Direktlänk till inlägg 31 mars 2013

vem lyckas om inte zam...

Av isabel - 31 mars 2013 20:20

hundskrälle, tog stygnen från kastreringen i måndags o då såg allt jätte fint ut o igår kväll upptäckte jag att han på något sätt lyckats dra upp halva snittet, tillräckligt djupt för att se stygnen i undre lagret. Blev lagom trött o första tanken: in på djursjukhuset för att sy honom idag, Storhelgstillägg på veterinären! Wihoo, för jag är ju rik!!!! Men, skickade sms till min veterinär som jag tycker mer o mer om varje gång jag har med honom att göra, skickade en bild på hur såret såg ut o han menade på att så länge Zam är pigg o det inte ser ut att bli infekterat så kan vi vänta till på tisdag när han jobbar igen!

Så jäkla skönt.  

Fortfarande otroligt irriterande att det ens ska behövas, jag menar 1v efter att stygnen är borta så dras det upp! 1v...... Men ja, det är bara att hålla det rent imorgon o så köra till Landskrona på tisdag.


Men, det är så enkelt att Mörne är sjukt härlig att ha att göra med, han har öppet vanliga kontorstider, måndag-fredag 8-17 typ men när jag kastrerade Zam så fick jag hans mobilnr o instruktionerna att skicka sms (för den alltid är på ljudlös) om någon komplication skulle uppstå oavsett tid, så ringer han upp så fort han kan. O nu när han är iväg för att fira påsk o tar sig ändå tid att ringa upp o ha ett 10minuter långt rådgivningssamtal och frågar hur det går med höften, trots att det inte var pga den jag ringde, o säger till mig att höra av mig imorgon när jag vet vilken tid jag kan komma på tisdag o meddelar glatt att oavsett vilken tid jag kan så får jag gå före om det är inbokade besök! Det är små grejer men det gör att jg trivs himla bra med honom. Han känner mig, han känner hunden, han minns besöken o det är de små grejerna som gör att jag känner mig trygg o kan lita på honom. O jag vet också att han inte ber en komma in o göra undersökningar som inte behövs bara för att tjäna pengar, som sjukhusen ofta gör. Det är riktigt nice. Även om jag tycker mindre om att åka till veterinären än att åka till läkaren....   


Har hitintills haft en helt underbar påsk iaf :)       


stora delen av dagen i stallet i fredags med hundpromenader ihop med tina o Peps som avbrott o sen mat o spel med ewa o sacha på kvällen! Slappa hela fm igår för att sen åka till stallet o mysa med galningen o så träffa erik för 2h slagsmål följt av middag o en halv natt av underbart skitsnack. Idag var det sovmorgon, promenad med Jazze, fika o skitsnack med syrran o mys o bus med mina älskade busungar o sen riktigt god påskmiddag hos mamma o pappa där mormor också var med.


Det som har saknats är ordentlig träning. Körde ett pass med erik igår men det var inte riktigt så hårt som det borde vara även om det blev en del svett. O så har det blivit en del promenader men det räknas inte som motion i min bok, inte i de tempona jag gått i under helgen. Skulle ha löpt ett långpass idag men det var skönare att sätta sig här i soffan o äta påskgodis. Jobba imorn så då blir det en massa mockande o sen dubbelpass på gymmet på kvällen så helgen fick vara ledig på alla plan, inte bara det intellektuella!  O det har varit SKÖNT!!! Riktigt skönt   


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av isabel - 13 juni 2015 16:21

Det här med att folk tror att man är social bara för att man har djur kan jag bara inte greppa...  minns alla gånger jag åkte tåg med Sune (kaninen) o alla som satt nära en skulle prata... Why?   O som idag, där ligger jag på en gräsmatta långt b...

Av isabel - 5 augusti 2014 19:25

Andra skryter om sina barns framsteg , jag tänker skryta om min hund! Idag gick jag en runda genom stadsparken kl 16.30. I perfekt "ut med hunden väder. En tid ch plats då parken är fylld med skrkande barn, löpande människor , cyklande människor och ...

Av isabel - 22 februari 2014 20:50

...har varit på mitt nya jobb i snart en hel månad och jag känner i skrivandet stund att jag verkligen kan tänka mig att stanna kvar där mycket längre än till sommaren. Jag trivs verkligen. Det känns smått märkligt att jag verkligen trivs så bra som ...

Av isabel - 12 januari 2014 14:17

när man har mycket att göra kommer det alltid något man måste tacka nej till pga tidsbrist men de tillfällen då man är helt ledig dyker det sällan upp något.    Igårem/kväll fanns det inget jag såg fram emot så mycket som att jag idag skulle vara...

Av isabel - 2 januari 2014 23:13

om jag följer mina vanliga rutiner så bör bloggen från o med nu bombaderas med meningslösa och tråkiga inlägg för tro det eller ej: Jag är sen igår officiellt arbetslös! Men, faktiskt bara en kort period! Ska få en timanställning som lärarvikarie ino...

Ovido - Quiz & Flashcards