Direktlänk till inlägg 4 maj 2013

helt underbar dag, men imorgon kan jag inte gå :)

Av isabel - 4 maj 2013 21:13

idag har varit en otroligt nice dag måste jag säga! Från början till slut!


vaknade ganska pigg till strålande sol. Åkte bil till stallet o tog en härlig o lugn runda med Felix o lite mjukgörande i parken utan att han började tramsa en massa. 

en kortare runda med vovvarna o så bytte jag o tina om o drog till årets första riktiga utmaning! 


http://toughest.se/

8km hinderbana. Det var stockar, staket, vatten, vatten, vatten, monkeybars, mer stockar, klätterramper, mer klätterramper, mer stockar. löpning på stranden, mer löpning på stranden, kryphinder, mer löpning på stranden, ut o springa i vatten o upp i sanden igen. Hoppa över staket, krypa under, hoppa över, krypa under osv. Så jävla kul på ren svenska. 


 

(bilden är snodd från facebook, King of malmö) 


När vi kom dit o såg näst sista hindret, så tittade jag o Tina på varandra o funderade på om vi skulle ge upp direkt. 3st 1.50m höga plank i sanddyn som skulle hoppas över o 2 st som skulle krypas under mellan dem. Det blev kändes inte tryggare av att samma hinderkombination fanns längst med stranden också... 

Men, det var ju lite sent att banga ur då! O glad var jag att jag inte gjorde det. Det var tufft, riktig tufft. Hinderna var och en för sig var inte jätte jobbiga, förutom just "över/under". Men närmre 2-3km löpning på stranden sög verkligen musten ur benen, jisses vad tungt det blev. O så en "över/under" mitt där i. Så kombinationen av hinder o löpning blev inte lätt!


Monkeybars hade jag satt som min stora utmaning, de skulle klaras men tji fick jag. Tror det var ungefär 25 "steg" i den o när jag hade 2kvar så tappade jag greppet o ramlade rakt ner, satte mig på röven i vattnet under o fick springa straffrundan. O de hade verkligen lagt den som ett straff, stocken man skulle över för att ta sig ur vattnet där var inte liten, det var bara att försöka kräla upp med hjälp av både händer, fötter, knä o mage! 


Över/under gick mycket bättre än väntat, klarade alla 6 "över" helt själv. Alla utom allra sista på första studsen. Kan ju dock säga att den första var mycket mer grasiös än den sista där det mer handlade om att försöka skrapa upp kroppen med hjälp av varenda friktionsyta som existerar! O det känns som en bedrift för det var många som inte klarade av att hoppa över dem utan hjälp (bara för att skryta lite)


Har blåmärke på hela smalbenen o underarmarna från allt krälande o hasande men lyckades hålla mig från några större klumpedunskonster förutom på halmhindret. Då skulle vi upp o över gigantiska halmbalar, ca 1.30-1.40m höga, upp var inga större problem, man är ju uppvuxen i stall    men ner gick liiiite fortare än det skulle då mina fötter gled innan kroppen var beredd så smack ner på alla fyra med knäna före... publiken sa Aj innan jag hann reagera på att det gjorde ont. Men det tog inte värre än att det bara var att springa vidare! Nu gör det ganska ont men nu ska jag ändå sitta stil!   


Det var en riktigt härlig upplevelse. Kom i mål på 49.40 o fick placering 65 av 321 (tjejer räknades för sig själv) totalt låg jag på 612 av 1034 starter så det är inte lika imponerande men jag är så nöjd. Klarade ALLA hinderna själv o dog inte! Har aldrig gjort något liknande, har aldrig sprungit en hinderbana tidigare och inte tränat alls på hinder. Så jag är verkligen nöjd med min prestation. 

Sen var det direkt därifrån tillbaka till stallet, byta om och hoppa upp på Tilly för We-träning! 

Det gick också riktigt bra. Tilly är så snabblärd o har verkligen huvudet på skaft o vill göra rätt. 


Så kan man ju tycka att dagen kanske skulle avslutas där men de små fyrfotade behövde ju en promenad så jag o Tina tog dem på en 45minuters promenad innan vi körde ner o köpte en välförtjän middag på Kebaben som avnjöts utanför stallet innan hästarna skulle in o fodras. 


Höll på att somna i bilen på vägen hem o nu efter att ha duschat, smort in halva kroppen med liniment o satt mig i soffan så är det nästan så jag inte orkar flytta handen hela vägen från godispåsen till munnen!   

fullständigt slut, hela kroppen värker på det där underbara sättet som bara ordentlig träning o lite blåmärken kan skapa. Finns ingen bättre känsla  

God natt

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av isabel - 13 juni 2015 16:21

Det här med att folk tror att man är social bara för att man har djur kan jag bara inte greppa...  minns alla gånger jag åkte tåg med Sune (kaninen) o alla som satt nära en skulle prata... Why?   O som idag, där ligger jag på en gräsmatta långt b...

Av isabel - 5 augusti 2014 19:25

Andra skryter om sina barns framsteg , jag tänker skryta om min hund! Idag gick jag en runda genom stadsparken kl 16.30. I perfekt "ut med hunden väder. En tid ch plats då parken är fylld med skrkande barn, löpande människor , cyklande människor och ...

Av isabel - 22 februari 2014 20:50

...har varit på mitt nya jobb i snart en hel månad och jag känner i skrivandet stund att jag verkligen kan tänka mig att stanna kvar där mycket längre än till sommaren. Jag trivs verkligen. Det känns smått märkligt att jag verkligen trivs så bra som ...

Av isabel - 12 januari 2014 14:17

när man har mycket att göra kommer det alltid något man måste tacka nej till pga tidsbrist men de tillfällen då man är helt ledig dyker det sällan upp något.    Igårem/kväll fanns det inget jag såg fram emot så mycket som att jag idag skulle vara...

Av isabel - 2 januari 2014 23:13

om jag följer mina vanliga rutiner så bör bloggen från o med nu bombaderas med meningslösa och tråkiga inlägg för tro det eller ej: Jag är sen igår officiellt arbetslös! Men, faktiskt bara en kort period! Ska få en timanställning som lärarvikarie ino...

Ovido - Quiz & Flashcards