Direktlänk till inlägg 21 mars 2013

"läs gärna min lilla blogg, du kommer säkert finna den intressant"

Av isabel - 21 mars 2013 12:00

moahahahahaha, vilken falsk marknadsföring. "rampljuset" på bloggplatsen borde anmälas för falsk marknadsföring. Med en sån rubrikt tänker man ju direkt: Ja shit va ROLIGT! Den ska jag genast läsa, o så är det jätte tråkigt! 

Men så har man gått i fällan o så har bloggen fått hög besöksstatistik! Moahahahaha, exakt samma fälla som DU just nu gick i! Hahahahaha  


har en sån "hej, jag är dum i huvudet och skiter i allt" känsla i kroppen och har spenderat större delen av fm åt att surfa runt på FB o snokat på människor som jag "känner", dvs som man bara har namnet o ett ansikte på men är nyfiken o nästan tvångsmässigt måste spionera på bilder och publica uppdateringar och information bara för att.


Lyckades hitta hur man såg vem som "följer" mig utan att vara vänner med mig på fb o jag blir bara trött, någon av dem har jag nekat vänförfrågan från av den enkla anledningen att vi inte är vänner, vi har gått i skolan eller tränat/ridit tillsammans för X-antal år sedan och inte haft med varandra att göra och skulle nog inte ens säga hej till varandra om vi gick förbi varandra på stan. 


Det känns som FB handlar mycket om att ha så många vänner som möjligt o jag fattar inte riktigt den iden. Jag är ganska öppen på fb, bryr mig inte så mycket om vem som läser eller ser mina bilder för jag lägger inte upp bilder jag skäms över och jag skriver inte uppdateringar jag inte står för eller som är särskillt privata. Däremot lägger jag främst, precis som hela denna bloggen, upp inlägg o uppdateringar som är mer eller mindre meningslösa för andra människor att veta. 

Men det är väldigt smidigt, speciellt för mig som inte är särskilt bra på att hålla kontakt med människor jag känner, det där med att ringa folk har aldrig varit min starkaste sida så då är det trevligt att veta att folk man ändå bryr sig om lever och mår bra. 


FB är väldigt smidigt för att samordna saker o få ut information, både gällande stallet och skolan är det suveränt med grupper där information snabbt kan komma ut till alla men när vi på min senaste distanskurs blev hänvisade till kursens FB-sida för att få snabbt svar på frågor till lärarna så kände jag att det gått på tok för långt. Men ja, det var bara att acceptera. Så är det med det. 


ATP möte imorse för presentation av vad jag gjort hitintills  med projektet, det gick bra, fick riktigt bra respons och ser faktiskt fram emot att verkligen ta i och göra jäkligt bra ifrån mig nu på sluttampen. Måste verkligen få till en kickas rapport, artikel och presentationer för nu lutar det starkt mot att maj/juni kommer tillbringas på diverse lednings och stabsmöten! Bring It säger jag bara! 


Mitt kastreradehundaskälle är iaf ohalt idag. Blev lagom glad igår när han började hoppa på 3ben efter en extremlugn joggingrunda. Visst, vi joggade ändå 1mil men han gick i lugn trav hela vägen med några kissestopp o han är i bra kondition så det är ingen fysisk utmaning för honom men efter 1h vila så var det hoppande på tre ben som gällde resten av kvällen. Kommer inte göra någonting åt det just nu. Har bytt foder och börjat med MSM till honom (och mig själv) så det är att avvakta ett tag o se om det kan göra sitt för när vi röntgade honom så hade han fortfarande inga pålagringar eller synliga tecken på inflamation och nu har han fått remidyl i 10dagar så en ev inflamation ska ha dödats. Mörne började prata om injektionsbehandling men han tycker det är för tidigt för att behöva börja med det eller övrig medicinering. Men höften såg inte fin ut på röntgenbilderna   


men ja, sånt är livet o det är bara att tuffa vidare. Frågar man Zam så mår han hur bra som helst o kan absolut busa runt i full fart även på 3ben! Så jag får väl ta lite av hans sätt att leva o tuffa igång med 1h intensivpluggande innan det är dags att åka till stallet o ta hand om den andre halte pojken i mitt liv   



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av isabel - 13 juni 2015 16:21

Det här med att folk tror att man är social bara för att man har djur kan jag bara inte greppa...  minns alla gånger jag åkte tåg med Sune (kaninen) o alla som satt nära en skulle prata... Why?   O som idag, där ligger jag på en gräsmatta långt b...

Av isabel - 5 augusti 2014 19:25

Andra skryter om sina barns framsteg , jag tänker skryta om min hund! Idag gick jag en runda genom stadsparken kl 16.30. I perfekt "ut med hunden väder. En tid ch plats då parken är fylld med skrkande barn, löpande människor , cyklande människor och ...

Av isabel - 22 februari 2014 20:50

...har varit på mitt nya jobb i snart en hel månad och jag känner i skrivandet stund att jag verkligen kan tänka mig att stanna kvar där mycket längre än till sommaren. Jag trivs verkligen. Det känns smått märkligt att jag verkligen trivs så bra som ...

Av isabel - 12 januari 2014 14:17

när man har mycket att göra kommer det alltid något man måste tacka nej till pga tidsbrist men de tillfällen då man är helt ledig dyker det sällan upp något.    Igårem/kväll fanns det inget jag såg fram emot så mycket som att jag idag skulle vara...

Av isabel - 2 januari 2014 23:13

om jag följer mina vanliga rutiner så bör bloggen från o med nu bombaderas med meningslösa och tråkiga inlägg för tro det eller ej: Jag är sen igår officiellt arbetslös! Men, faktiskt bara en kort period! Ska få en timanställning som lärarvikarie ino...

Ovido - Quiz & Flashcards