Alla inlägg den 2 september 2012

Av isabel - 2 september 2012 20:45

Imorgon är första dagen på vad som förhoppningsvis blir mitt sista år som student. 


The end of an era.

Inte för att jag blir något då heller men en högre examen på papper. Vem vet, jag kanske kan få jobb på McDonalds då :p 


Känns skumt, jag tänker absolut inte doktorera och csn är slut efter efter vårterminen så det är slut på riktigt, sen ska jag bli "vuxen"... hur tänkte jag där? Jag vet inte ens vad det innebär att vara vuxen. Det känns tråkigt, inrutat och förutsägbart. 


Kanske ska se till att njuta "på riktigt" av sista året som student, börja leva riktigt studentliv o leva på nudlar och billigt vin, festa till 5på morgonen 6dagar/v o sitta bakfull på föreläsningarna!  


Eller så har tar jag o pluggar 150%, bollar runt 4 extra jobb, börjar hårdträna både mig själv och hunden och just D, lite ridning på det. Känns som det passar mig bättre! 

  

Tre utekvällar har semesterns sista dagar bjudit på, med avslut igår med kräftskiva med dykgänget o sen regnbågsfest på kvällen. Grymt trevligt båda två men kom i säng lagom 5på morgonen... o upp vid 12.30 känner mig lagom sleten, kroppen protesterar för att jag inte tränar, lederna värker och jag är sjukt rastlös även om jag borde gå o lägga mig snart. Men hur lätt är det när jag knappt varit vaken? :  


Träffade min systerson för första gången idag :) Han var ganska ful :p Nä, det var han inte, han var väldigt lik sin syster när hon var så liten, till o med samma krokade näsa :) Så utvecklas hans utseende på samma sätt som hennes så har jag snart de två sötaste syskonbarnen som existerar :) 


Imorn ska iaf livet kickas igång på allvar.

Ska sköta skolan på riktigt denna terminen, 150% studier nu första terminhalvan o jag ska för en gång skull läsa all min litteratur :P

Har lagom 4extra jobb som ska skötas, så det är nice

Ska piska mig själv till fysisk toppform innan Maj, så imorgon  startar det igång med närmre 3h på gymmet på kvällen, Sh'bam följt av Body Combat följt av Body Balance. 50min uppvärmning, 55min hårdträning o 55min strech, helt perfekt! Sen ska resten av året följa i samma tempo. Halvmaran den 18maj 2013 på MAX 2timmar. Sikta på månen så når man till trädtopparna. 

Så enkelt är det. 


Så då får det bli slut på att ligga på rygg i soffan och käka chips och choklad som jag gjort hela kvällen idag :P Det är så det gör ont i revbenen för att magsäcken är så expanderad   


O Zam ska tränas, Valiumträning tror jag blir ett lämpligt namn för vår nya träning, för det kommer krävas. Filtträning är steg ett. Imprinta ordet LUGN i mig och min hund så fort den vita filten är framme. Resultatet ser jag fram emot, vägen dit, not soo much... men, jag valde att skaffa en envis terrier så då ska jag bli ännu envisare o stå mitt kast. Har en känsla av att jag det närmsta halvåret kommer tillbringa många timmar sittandes på golvet med filten framför mig i väntan på att zams ska ligga still o avkopplad där men dagen då han gör det självmant kommer väga upp för allt besvär. O det stora målet är att till nästa sommar så ska min jycke ligga still på golvet hemma hos min syster med två ungar och två katter runt omkring sig i lägenheten. Det kanske låter som ett patetiskt mål men för er som känner min hund vet att det hade varit en enorm utveckling i positiv riktning. 


Nu ska jag däremot försöka lista ut hur jag ska kunna somna ikväll... var inte helt smart att sova till 12.30  men ja, har ju en hel bok som ska vara läst till imorgon så den kan nog lätt få mig att somna ;)

Ovido - Quiz & Flashcards