Direktlänk till inlägg 7 april 2013

fullpackad helg o världens längsta inlägg :P

Av isabel - 7 april 2013 18:49

 

 

Haha, det är inte varje dag man vinner en hopptävling med 8 fel i grunden! Men, är man bara två som startar i klassen så är det ju en 50/50 chans, så vida inte båda vägrar ut sig, då borde odsen bli lite annorlunda. Var inte nöjd med ritten, första bommen som åkte ner i 90-klassen var enormt slav från min sida, inga ben o fast i innertygeln, stoppet var också bara slarv, dålig sammanhållning i svängen med taskig drivning. Men det är egentligen inte de som stör mig mest, det är de sprången som gick över hinderna, ojämna och för nära. Fick inte någon jämn galopp alls och hittade inte benen o drivningen. Syns så tydligt när jag tittar på videon, långsidan med 4+5 var helt krogig, jisses vad snett han går o det är ju hans bra sida där jag borde hålla honom rak utan större problem.


Hoppade 70 bara för framhoppningens skull, kände att jag skulle få ut mycket mer av 90-klassen om jag tog dubbla klasser o där var jag helt tagen på sängen över hur otroligt lugn han var, fick ju inte fram honom alls, vilket syns på sprången och på den irriterande lilla nedpetningen på nr 4. Riva ett 70-hinder känns ju lite so-so när vi hoppade 1.10 på träningen. Men, svängen in var kass o mina ben låg nog kvar hemma o sov… Jag är nöjd med ritterna, de var ok, men det irriterar mig att vi petade ner en bom i 70 och att vi inte hittade rytmen i 90. Syns så tydligt på min sits också att jag inte fick fram honom, jag går inte fram med handen när han hoppar utan ner mot manken för att ta stöd för han är flack o drar mig fram o ner, för lite ben helt enkelt.


O nu lägger jag upp videona även om de egentligen inte är något jag känner att jag vill visa upp, men, man lär av sina misstag o vafan, spelar roll. Det börjar dessutom kännas som att iaf 50% av de som kollar på min blogg är folk som vet hur jag rider ändå så lönt att försöka dölja det för övriga 50% 


 

Jag o BTB på 0. 90 m


Jag o BTB på 0.70m 
 
 

Önskar lite jag kunde skylla på sträckningen men den har läkt mycket bättre än förväntat och förutom att det ömmade att sitta i sadeln, alltså av själva kontakten så gjorde det nästan inte ont att rida. Det kändes lite när jag fick trycka till med höger benet men jag hade förväntat mig mycket värre. Smärtade lite när jag satt av men just nu känns det helt ok.

Igår natt trodde jag att jag skulle hugga av benet så ont det gjorde, helt patetiskt, låg vaken till 3 för det gjorde så J###a ont, lyckades få feber samma natt också för feberfrossan var lika illa som värken, men Ipren är väldigt effektiv o tillsammans med en kudde under benet o täcke för att vinkla upp kroppen i ett bekvämt läge så gick det att sova ändå! 


Monty Roberts jubileums show på Flyinge igår kväll med mamma o syrran var tyvärr lite av en besvikelse, eller, nä, jo, det är asgrymt att ha sett Monty Roberts live, det är det o det var värt pengarna men det var inte nått nytt, en häst som var oinriden, en ponny som var livrädd för allt, en som bockade av sina ryttare o en som inte gick att lasta. Alla utom ponnyn lyckades han perfekt med. Den oinridna fick ryttare på ryggen, bockaren bockade inte en enda gång, den som inte gick att lasta stod efter 10 minuter i släpet. Men ponnyn hade han problem med, jäklar vad den var skygg, det var riktigt kul att se hur han fick jobba med den! Det är ju oslagbart att se hur han kan kommunicera med hästarna, vilket förtroende han kan skapa på så kort tid, gubben kan verkligen tala med hästar, det går inte att säga något annat men som 3½h show kände jag att det var lite so-so.


Vad händer mer, helgen har varit väldigt händelserik när jag tänker efter ändå!

