Direktlänk till inlägg 16 april 2013

kickas start på dagen

Av isabel - 16 april 2013 08:41

first of all, Boston, horrible, really really horrible... my thoughts to every one there, family and friends of the victims <3 


men, trots en hemsk natt, som jag följde ganska länge pga sömnbrist så fick jag en kick as start på dagen. 

Gav upp försöken att sova när klockan började närma sig 5. Hade drömt några halvtomhalvt obehagliga drömmar om hästarna o stallet, det enda jag minns just nu är att Etna var med o dansade rundor, men den var skum vet jag... 


45minutes ordentlig promenad med Zamson, kom ut genom dörren o doften som slog mig var VÅR, ingenting annat. Riktig härlig vårdoft. Lagom svalt för att ha en lite tjockare vårjacka men ingen mössa, fuktigt och lite små dimma efter nattens regn men vindstilla och ljummet i luften. *kärlek o lycka*

gick ner till dammarna o hade Zams lös hela rundan, han kom på varenda en inkallning!   o vi gick hela promenaden utan att möta en enda hund, så skönt, så lugn o så tyst. 

Lite obehagligt var det dock för på grusvägen påväg hemåt låg där en mängd döda paddor, säkert 30st utspridda på en sträcka inte ens 1km lång. De låg alla i nästan samma ställning, ingen såg direkt överkörd ut heller. Fullt av dem. Riktigt obehagligt... som tur var tyckte inte Zam om dem heller så han gick omvägar runt varenda en. 


Drog till gymmet efter morgonrundan, 6km löpning på bandet. Kändes lite dum att springa inomhus i detta underbara väder men skulle på pass efter så det fungerade bättre. 1km i 10km/h, km 2-4 i 11km/h 5:e km i 12km/h o sista ökade jag upp till 13km/h. Snitttid 5.20min/km Med 0.5% lutning. Grymt nöjd

O så Body Pump direkt efter, Lassa på lite extra vikt i benlåten, satan vad det sved, har träningsvärk sen Griten i söndags o är egentligen inte ok i högerbenet ,det gör inte ont undertiden när jag tränar men har nog inte full muskelstyrka änn. Men skönt var det, träningsvärk väntar imorgon   


O jag jobbade igårkväll, lektioner hela kvällen, o jag var så nöjd när jag åkte hem. Elever o hästar uppförde sig så jädrans bra, de var så grymt duktiga hela bunten så jag kände mig helt varm inombords. Det är inte varje dag man ser Bess trava på med höga benlyft eller Marcus o Ceman vara helt mjuka i kroppen o verkligen gå med sin ryttare i varje sväng. Det är dagar som den jag nästan överväger att gå en ridlärarutbildning, men sen kommer jag på vad lönen ligger på, vilka arbetstider det alltid är och hur kallt det är hela vintern så glömmer jag den tanken igen   Men, ja, duktiga var de! 

O handledning hann jag med igår också, det gick faktiskt över förväntan, min handledare tror att jag kommer bli klar med min uppsats i tid o det är nästan så jag själv vågar tro det också. OM jag bara skärper mig som tusan nu o verkligen fokuserar när jag ska fokusera (typ nu då...) 

så därför ska jag läsa nu   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av isabel - 13 juni 2015 16:21

Det här med att folk tror att man är social bara för att man har djur kan jag bara inte greppa...  minns alla gånger jag åkte tåg med Sune (kaninen) o alla som satt nära en skulle prata... Why?   O som idag, där ligger jag på en gräsmatta långt b...

Av isabel - 5 augusti 2014 19:25

Andra skryter om sina barns framsteg , jag tänker skryta om min hund! Idag gick jag en runda genom stadsparken kl 16.30. I perfekt "ut med hunden väder. En tid ch plats då parken är fylld med skrkande barn, löpande människor , cyklande människor och ...

Av isabel - 22 februari 2014 20:50

...har varit på mitt nya jobb i snart en hel månad och jag känner i skrivandet stund att jag verkligen kan tänka mig att stanna kvar där mycket längre än till sommaren. Jag trivs verkligen. Det känns smått märkligt att jag verkligen trivs så bra som ...

Av isabel - 12 januari 2014 14:17

när man har mycket att göra kommer det alltid något man måste tacka nej till pga tidsbrist men de tillfällen då man är helt ledig dyker det sällan upp något.    Igårem/kväll fanns det inget jag såg fram emot så mycket som att jag idag skulle vara...

Av isabel - 2 januari 2014 23:13

om jag följer mina vanliga rutiner så bör bloggen från o med nu bombaderas med meningslösa och tråkiga inlägg för tro det eller ej: Jag är sen igår officiellt arbetslös! Men, faktiskt bara en kort period! Ska få en timanställning som lärarvikarie ino...

Ovido - Quiz & Flashcards