Alla inlägg den 1 augusti 2013

Av isabel - 1 augusti 2013 11:36


en dag ska jag få jobb, förhoppningsvis imorgon. Avskyr att vakna på morgonen utan syfte. Varför gå upp när man kan ligga kvar? 

Har förvisso varit tvungen att gå upp "tidigt" hela denna veckan, eller inte i måndags, då sov jag nog mest, minns inte ens vad jag gjorde mer än att sov. Men iväg för hästarna i tisdags o sen ybertidigt igår för att åka o hämta Boy, in om via veterinären o fick pållen friskförklarad på vägen hem. Super nice! Stod o lastade kräket i ca 30 min, inte så farligt egentligen men han gick hela vägen in en omgång, skulle bara sätta på bommen men så fumlade jag o så gick han ut o precis efter så öppnar sig himlen o världens störtskur kommer. Tur man hade med sig en extra tröja för inte katten kunde Boy förstå att om han gick IN i släpet istället för att dansa utanför så hade han (och jag) sluppit bli blöta. Veterinären o sköterskan kom ut o hjälpte oss efter en stund så han kom in till slut. Blöt och sur! 

Somnade kl 22 igår, egentligen innan men jag fick visst ett sms, som jag svarat på, strax efter 22, lite häftigt är det att en sovande hjärna klarar av att skicka sms. Vaknade kl 8 imorse, 10h sömn, lite lagom. Det behövdes förvisso mtp hur dåligt jag sovit de senaste dagarna. Sov ingenting tisdag-onsdag. Hjärnan som knappt fungerar gick på högvarv och vägrade sluta snurra. Märkligt hur mycket tankar som kan vara igång samtidigt ibland... hade kunnat sova längre, Zam också, han är helt slut efter dessa dagarnas äventyr. Men hade tid hos läkaren kl 9 så fick masa mig ur sängen. 

Vätska bakom trumhinnan... inte så mycket men tillräckligt för att förstöra dykningen totalt. Fick nån nässpray som ska hjälpa till att få bort det o avråddes från att dyka på någon vecka så det torkar ut helt. Hur irriterande är inte det`? Får bilen på måndag när mamma o pappa åker på semester, är arbetslös, augusti är den bästa månaden för dykning o med bilen hemma är det super lätt att kunna åka iväg o dyka. Men nä.... självklart så kan jag inte det. Kan lika gärna skicka iväg dräkten med mamma så hon inte behöver skaffa en ny o jag inte ens blir lockad att dyka. Tänker inte riskera att örat är vattenfyllt när vi åker till Egypten. Kan jag inte tryckutjämna då kommer jag kasta dykutrustningen på plats för fy helsikotta vad jag kommer bli arg o besviken då. Men, läkaren trodde det skulle torka ut utan några större problem så det kommer inte hända. PUNKT. 


Har sökt 5jobb idag iaf o jobbar på att skriva ihop en kickas spontanansökan till en kille som jobbar med personalutveckling. Så vi får väl se, någongång måste det vända. O nu slutar pengarna komma in och jag börjar bli seriöst tokig på att inte ha några måsten i mitt liv så någongång får väldigt gärna bli NU. 


Ovido - Quiz & Flashcards