Direktlänk till inlägg 20 september 2012

myshelg har börjat i förtid

Av isabel - 20 september 2012 23:31

Sitter här i soffan med en snarkande Peps vid min sida o en lite mer högljudt snarkande och fisande. Zam liggande på golvet bredvid. Det tog en timme innan de la sig för att vila. Hoppas på att mamma kör bil till jobb imorgon för då kan jag låna den o åka ut med de två tokstollarna till Skrylle o gå en riktig långrunda så de är lite trötta sen.


Tänkte jag skulle göra Psykologiuppgiften över helgen, vilket innebär att läsa delar ur 4 böcker o skriva en dum hemtenta. det som kommer ta tid med den är att klara av att bita mig själv i tungan o inte idiotförklara deras teorier kring vad som är viktigt för att bedömma en rekrytering. Dessutom finns inte böckerna att låna hem på biblan så jag måste sätta mig där o låna ref-exen. Räknar med att kunna vara klar med hela på ca 4-6h, snabbare om min gamla dator levt så jag hade kunnat komma åt mina gamla hemtentor inom samma ämne för att få lite snabbare uppfräshning av ämnet.

Därefter blir det att påbörja läsningen av Social Policy böckerna. Har gett mig fan på att jag ska lära mig allt på denna kurs, iaf läsa allt vi ska läsa. Ska försöka förstå The Washington Consensus över helgen också, ägnade 3h av föreläsningen åt att diskutera delar av den men jag har fortfarande inte koll på den så det blir att använda älskade Google och Wikipedia för att få förståelse för det. Känns tryggt när föreläsaren (som dessutom är amerikan) menar att det krävdes 5 genomläsningar för att hon skulle få grepp om det. Men hela fredagen och större delen av lördagen ska gå till att plugga. Syrran o liten *2 kommer på besök på lördag, ska äntligen få träffa den lille pojken när han är vaken. Det ska bli lite mysigt :)


O sen på söndag är det Iformloppet, ska se till att klara det på 50 min, jag har gjort det en gång innan och ska kunna göra det igen. Start 14.00, gå imål 14.50 PUNKT!

o nu har jag dessutom nymålade naglar och nyfärgat hår så då ska det gå ännu lättare :)

men shit vad det lukar fis här inne nu... PEPS:...............................

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av isabel - 13 juni 2015 16:21

Det här med att folk tror att man är social bara för att man har djur kan jag bara inte greppa...  minns alla gånger jag åkte tåg med Sune (kaninen) o alla som satt nära en skulle prata... Why?   O som idag, där ligger jag på en gräsmatta långt b...

Av isabel - 5 augusti 2014 19:25

Andra skryter om sina barns framsteg , jag tänker skryta om min hund! Idag gick jag en runda genom stadsparken kl 16.30. I perfekt "ut med hunden väder. En tid ch plats då parken är fylld med skrkande barn, löpande människor , cyklande människor och ...

Av isabel - 22 februari 2014 20:50

...har varit på mitt nya jobb i snart en hel månad och jag känner i skrivandet stund att jag verkligen kan tänka mig att stanna kvar där mycket längre än till sommaren. Jag trivs verkligen. Det känns smått märkligt att jag verkligen trivs så bra som ...

Av isabel - 12 januari 2014 14:17

när man har mycket att göra kommer det alltid något man måste tacka nej till pga tidsbrist men de tillfällen då man är helt ledig dyker det sällan upp något.    Igårem/kväll fanns det inget jag såg fram emot så mycket som att jag idag skulle vara...

Av isabel - 2 januari 2014 23:13

om jag följer mina vanliga rutiner så bör bloggen från o med nu bombaderas med meningslösa och tråkiga inlägg för tro det eller ej: Jag är sen igår officiellt arbetslös! Men, faktiskt bara en kort period! Ska få en timanställning som lärarvikarie ino...

Ovido - Quiz & Flashcards