Direktlänk till inlägg 16 september 2012

för att det luktar bränt nu!!!!

Av isabel - 16 september 2012 20:10

kortslutning... det luktar bränt om mitt huvud.

Har de senaste 30 minuterna läst 3sidor, om och om igen utan att minnas ett enda ord av vad där stod. Trots att hjärnan konstant får ny energi av resterna av den stora godisskålen från igår. Social Policy.... blahablaha... Nä, grejen är den att ämnet är grymt intressant men lite för intressant, helt plötsligt från ingenstans kläcktes idén till min master uppsats! ÄNTLIGEN!!!! Jag vet vad jag vill skriva om och kanske hur jag ska vinkla det för att det ska passa in i alla kriterier! Det ska vara:

1: Intressant nog för att hålla mitt intresse i nästan 1år till

2: Godkännas av läraren

3: Vara ren sociologi

4: Gå inom ämnet Welfare Policys and Managment

5: Gärna innehålla någonting kring Risk withing the welfare system

6: Vara möjlig att hitta information om

7: Skapa möjligheter för arbetsrelaterade kontakter


So far so good.

Sen har jag inte ens susning om hur jag nu tänker o vill gå vidare med detta men jag tror att Antionette är ok med mitt ämnesval och hon är seriöst den smartaste kvinnan jag vet just nu och om någon kan få saker att kännas lätta och okomplicerade så är det hon. Hon är nog en av de mest krävande lärarna jag haft samtidigt som hon är så sjukt slapp, 20% av våra betyg kommer baserar på vår "case study" som vi ska presentera på en lektion och när vi försöker få koll på vad det egentligen är vi ska göra så säger hon "don't worry to much about it, you're smart people"  Så jävla skön är hon!


men ja, det hjälper inte det faktum att jag måste få min trötta hjärna att sammarbete ungefär 35sidor till. Ska jobba innan föreläsningen imorn så jag måste få läst det innan jag däckar totalt. Men det där med konentration är ju inte min starka sida. Inte nu när jag har nått roligare att tänka på. Haha, vem kunde trott att jag på allvar skulle yttra de orden; Masteruppsatsen är något roligare att tänka på!


It's fucking great, jag känner igen mig själv igen.

Schemat är totalt fullspäckat, paniken kommer var o varannan timme för att jag inte kommer hinna med allt o ändå så klämmer man in lite till. O vet ni vad det bästa är? Att DET GÅR!!! Allt löser sig. Kör på, stanna aldrig upp för att tänka en andra gång. Livet är till för att göras, inte softa bort. 
 
(Sen hamnar vissa saker ikläm... som det faktum att min systerson snart är 3v gammal o jag aldrig ens hållt honom.... det suger....  Men ja, han ska leva i en massa år till så det löser sig det också :) Ska hitta tiden nästa vecka :) )

så:

JUST DO IT!

Jag ångrar inte saker jag gör, bara det jag aldrig vågade.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av isabel - 13 juni 2015 16:21

Det här med att folk tror att man är social bara för att man har djur kan jag bara inte greppa...  minns alla gånger jag åkte tåg med Sune (kaninen) o alla som satt nära en skulle prata... Why?   O som idag, där ligger jag på en gräsmatta långt b...

Av isabel - 5 augusti 2014 19:25

Andra skryter om sina barns framsteg , jag tänker skryta om min hund! Idag gick jag en runda genom stadsparken kl 16.30. I perfekt "ut med hunden väder. En tid ch plats då parken är fylld med skrkande barn, löpande människor , cyklande människor och ...

Av isabel - 22 februari 2014 20:50

...har varit på mitt nya jobb i snart en hel månad och jag känner i skrivandet stund att jag verkligen kan tänka mig att stanna kvar där mycket längre än till sommaren. Jag trivs verkligen. Det känns smått märkligt att jag verkligen trivs så bra som ...

Av isabel - 12 januari 2014 14:17

när man har mycket att göra kommer det alltid något man måste tacka nej till pga tidsbrist men de tillfällen då man är helt ledig dyker det sällan upp något.    Igårem/kväll fanns det inget jag såg fram emot så mycket som att jag idag skulle vara...

Av isabel - 2 januari 2014 23:13

om jag följer mina vanliga rutiner så bör bloggen från o med nu bombaderas med meningslösa och tråkiga inlägg för tro det eller ej: Jag är sen igår officiellt arbetslös! Men, faktiskt bara en kort period! Ska få en timanställning som lärarvikarie ino...

Ovido - Quiz & Flashcards