Alla inlägg den 23 november 2012

Av isabel - 23 november 2012 18:09

idag tror jag att jag fått ordning på mitt inre igen, eller, ja, så mycket ordning jag kan ha   

Känner mig så där lagom stabil. Chocken från i onsdagskväll har släppt och bearbetats flera gånger om. Det är fördelen med att det är en ridskolehäst, alla vill prata om det o jag behövde nog prata om det för att allt skulle smälta in och accepteras att det hände och att det som hände var det enda rätta. Har återigen blivit påmind om att jag tillhör en ryttarförening fylld med underbara människor, både personal och elever.


Är ganska nöjd med tillvaron generellt just precis nu o känner hur en skön trötthet börjar gnaga sig fram, den där tröttheten som kommer för man är trött och behöver sova, inte för att man är 100% mentalt och fysiskt utmattad men ändå går runt som en duracell kanin på crack. Det är en skön trötthet. Även om jag egenltigen inte har tid med det just nu. 

Har 7 inlämingsuppgifter som ska in innan jul, om jag ska få jullov,  nu är det fredag v1 av 5 och jag ligger redan 5dagar back i min planering. Var inte helt välsorterat att gå in o jobba månd-onsdag o tillbringa hela gårdagen i mitt eget huvud. O idag har hela dagen bara försvunnit. Gick upp kl7 för att åka till stallet direkt så dte skulle vara klart men orkade inte stressa. Red Roy i över 1h, skrittade fram, sen 45minuter dressyr o så lång avskrittning. Han var ganska trevlig. Skulle bråka i början, ville mest springa rakt fram utan att ta skänkeln men efter ca 30min kom han fram till att jag inte gav mig o avslutade riktigt trevligt. Ut o promenerade med Feluxen, vi kom inte så långt. mötte Tina innan vi kom ut på backen o så skällde peps när de körde iväg o då hade jag häst framför/bakom/över o vid sidan om mig typ samtidigt. Riktigt spanska ridskolan versionen. Så vi gick in i ridhuset för säkerhetsskull. Sen istället för att åka hem så åkte jag med Tina till horze o hittade nya vinterridstövlar för knappt 300kr (20% rabatt på hela köpet) så det blev både stövlar o strumpor o tuggben o täcke till Zam. Täcket var självklart för litet så får åka o byta det i veckan. Sen stannade vi på bk o käka så tanken att jag skulle vara hemma till senast 13 ändrades till 14.30 o inte har jag gjort något efter det heller. Men, jag o zam cyklade hem från stationen! Han sprang bredvid cykeln o var super duktig, han verkade till och med tycka det var roligt :) 


Dansade runt i underkläder en stund efter att ha läst mailet från läraren där det stod att min uppsats blev godkänd! Massa saker som borde varit bättre med den, LÅNGA kommentarer men den är godkänd o hon ser fram emot att jobba vidare med den under master uppsatsen! Så det är helt underbart! 

sen fick jag ju åka o hämta doppresenten till lillskrutten o prata med Jazze i 2h i telefon o nu är klockan 18.30, fredagkväll, hela veckan har varit apjobbig så nä, jag tänker inte göra något mer nu heller. Jag ska flytta mig till soffan o sätta igång en hel rad med serier, äta tårta från i lördags o godis som är kvar från i söndags. Så enkelt är det med den saken. PUNKT 


puss och hej, ät leverpastej! 

Ovido - Quiz & Flashcards