Alla inlägg den 6 september 2012

Av isabel - 6 september 2012 21:43

har varit igång med "vardagslivet" i flera dagar nu så imorn tar jag mini semester o åker tillsammans med mamma o en jädrans massa härliga dykare till Väjern för en hel helg med vackert o varmt väder, varmt o klart vatten så där blir många härliga dyk. Avkoppling när den är som bäst helt enkelt :) Inget att bry sig om förutom att dyka, slappa, umgås och äta. 

Började värma upp den sista delen redan ikväll med en stor påse ostbågar :) Det är en sån konstig grej, ostbågar, det är grymt gott när man äter dem men eftersmaken är grymt trist. Fast bättre än Sourcreame/onion chips. då har man ju dålig andedräckt i flera dagar efter, men så är det också vansinnigt gott. 


Men just nu är mitt stora problem min rumpa, fy fan vad den gör ont. Hoppade Etna i parken, detta vackra sto med sadeljordsskav så hon skulle ridas barbacka. Hoppa, ute, barbacka, tre ord som skriker; hej jag kommer trilla av. O ja, det gjorde jag, självklart, fast det var egentigen inte mitt fel, det stod ett träd/buske ivägen när vi skulle svänga så jag skrapades av. Det var nästan komiskt, för jag höll på att göra precis samma sak på andra försöket men då styrde Etna själv bort på andra sidan busken. Hinderna är inga problem, hon är vansinnigt mjuk o galoppen o i sprången men den där bromsen kom vi inte riktigt överens om vart den fanns så när vi skulle bromsa efter hinderna, då jävlar skumpade jag. O hon är så jädrans spetsig över ryggraden. Jag har blåmärken på ställen man inte vill/ska ha blåmärken... och känner att jag kommer ha träningsvärk i muskler jag inte visste om att jag hade :p 


Skolan är iaf igång igen, 2 föreläsningar har jag hunnit med, en av dem lyckades jag komma 1h sen till för jag hade skrivit upp fel tid. Men det är än så länge riktigt intressant. Ny klass, vi är bara 8 el 9st, vi är 3svenskar o resten utbytesstudenter så det bådar gott för intressanta diskussioner, även om de än så länge är väldigt stela och tröga... Har vant mig vid att gå i en klass där vi känner varandra och har stora öppna diskussioner. Men, ja, vi är 9st så det lär släppa snart! 

Projektarbetet börjar klarna lite nu också så det sätter igång lite mer på allvar nästa vecka vilket ska bli kul. Utbildnings på stadsmissionen nästa helg så efter det är det dags att börja "jobba" (volontära) där. 

Hoppas på att schemainläggningen på superflexen börjar fungera så jag kan logga timmar där också. Skulle behöva lite lön :P


O har kommit på en super ide som jag ska börja köra med från o med måndag. Var gång jag köper något jag inte behöver, typ godis, färdig mat, cd-skiva, ny leksak till zam som går sönder efter 2min, ja, allt som inte behövs, då ska jag lägga samma summa i en burk. om jag bestämmer mig för att strunta i att köpa det (för att jag vet att jag behöver spara) så ska jag ändå lägga den summan i burken. Första etappen är nya löpskor, nästa är nya inneträningsskor, där efter kommer en trimmer till Zam, Tänker att om jag verkligen brukar allvar så lär jag kunna köpa nya skor innan månaden är slut för jag gör av med pengar på väldigt mycket onödiga saker. O det kan nog få mig själv att inse att där är mer pengar än jag tror att röra mig med, om jag bara drar ner på alla små onödiga utgifter, som godis eller småskitsaker som man ändå aldrig använder men likförbannat köper. Men ja, nya träningskor, både löpning och inneskor till gymmet är riktigt nödvändigt och det är trimmer till Zams också, eller iaf saxar så jag inte klipper honom med kökssaxen en gång till, 

Ovido - Quiz & Flashcards