Idag har jag varit supereffektiv o förutom tävlat o mockat så har jag varit på långrunda med Lady o Lufsen, deras nya namn, o trimmat båda två. INNAN det fick för sig att börja snöa hejdlöst i typ 10 minuter… O efter att ha kämpat med Lufsen i 1h o 20 minuter var jag för evigt tacksam för min egen lilla Ladyman.


Trimma Lady betyder: upp på trimbordet, SITT brum, brum brum med trimmern, kroppen klar…  LIGG; brum brum  Huvudet klart, STÅ: brum brum, rumpa o ben klar. Borsta av, dammsuga, lyft ner! 40 minuter senare: Snygghund klar!


Trimma Lufsen: dra in honom i hallen, Brum Brum brum, brum, brum, brum, brum, brum, brum Halva kroppen klar… lyckas baxa runt honom, Brum Brum brum, brum, brum, brum, brum, brum, brum, andra halvan nästan klar… sen återstår ju ben, mage, huvud, o den älskade rumpan.


 Jisses,

Huvudet, ja, då ska man ju inte klippa ena örat så då skakar Lufs bara på huvudet,

Frambenen, då får jag inte klippa frambenen under knäet, då skäller Luft o går iväg,

Rumpan, då säger Lufs:  ja, hej: jag väger 45 kilo och sätter mig på din hand och trimmern….

Bakben: hm, det kittlas så jag sparkar!

Mage: hahahaha, fuck you, jag lägger mig på den!


Men, skam den som ger sig! Förutom lite tussar runt kulorna o precis vid sittknölarna lyckades jag få bort nästan allt. Tassarna blev jag inte nöjd med men det är lite svårt när han sparkar med baktassarna o knuffar bort mig med huvudet från framtassarna, han tycker inte om dem. Huvudet var inte så lätt heller, men det var mer för att jag egentligen inte vet hur det ska se ut + att det var lite svårt att hålla det still o klippa samtidigt. Det är ett STORT huvud.


Så jag förstår varför Tina använder hästtrimmer till honom, han är ju stor som en shettis, men nu är han iaf inte så varm, o jag fick en puss över hela ansiktet som tack så han var iaf inte jätte arg på mig sen när vi väl var färdiga

 före trimmning, Två galna pälsbomber


    efter, två galna nakenpojkar :) 

  som sagt, inte den snyggaste trimmingen MEN han är av med 2kg päls o flåsar inte mer så funktion framför snygghet! 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av isabel - 13 juni 2015 16:21

Det här med att folk tror att man är social bara för att man har djur kan jag bara inte greppa...  minns alla gånger jag åkte tåg med Sune (kaninen) o alla som satt nära en skulle prata... Why?   O som idag, där ligger jag på en gräsmatta långt b...

Av isabel - 5 augusti 2014 19:25

Andra skryter om sina barns framsteg , jag tänker skryta om min hund! Idag gick jag en runda genom stadsparken kl 16.30. I perfekt "ut med hunden väder. En tid ch plats då parken är fylld med skrkande barn, löpande människor , cyklande människor och ...

Av isabel - 22 februari 2014 20:50

...har varit på mitt nya jobb i snart en hel månad och jag känner i skrivandet stund att jag verkligen kan tänka mig att stanna kvar där mycket längre än till sommaren. Jag trivs verkligen. Det känns smått märkligt att jag verkligen trivs så bra som ...

Av isabel - 12 januari 2014 14:17

när man har mycket att göra kommer det alltid något man måste tacka nej till pga tidsbrist men de tillfällen då man är helt ledig dyker det sällan upp något.    Igårem/kväll fanns det inget jag såg fram emot så mycket som att jag idag skulle vara...

Av isabel - 2 januari 2014 23:13

om jag följer mina vanliga rutiner så bör bloggen från o med nu bombaderas med meningslösa och tråkiga inlägg för tro det eller ej: Jag är sen igår officiellt arbetslös! Men, faktiskt bara en kort period! Ska få en timanställning som lärarvikarie ino...

Ovido - Quiz & Flashcards