Direktlänk till inlägg 10 maj 2013

Förgubbad

Av isabel - 10 maj 2013 21:43

dagens bästa ord, Förgubbad. betyder uppenbarligen att medelåldern håller på att höjas och ungdommarna flyttar från området, då blir landsbygden förgubbad. 

seriöst, Förgubbad. 

Jag är för trött för att sluta tycka det ordet är otroligt charmigt. 


Har tagit mig igenom närmre 200 sidor bostadspolitik idag, skrivit in hela 1967 i analysdelen, agerat världens miljöbov och printat ut båda rapporterna (var duktig o körde dubbelsidigt och med två sidor/sida) så det blev i runda slängar en tjock jävla bibba papper! Var nån stackars tjej i bibland som skulle skriva ut hon också o hon gick stod där o väntade på att min hög skulle bli klar o gav mig en sned blick när jag hämtade min nyutskrivna bok! 

Förlåt men jag orkar inte läsa 500 sidor på datorn, jag gör bara inte det. Mitt huvud håller på att sprängas som det är. Det gjorde verkligen nytta att vara i stallet o jobba större delen av dagen igår o byta över till att läsa på papper idag för huvudvärken har varit mindre. Krävde förvisso 2 ipren men dock mycket bättre. 


Det var så skönt att jobba i stallet igår, var där typ 6.15 o det finns inget som är så rofyllt som att gå runt ensam i stallet o lyssna på hästarnas tuggande efter att de fått frukosthö. Hade alla hästarna fodrade o em hö uppvägt o Felix utsläppt o mockat till lagom till kollegan kom! Helt perfekt. Tidiga mornar är otroligt underskattat. 


Som idag, tänkte tillåta mig själv att sova till 8 för jag sovit så himla kasst senaste tiden, men vaknade kl 6 o kände att jag kan lika gärna gå upp så jag o Zam tog en lugn helt stressfri morgonpromenad runt dammarna o in om hundgården så han fick leka o slåss lite med Scootie innan vi traskade hem igen för att inleda dagen lagom till kl 8.00 Tidiga mornar är underskattade. 


Har kommit igenom halva bostadssociala utredningen från 1945 och hela från 1967. 1945 diskuterades hur de skulle lösa att det skulle bli ett överskott på lägenheter till 60-talet o hur detta skulle påverka arbetsmarknaden och orsaka arbetslöshet om inga nya bostäder skulle få byggas. 67 diskuterades hur katten bostadsbristen skulle lösas för alla bostäder var occuperade. Att förutspå framtiden måste vara väldigt svårt, för de hade ungefär lika rätt som TV4's vädergubbe. Har insett att svensk bostadspolitik är ganska intressant när man väl kommer in i den. Det är inget jag känner wohooo jag dör av exaltering för, men det är helt ok. Påbörjade som sagt analysen idag med att skriva in 1967's delar under rätt rubriker o tror att jag är på rätt spår. Det kan nog gå att få ihop analysen så som jag tänkt. ca 400 sidor rapport kvar att läsa o så återstår bara att skriva själva analysen och slutsatser. Jag har 10 dagar på mig. o den enda dagen som går bort är nästa lördag för då är det löpning som gäller, så 9 arbetsdagar. Det SKA gå. Jag har inte kommit hit för att ge upp nu. Simma med fullfart in i kaklet så har jag sommaren till rehabilitering sen  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av isabel - 13 juni 2015 16:21

Det här med att folk tror att man är social bara för att man har djur kan jag bara inte greppa...  minns alla gånger jag åkte tåg med Sune (kaninen) o alla som satt nära en skulle prata... Why?   O som idag, där ligger jag på en gräsmatta långt b...

Av isabel - 5 augusti 2014 19:25

Andra skryter om sina barns framsteg , jag tänker skryta om min hund! Idag gick jag en runda genom stadsparken kl 16.30. I perfekt "ut med hunden väder. En tid ch plats då parken är fylld med skrkande barn, löpande människor , cyklande människor och ...

Av isabel - 22 februari 2014 20:50

...har varit på mitt nya jobb i snart en hel månad och jag känner i skrivandet stund att jag verkligen kan tänka mig att stanna kvar där mycket längre än till sommaren. Jag trivs verkligen. Det känns smått märkligt att jag verkligen trivs så bra som ...

Av isabel - 12 januari 2014 14:17

när man har mycket att göra kommer det alltid något man måste tacka nej till pga tidsbrist men de tillfällen då man är helt ledig dyker det sällan upp något.    Igårem/kväll fanns det inget jag såg fram emot så mycket som att jag idag skulle vara...

Av isabel - 2 januari 2014 23:13

om jag följer mina vanliga rutiner så bör bloggen från o med nu bombaderas med meningslösa och tråkiga inlägg för tro det eller ej: Jag är sen igår officiellt arbetslös! Men, faktiskt bara en kort period! Ska få en timanställning som lärarvikarie ino...

Ovido - Quiz & Flashcards