Direktlänk till inlägg 10 april 2013

tror glassbilen hånar mig...

Av isabel - 10 april 2013 20:30

grymt sugen på godis hela dagen o nu hela kvällen har jag stått ut med Glassbilens obehagliga och smått hånande trudelutt... det här med att skärpa kosten o inte äta godis utan äta ordentlig lagad mat går ju so-so. Eller, nä, egentligen är jag grymt duktig, har ätit "riktig" middag varenda dag hela månaden, den enda dagen den inte var varm var när vi såg Monty, då var det kall pastasallad, men det räknas ändå! Däremot är jag urdålig på det här med att plocka bort sockret från mitt liv, glass ersätter numera godis, det är bättre, inte lika mycket kemikalier men det är fortfarande illa, har dessutom insett att jag gått upp i vikt så det är skärpning som gäller innan det går över styr. Hunden ska ner 2kg o jag 5 kg. And save me the lectures, nä, jag är inte tjock, I know men det handlar om att trivas också, att de där extra kilona oftast kallas "trivselkilo" kan ju ha dubbla meningar, De stör mig o ska bort. Punkt. 


Var ute o sprang på lunchen, det gick bajs, första 4km på bra tid, +-21 minuter men sen tog det stopp, mjölksyra i båda benen o känslan av att springa med 10kg bly i var sko infann sig, gick o småjoggade hem så det blev inte helt åthelvete med tiden, 8km på 47.48 så genomsnitt blev det 5.52min/km men de första gick på ca 5.20 o de sista på 6-7min/km så det kändes mest kasst. Igår blev det bara 6.5km men då höll jag iaf jämt tempo hela vägen


Sträckningen har inte läkt men den känns inte direkt när jag springer, skulle ha kört Body Pump ikväll men det vet jag att benet inte klarar för benböj med vikt eller marklyft kan jag glömma några dagar till känns det som. Otroligt irriterande.

Känner hur tiden börjar rinna ut, 1månad och 8 dagar till Gtb-varvet, 1månad o 11dagar till inlämning av uppsatsen, 1månad till inlämning (utlämning) av den slutliga jobbrapporten och inget av dem känns som det kommer att gå. 


Överväger på allvar att redan nu bestämma mig för att skjuta på uppsatsen o sikta på opponeringen i Augusti för att ha en chans att verkligen prestera på topp med jobbrapporten. Jag kommer hata mig själv för det, kommer vara så inåtanorden förbannad hela sommaren för att jag inte gjorde klart den men uppsatsen har en andra chans, det har inte jobbet och jag vet inte hur jag ska klara av båda. Dessutom är ju tanken att jag ska söka fasta jobb nu också o hur jag ska hinna det vetekatten, o framförallt känns det så otroligt osäkert att söka jobb inför sommaren när jag ev måste spendera sommaren med att skriva klart uppsatsen. Vill inte fastna i att jag blir bekväm med ett jobb och sen 5år senare inse att jag behöver min examen jag aldrig tog ut för jag inte orkade skriva klart uppsatsskiten.


Om min hjärna bara varit kapabel till att fokusera 12-16h/dag så hade det gått men just nu är det något seriöst fel på den. mellan ca 10.30-14 fungerar den inte alls, sätter jag mig för att koncentrera mig på en text, det kan vara vilken som helst, bok eller på datorn så somnar jag, oavsett position jag sitter i så blir texten 2rader in dubbel eller trippel och sen är jag någon helt annanstans i tankarna, jag försöker med att stå, sitta obekvämt, ha hög musik, låg musik, dricka, äta, spelar ingen roll, jag kan inte fokusera ögonen o ta in vad som står. Nu på em/kvällen kan jag fokusera bra, jag har koncentrationsproblem just nu för jag inte kan bestämma mig för vilken metod jag egentligen ska använda mig av men jag kan läsa nästan hur mycket som helst utan att somna, men inte mitt på dagen. O det är ju super bra när jag ska jobba imorgon kväll o MÅSTE få läst och text producerad innan kl 14.00 Helt värdelöst, riktigt värdelöst. Önskar min hjärna kunde fungera när jag vill och inte när den själv känner för det. Eller så återstår att göra som jag gjort förut, vända på dygnet o sitta uppe till 3-4 på natten för att plugga o sova mitt på dagen. Har bara ingen lust med det nu när jag äntligen börjar somna på kvällarna igen. 

Men ja, det jävliga problemet med att vara student o jobba hemifrån, man kan göra allt precis när man vill vilket i mitt fall resulterar i att jag gör ingenting.


nä, om man skulle läsa ett kapitel till i text analys o försöka förstå hur den absolut mest kända och troligtvis använda metoden kan vara så sjukt svårt att förstå sig på o hitta rätt i.... det där med "dokument analys" räcker ju inte som namn, det finns ju en miljon olika varianter *suck* 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av isabel - 13 juni 2015 16:21

Det här med att folk tror att man är social bara för att man har djur kan jag bara inte greppa...  minns alla gånger jag åkte tåg med Sune (kaninen) o alla som satt nära en skulle prata... Why?   O som idag, där ligger jag på en gräsmatta långt b...

Av isabel - 5 augusti 2014 19:25

Andra skryter om sina barns framsteg , jag tänker skryta om min hund! Idag gick jag en runda genom stadsparken kl 16.30. I perfekt "ut med hunden väder. En tid ch plats då parken är fylld med skrkande barn, löpande människor , cyklande människor och ...

Av isabel - 22 februari 2014 20:50

...har varit på mitt nya jobb i snart en hel månad och jag känner i skrivandet stund att jag verkligen kan tänka mig att stanna kvar där mycket längre än till sommaren. Jag trivs verkligen. Det känns smått märkligt att jag verkligen trivs så bra som ...

Av isabel - 12 januari 2014 14:17

när man har mycket att göra kommer det alltid något man måste tacka nej till pga tidsbrist men de tillfällen då man är helt ledig dyker det sällan upp något.    Igårem/kväll fanns det inget jag såg fram emot så mycket som att jag idag skulle vara...

Av isabel - 2 januari 2014 23:13

om jag följer mina vanliga rutiner så bör bloggen från o med nu bombaderas med meningslösa och tråkiga inlägg för tro det eller ej: Jag är sen igår officiellt arbetslös! Men, faktiskt bara en kort period! Ska få en timanställning som lärarvikarie ino...

Ovido - Quiz & Flashcards