till för jag var säker på att mamma skulle ringa för att säga att hunden låg död i soffan. Men, ja, när jag väl kom hem 1h försent för att allt blev försenat så var han hur pigg o glad som helst. Nästan så jag blev lycklig över att se att han tuggat sönder ett kuvert han snott från bordet. (har börjar testa honom för att kunna märka om han nån  gång slutar sno saker genom att lägga ett värdelöst papper på bordet för att se om det får ligga kvar). 


Så dagen vände ganska bra där, satt med honom i knäet o fick se första avsnittet av Vänner, som jag aldrig lyckats titta på tidigare o sen iväg o köra slut fullständigt på mig på ett Body Combat pass o dessutom hämtat ut ett par nya vinterskor och ett par snygga vinterstövlar på posten o BÅDA paren passar! 


Så just precis nu är jag i ett tillstånd då uppdatering av bloggen är möjlig utan att jag ångrar mig efteråt. För min hund är frisk (iaf fysiskt ;) ), jag har ont i hela kroppen av träningen o orkar knappt lyfta fingrarna för att skriva o funderar på att öppna fönstret bara för att det ska bli kallt nog att gå med stövlar inomhus! 


O Plus att jag har ett grymt snyggt staket runt trädgården som mina älskade föräldrar satte upp till mig igår som en tidig födelsedagspresent!!!! 

Ovido - Quiz & Flashcards