Direktlänk till inlägg 29 maj 2013

kryp i sängen o rödmarkerad uppsats

Av isabel - 29 maj 2013 00:06

funderar på vilket som går snabbast, att skriva ett blogginlägg på 25 sidor eller för min skrivare att skriva ut 25 sidor... tror jag hade vunnit. 

Skriver ut hela uppsatsen i rött just nu för den svarta färgen är tyligen slut, utan att skrivaren vet om det.... den är lika förvirrad som jag. men jag kom iaf ihåg att det kan vara en bra ide att ha med en kopia av uppsatsen till seminariet. Får ju göra allt för att de ska bli godkänd


fick bädda om sängen ikväll också, en stor fet äcklig fästing låg mitt på sängen o gungade på sin feta välfyllda mage.  Dog lite av tanken på att jag kanske har sovit bredvid de i natt så nu kryper det i hela kroppen o jag tillbringade en allt för lång stund framför spegeln för att kolla efter äckliga kryp på min egen kropp. 

Fick för mig för nån dag sedan att Zam hade skabb, han har fått en allergisk reaktion mot fästingmedlet (som uppenbarligen inte hjälper ändå) o fått små såriga utslag över hela nacken o ryggen. Vet att det inte är skabb men det hjälpte ju inte precis när jag upptäckte ett konstigt bett eller utslag på benet igår kväll. Mest troligt nån kryp som bitit när jag hade lektion för ponnyhoppgruppen i parken. Men det kryper inte mindre i huden o slutar ändå inte klia över hela kroppen trots att jag rent teoretiskt vet att det inte är något som kryper runt på mig. Äckliga känsla. 


Måste köpa helt kritvita sängkläder så jag kan se alla kryp som potentiellt finns i min säng. Mina älskade mörka lakan är inte alls bra till det. 

Så högst upp på önskelistan just nu är vita sängkläder, och egentligen en vit hund så jag kan se äckeldjuren på honom också... 


Opponering imorgon, sen återstår förhoppnigsvis bara att göra lite kompleteringar för att sedan vara helt färdig med skolan, FÖR ALLTID. Ska bli så in i orden skönt. BARA det blir godkänt!!!! 


Ska skriva ihop en presentation av rapporten imorgo em också för det är chefsmöte på torsdagfm och jag har fortfarande inte hunnit göra den, måste få klart artikeln också, men den blir klar till nästa vecka, får skriva de på fredag, så det är lugnt. Nemas problemes o det löser sig sa han som sket i vasken. 


fortfarande 10 sidor kvar.. 

hmm, nr 2 på önskelistan är en snabbare skrivare.... 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av isabel - 13 juni 2015 16:21

Det här med att folk tror att man är social bara för att man har djur kan jag bara inte greppa...  minns alla gånger jag åkte tåg med Sune (kaninen) o alla som satt nära en skulle prata... Why?   O som idag, där ligger jag på en gräsmatta långt b...

Av isabel - 5 augusti 2014 19:25

Andra skryter om sina barns framsteg , jag tänker skryta om min hund! Idag gick jag en runda genom stadsparken kl 16.30. I perfekt "ut med hunden väder. En tid ch plats då parken är fylld med skrkande barn, löpande människor , cyklande människor och ...

Av isabel - 22 februari 2014 20:50

...har varit på mitt nya jobb i snart en hel månad och jag känner i skrivandet stund att jag verkligen kan tänka mig att stanna kvar där mycket längre än till sommaren. Jag trivs verkligen. Det känns smått märkligt att jag verkligen trivs så bra som ...

Av isabel - 12 januari 2014 14:17

när man har mycket att göra kommer det alltid något man måste tacka nej till pga tidsbrist men de tillfällen då man är helt ledig dyker det sällan upp något.    Igårem/kväll fanns det inget jag såg fram emot så mycket som att jag idag skulle vara...

Av isabel - 2 januari 2014 23:13

om jag följer mina vanliga rutiner så bör bloggen från o med nu bombaderas med meningslösa och tråkiga inlägg för tro det eller ej: Jag är sen igår officiellt arbetslös! Men, faktiskt bara en kort period! Ska få en timanställning som lärarvikarie ino...

Ovido - Quiz & Flashcards